Την επιστροφή της Ελλάδας «στον δρόμο της ανάπτυξης με έργα», περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία στο 22ο Διεθνές Συνέδριο Capital Link Invest in Greece, τονίζοντας, παράλληλα, τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για επενδύσεις σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης, όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια, όπως και η δημιουργία μεγάλων εμπορευματικών κέντρων, ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, εξήγησε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα πλάνο που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: «Αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics. Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να επεκτείνει τον θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, επενδύουμε και στη λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων».
Αναφερόμενος σε άλλο σημείο της ομιλίας του στην υλοποίηση των έργων υποδομής, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για «ολοκληρωμένο πλάνο έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, που μέσα στο 2021 αρχίζουν πλέον να προχωρούν με ταχύτητα».
Και συνέχισε με μια σύντομη περιγραφή των έργων αυτών ως εξής:
«Τα έργα αυτά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που η κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα, αλλά κατάφερε να τα σώσει, τα οποία είναι η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία».
Αναφέρθηκε, επίσης, στα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, τη νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (το λεγόμενο Flyover), τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, καθώς και το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
Τέλος, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, επισημαίνοντας ότι το σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά και επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα.
Όμως, τόνισε, η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. «Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.