Από το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (Σ.Ε.Ο.Φ.Α.Ε.) λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω ανακοίνωση:

Με αφορμή το χθεσινό δυστύχημα και τον θάνατο, δυστυχώς, δύο συναδέλφων οδηγών εργαζομένων στην χερσαία εμπορευματική μεταφορά, το ΣΕΟΦΑΕ έχει καταγγείλει και ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές για τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν σε αυτήν και αφορούν όλους τους εργαζόμενους σε όλες τις κατηγορίες των ΦΔΧ και ΙΧΦ.

Συνθήκες που έχουν φέρει επιχειρήσεις και εργαζόμενους σε κατάσταση άναρχης ζούγκλας, καταργώντας κάθε μέτρο που αφορά την οδική ασφάλεια, την ξεκούραση και την προστασία των εργαζομένων. Από τους αρμόδιους φορείς ψηφίζονται νόμοι, εξαγγέλλονται μέτρα, αλλά επί της ουσίας τίποτε απ' όλα αυτά δεν εφαρμόζεται, διότι πάντα στα μέτρα και στους νόμους θα υπάρχει μια τροπολογία, ένα παραθυράκι για να λειτουργεί το σύστημα.

Ψηφίζουμε νόμο για τα υπέρβαρα και ότι απαγορεύεται ρητώς να υπερβαίνει το μεικτοβαρές του τονάζ της αναγραφόμενης άδειας κυκλοφορίας του ΔΧΦ & ΙΧΦ, αλλά περνάμε μια τροπολογία του 5%-10%-20%, ώστε να κυκλοφορούν τα υπέρβαρα νόμιμα με αντίτιμο ένα μικρό πρόστιμο. Ψηφίζουμε νόμο για τα ωράρια, τα ρεπό και για την υπέρβαση των χρονικών ορίων και την ακινητοποίηση αυτών κι σε έναν έλεγχο, ενώ υπάρχει η παράβαση, αντί να εφαρμόσουμε απλώς τον νόμο περί ακινητοποίησης, κόβουμε μια κλήση για παραβίαση ωραρίου κ.λπ. και αφήνουμε τον οδηγό να συνεχίσει την πορεία του, θεωρώντας ότι με το πρόστιμο καλύψαμε την κούραση και την πνευματική διαύγεια του οδηγού και ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος/δυστυχήματος. Και όλα αυτά για να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα ο ανταγωνισμός και η μεταφορά προϊόντων.

Φωτό αρχείου
Φωτό αρχείου

Όταν φέρνουμε με νόμο την αύξηση των χρονικών ορίων των διπλωμάτων από τα 65 στα 69 και μετά τα κατεβάζουμε στα 67 για να εξυπηρετήσουμε την έλλειψη οδηγών, αντί να δημιουργήσουμε σωστές συνθήκες μεταφοράς και εργασίας για να προσελκύσουμε νέους εργαζόμενους στον κλάδο, εμείς προσπαθούμε με μπαλώματα να τον κρατήσουμε ζωντανό, τότε να μην απορούμε γιατί υπάρχουν αυτά τα ατυχήματα/δυστυχήματα.

Στον βωμό του κέρδους ή στην επιβίωση κάποιων, αδιαφορούμε για την ανθρώπινη ζωή και κοιτάμε μόνο την προσωπική εξυπηρέτηση συμφερόντων που εμπλέκονται με την χερσαία εμπορευματική μεταφορά. Έχουμε ατύπως καταργήσει κάθε έννοια νόμου που αφορά στην οδική ασφάλεια και την ασφάλεια των εργαζομένων στην μεταφορά και για αυτήν την κατάσταση που επικρατεί, έχουμε όλοι τις ευθύνες στο μέτρο που αναλογεί στον κάθε έναν από εμάς.

Και οι ευθύνες ξεκινούν πρώτα από την πολιτεία που δεν εφαρμόζει στην πράξη αυτά που ψηφίζει ως νόμους του κράτους και μετά στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους αυτών, οι οποίες μέσα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό πιέζουν τους εργαζόμενους να παραβαίνουν συνεχώς νόμους και κανόνες που αφορούν την οδική ασφάλεια, τα ωράρια, τα ρεπό και την ξεκούραση των οδηγών, τα οποία δυστυχώς έχουν αυτά τα αποτελέσματα. Στο δια ταύτα λοιπόν.

Αν η πολιτεία δεν σοβαρευτεί απέναντι στην άναρχη ζούγκλα που κυριαρχεί με δική της ευθύνη και μέσα από συμφέροντα που ταλανίζουν τη μεταφορά στο όνομα του κέρδους, δυστυχώς αυτά τα φαινόμενα θα αυξηθούν.

Θα πρέπει να συστήσει ειδική μονάδα ελέγχου της χερσαίας εμπορευματικής μεταφοράς, στην οποία θα συμμετέχουν υπάλληλοι και από τα τρία υπουργεία, Μεταφοράς, Εργασίας και Προστασίας του πολίτη, σε καθημερινή βάση ελέγχων, εφαρμόζοντας πλήρως τους νόμους χωρίς παρεκκλίσεις και εξυπηρετήσεις υπέρ του συστήματος κατά το δοκούν και το συμφέρον.

Αν δεν γίνει αυτό, δυστυχώς αυτά τα δυστυχήματα με απώλειες ζωής θα συνεχίσουν να υφίστανται και την αποκλειστική ευθύνη πρωτίστως θα την έχει η πολιτεία και μετά όλοι οι εμπλεκόμενοι στην χερσαία εμπορευματική μεταφορά.