Τροχοί & TIR

Το Σχέδιο Κανονισμού για τα Mega Trucks των 25,25 μ. Τα βασικά σημεία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται ένα σχέδιο Κανονισμού που αφορά στη διεύρυνση της κυκλοφορίας των Mega Trucks, δηλαδή των συρμών των 25,25 μέτρων εντός των χωρών της Ε.Ε. Σύμφωνα με πληροφορίες τ
Τετάρτη 16/08/2023 - 10:43
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό αρχείου
Φωτό αρχείου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται ένα σχέδιο Κανονισμού που αφορά στη διεύρυνση της κυκλοφορίας των Mega Trucks, δηλαδή των συρμών των 25,25 μέτρων εντός των χωρών της Ε.Ε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του troxoikaitir.gr τα βασικά σημεία του σχεδίου Κανονισμού είναι τα εξής:

1. Τα Mega Trucks των 25,25 μέτρων επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός της Ε.Ε. και να εκτελούν διασυνοριακές διεθνείς μεταφορές.

2. Μια χώρα-μέλος της Ε.Ε. λαμβάνοντας υπόψη το οδικό της δίκτυο, τις ροές των οχημάτων και άλλες κυκλοφοριακές συνθήκες μπορεί να επιτρέψει ή να μην επιτρέψει την κυκλοφορία των Mega Trucks στο έδαφός της.

3. Η χώρα που δεν χορηγεί άδειες κυκλοφορίας για συρμούς 25,25 μ. έχει το δικαίωμα να μην επιτρέπει την είσοδο στην επικράτεια των ξένων 25μετρων συρμών.

4. Η κυκλοφορία των Mega Trucks εντός μιας χώρας μπορεί να περιορίζεται ως προς το οδικό της δίκτυο. Ορίζεται η κυκλοφορία τους σε αυτοκινητόδρομους που ενώνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα και λιμάνια.

5. Για την προσέγγιση των Mega Trucks στα εμπορευματικά κέντρα θα πρέπει τα κράτη-μέλη να εξασφαλίζουν την ομαλή κυκλοφορία τους από την έξοδο του αυτοκινητόδρομου μέχρι το εμπορευματικό κέντρο και αντίθετα.

Σημείωση troxoikaitir.gr: Το παραπάνω (5) αποτελεί βασικό κριτήριο για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας 25μετρων συρμών.

Σημείο τριβής και αντιδράσεις

6. Τα Mega Trucks δεν θα πρέπει να παραλαμβάνουν φορτία από σιδηροδρομικά terminals και με προορισμό σημεία που εξυπηρετούνται από το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αντίθετα, τα Mega Trucks θα μπορούν να προσεγγίζουν τα σιδηροδρομικά terminals, προκειμένου να μεταφορτώσουν το φορτίο τους στο τρένο.

Σημείωση troxoikaitir.gr: Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το παραπάνω αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια της Ε.Ε. να ευνοήσει τον σιδηρόδρομο στη συνέχεια πολλών άλλων ρυθμίσεων που έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα τελευταία 20 χρόνια, μεταξύ αυτών και οι τεράστιες επιδοτήσεις (π.χ. πρόγραμμα Marco Polo κ.α.).

Αυτή η πρόθεση της Ε.Ε. να απαγορεύσει στα Mega Trucks την παραλαβή φορτίων από τα σιδηροδρομικά terminals αποτελεί σοβαρό σημείο τριβής και ίσως ο λόγος που καθυστερεί η προώθηση του σχεδίου κανονισμού στο Ευρωκοινοβούλιο.

7. Τελευταίο σημείο για τον κανονισμό κυκλοφορίας των 25μετρων συρμών είναι το τεχνικό μέρος, σύμφωνα με το οποίο τα ανώτερα βάρη κατ’ άξονα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα οριζόμενα σε όλα τα οχήματα. Επίσης, προβλέπονται και άλλα τεχνικά θέματα, όπως το μέγιστο μήκος πέδησης μέχρι την ακινητοποίηση του συρμού, η ακτίνα στροφής κ.α.

Επιτρέπεται ήδη η κυκλοφορία τους

Θα πρέπει, επίσης, να επισημάνουμε ότι ήδη σε αρκετές χώρες της Ευρώπης εκδίδονται άδειες κυκλοφορίας 25μετρων συρμών, έχοντας λάβει την απαραίτητη έγκριση τύπου.

Αναφέρουμε τις Σκανδιναβικές χώρες, όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία και ακόμη μεγαλύτερων συρμών, τη Δανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Γερμανία (σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους).

Να υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι τα Mega Trucks των 25,25 μέτρων συνεισφέρουν στη μείωση των ρύπων καθώς για τα ίδια φορτία θα κυκλοφορούν λιγότερα φορτηγά. Ομοίως, οι μεταφορές γίνονται αποδοτικότερες καθώς επέρχεται μείωση της κατανάλωσης και μείωση του αριθμού των απασχολούμενων οδηγών.

PreviousNext