Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν την τελευταία στιγμή, ενώ ο σταθμάρχης του ΣΚΑ τέθηκε ήδη σε αργία από τον ΟΣΕ και παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό συμβούλιο του οργανισμού.
Όπως έγινε γνωστό, λίγο μετά τις 9 το πρωί, δύο αμαξοστοιχίες, μία που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο και μία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς, έλαβαν εντολές εντός ολίγων λεπτών από διαφορετικούς σταθμάρχες να κινηθούν από αντίθετες κατευθύνσεις σε μονή γραμμή και συγκεκριμένα στο τμήμα Άγιοι Ανάργυροι – Αθήνα (σταθμός Λαρίσης). Μεταγενέστερη και προφανώς επικίνδυνη ήταν η εντολή που δόθηκε από το σταθμάρχη του ΣΚΑ προς την αμαξοστοιχία που κινούταν με κατεύθυνση τον Πειραιά και για τον λόγο αυτό τέθηκε σε αργία.
Αξίζει να σημειώσουμε πως το εν λόγω τμήμα της γραμμής από Πειραιά προς Αγ. Αναργύρους, αν και διασχίζει τον αστικό ιστό της πρωτεύουσας δεν διαθέτει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν αφού ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που είχε αναχωρήσει από τον σταθμό Αθηνών και ο σταθμάρχης της Αθήνας που έδωσε την εντολή αναχώρησης, άκουσαν τη μεταγενέστερη οδηγία του σταθμάρχη ΣΚΑ προς την αμαξοστοιχία που θα κινούταν στην αντίθετη κατεύθυνση. Επικοινώνησαν μεταξύ τους και δόθηκε εντολή ακύρωσης της κίνησης της αμαξοστοιχίας που κινούταν από Κιάτο προς Πειραιά.
Η σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει:
"Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στη μονή γραμμή.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
- Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
- Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
- Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
- Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας".