Μετά την ομιλία Μητσοτάκη στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης κατασκευής του Ε-65 ξέσπασε σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ Σπίρτζη και Καραμανλή για το ίδιο θέμα:

Καραμανλής: Μέσα σε δύο χρόνια η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συμβασιοποίησε έργα τετραπλάσιου ύψους από ό,τι ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε 4,5 χρόνια. Η σύμβαση για τον Ε-65 σημαίνει ότι πλέον το σημαντικό αυτό έργο, που έχει περάσει από χίλια κύματα, μπαίνει στη φάση της κατασκευής.

Σπίρτζης: Αντί, λοιπόν, να καταφεύγετε σε επικοινωνιακά σόου και εμπόριο ελπίδας για το νότιο τμήμα του Ε65, πείτε ότι δεν θα είναι έτοιμο στο τέλος του χρόνου. Το έργο αυτό ήρθε στη Βουλή από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018, ξεκίνησε το 2019, το επισκεφτήκατε με τον πρωθυπουργό, ούτε σε αυτό το έργο πήγε γούρι η επίσκεψη, διαλύθηκε το σύμπαν, το μισό έργο δεν θα γίνει. Πάλι εμπόριο ελπίδας. Είναι η μοίρα της παράταξης σας να μην τελειώνετε έργα.

Πάει το νότιο τμήμα του Ε65. Πάμε στο βόρειο. Είστε δύο χρόνια κυβέρνηση. Τι έχετε κάνει με τις απαλλοτριώσεις; Τίποτα... Δεν φτάνει που δεν έχετε κάνει τίποτα, δεν φτάνει που θα χρηματοδοτηθεί στο 100% αυτό το έργο από δημόσιο χρήμα, βάζετε και ημερομηνία 9 μήνες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων;

Καραμανλής: «Όταν ανέλαβε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, το Νότιο Τμήμα του Ε65 προχωρούσε με αργούς ρυθμούς, ενώ το Βόρειο Τμήμα παρέμενε μπλοκαρισμένο και χωρίς χρηματοδότηση. Σήμερα, στο Νότιο Τμήμα προχωράμε με ρυθμό κατά 50% ταχύτερο κι έτσι έχουμε ήδη φτάσει στο 70% του έργου», ανέφερε. «Μάλιστα, κάλεσε στα εγκαίνια μέρους του Νοτίου Τμήματος σε λίγες ημέρες τον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χρήστο Σπίρτζη. Η Κυβέρνηση προχωρά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, έργα τα οποία θα προσφέρουν καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής στον πολίτη. Σημαντική αναβάθμιση της αξίας των περιοχών όπου εκτελούνται. Ώθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές. Ανάπτυξη».

Σπίρτζης: Τα στοιχεία είναι εδώ, το βόρειο τμήμα του Ε65 κατατέθηκε στην Ευρ. Επιτροπή το Μάρτιο 2019 και κάνατε 2 χρόνια να πάρετε την έγκριση και πέρασαν 7 μήνες για να έρθει από το Υπουργείο στη Βουλή.

Μια παράκληση, κ. Καραμανλή, να βάλετε στο βόρειο τμήμα του Ε65 τον δρόμο για τη Δεσκάτη, αφού πήραμε την κανονική χάραξη και όχι του «Μετσόβου».

Τελειώνω με ένα έγκλημα ακόμη: Αττική Οδός. Δεν έγινε ο έλεγχος; Έληξε ή δεν έληξε η σύμβαση; Γιατί τη δώσατε στο ΤΑΙΠΕΔ; Γιατί φτιάξατε πλαίσιο -παράνομο κιόλας, έξω από την ευρωπαϊκή νομοθεσία- το ΤΑΙΠΕΔ να είναι αναθέτουσα αρχή;

Γιατί βάζετε ως δημόσιο έργο την επέκταση της Κύμης για να την κάνετε δώρο σε όποιον κερδίσει τον διαγωνισμό της υπάρχουσας Αττικής Οδού;

Είμαστε πραγματικά πιστοί σε αυτό που λέγαμε και πριν ως κυβέρνηση και που λέγαμε και πιο πριν ως αντιπολίτευση, που λέμε σήμερα ως αξιωματική αντιπολίτευση, που λέμε αύριο ως προοδευτική κυβέρνηση: τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, κανέναν υπουργό, Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Αλλά θα σας ελέγξουμε μέχρι τελευταία στιγμή και για τη διαφάνεια και για την αναποτελεσματικότητά σας και για το κάθε ευρώ του Έλληνα πολίτη που δαπανάτε με τον τρόπο που δαπανάτε.

Καραμανλής: «Αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θέλω να μηδενίσω όσα έγιναν στα χρόνια της κυβέρνησής σας και άλλωστε ήδη είπα πως ό,τι παραλάβαμε που μπορούσαμε να συνεχίσουμε, το συνεχίσαμε.

Όμως η πραγματικότητα είναι ότι στα 4,5 χρόνια της κυβέρνησής σας, συμβασιοποιήσατε έργα συνολικού ύψους κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα, στα δύο χρόνια της κυβέρνησής μας, εμείς συμβασιοποιήσαμε έργα συνολικού ύψους πάνω από 3,2 δισ. ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Να το ξαναπώ; κάτω από 800 εκατομμύρια σε 4,5 χρόνια από τη μία. Πάνω από 3,2 δισ. σε δύο χρόνια από την άλλη. Το τετραπλάσιο ποσό σε λιγότερο από τον μισό χρόνο».

Τρίκαλα – Εγνατία

Για να μην χαθεί η ουσία με όλη την παραπάνω αντιπαράθεση, εμείς να επισημάνουμε αυτό που έχει σημασία για τους αυτοκινητιστές, δηλαδή το ίδιο το έργο.

Μιλάμε για το Βόρειο Τμήμα του Ε-65 που εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ. Η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Η σπουδαιότητα του έργου βρίσκεται στη διασύνδεση των λιμένων Πειραιά και Ηγουμενίτσας με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, γεγονός που θα κάνει πιο αποδοτικές τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων. Ταυτόχρονα, οι μετακινήσεις θα είναι γρήγορες, φιλικές προς το περιβάλλον και πάνω απ’ όλα ασφαλείς.