Ελάχιστοι είναι οι ψαγμένοι επαγγελματίες που πριν αγοράσουν ένα βαν, ένα pick up ή ένα αγροτικό ζητούν να μάθουν το ακριβές ύψος του οχήματος.

Οι περισσότεροι αναζητούν τον μεγαλύτερο ωφέλιμο όγκο του χώρου φόρτωσης χωρίς να γνωρίζουν ότι το ύψος πάνω από τα 2,20 μέτρα σημαίνει σχεδόν τριπλάσιο κόστος διοδίων.

Ένα ελαφρύ όχημα μέχρι το ύψος των 2,20 μέτρων πληρώνει διόδια της 2ης κατηγορίας, ενώ αν ξεπερνά τα 2,20 μέτρα, τότε περνάει στην 3η κατηγορία των μεγάλων φορτηγών. Έτσι, ένα επαγγελματικό μέχρι 2,20 μέτρα στα διόδια, π.χ. των Αφιδνών, πληρώνει 3,30 ευρώ. Στο ίδιο διόδιο με ύψος πάνω από 2,20 μέτρα το όχημα θα πληρώσει 8,30 ευρώ, δηλαδή +150%.

Αντιλαμβάνεται κανείς πως, αν το «ψηλοτάβανο» αυτοκίνητο περνάει καθημερινά από δύο ή περισσότερους σταθμούς διοδίων, το ετήσιο κόστος εκτοξεύεται στα ύψη και γίνεται δυσβάσταχτο σε σχέση με το γενικότερο κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Αντίθετα, αν το όχημα εκτελεί δρομολόγια εκτός αυτοκινητόδρομων, τότε δεν υπάρχει κανένα θέμα ύψους και κόστους διοδίων.

Σημειώνεται πως στο επάνω μέρος της καμπίνας (κουβούκλιο) που βρίσκεται ο εισπράκτορας των διοδίων υπάρχει μια ενδεικτική οριζόντια γραμμή που βρίσκεται ακριβώς στο ύψος των 2,20 μέτρων, οπότε ο εισπράκτορας βλέπει εύκολα ποιο αυτοκίνητο υπερβαίνει αυτό το ύψος.

Αν, λοιπόν, έχετε να επιλέξετε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, προσέξτε το ύψος του. Κάποια λίγα εκατοστά μπορεί να αυξήσουν δραματικά το κόστος λειτουργίας του.

Αν πάλι έχετε κάνει ήδη την αγορά του αυτοκινήτου και βρίσκεστε μόλις 2-5 εκατοστά πάνω από τα 2,20 μέτρα, ένας τρόπος να γλιτώσετε τα διόδια της επόμενης ακριβής κατηγορίας είναι απλά να ξεφουσκώσετε τα λάστιχα ή να το χαμηλώσετε, αν αυτό διαθέτει φουσκάτες ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Στην πρώτη περίπτωση (ξεφούσκωμα) πρέπει να έχετε πάντα μαζί σας και την τρόμπα…