Τα φορτηγά με καύσιμο το πετρέλαιο εξακολουθούν να κυριαρχούν στις ταξινομήσεις των χωρών της ΕΕ με ποσοστό 95,5% σημειώνοντας μια μικρή πτώση σε σχέση με πέρυσι την οποία κερδίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία εξασφάλισαν μερίδιο αγοράς 2% έναντι 1,4% πέρυσι.
Τα στοιχεία αφορούν στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και προέρχονται από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).
Η μικρή αύξηση των ηλεκτρικών φορτηγών αφορά κατά κύριο λόγο τα μικρά και μεσαία οχήματα από 3,5 μέχρι 16 τόνους μικτού βάρους. Είναι εντυπωσιακό όμως το γεγονός ότι το 56% αυτών των ηλεκτρικών φορτηγών ταξινομήθηκε στη Γερμανία.
Στην κατηγορία των βαν (οχήματα μέχρι 3,5 τόνους) και πάλι τα πετρελαιοκίνητα κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο τω ταξινομήσεων που ανέρχεται σε ποσοστό 84,2% ή σε 336.698 μονάδες.
Ακολουθούν τα βενζινοκίνητα βαν τα οποία σημείωσαν αύξηση 18,8% καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%.
Τα ηλεκτρικά βαν κέρδισαν μερίδιο 5,8% σημειώνοντας μικρή αύξηση, ενώ τα υβριδικά έμειναν στο χαμηλότερο μερίδιο του 2,2% της αγοράς.
Στα λεωφορεία συνεχίζεται η ανοδική πορεία των ηλεκτρικών, οι ταξινομήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 1,3% το πρώτο τρίμηνο του έτους (πάντα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα). Ωστόσο, το συνολικό μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών λεωφορείων υποχώρησε ελαφρά στο 12,3% έναντι του 13,7% πέρυσι.
Αντίθετα, μεγάλη αύξηση κατά 38,8% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις των λεωφορείων ντίζελ, τα οποία τώρα καταλαμβάνουν το 70,7% της αγοράς, όταν πέρυσι εκπροσωπούσαν το 62,8%.
Πτώση κατά 1,9% σημείωσαν και οι ταξινομήσεις των υβριδικών λεωφορείων που τώρα κατέχουν μερίδιο αγοράς 10,9%.
Πηγή: ACEA