Τροχοί & TIR

Τα μεγάλα έργα αναβάθμισης της Θεσσαλονίκης

«Σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη να έρθει στο επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης. Να μπει σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, με σύγχρονες υποδομές που να βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα». Αυτό
Τρίτη 15/09/2020 - 10:27
Κοινοποίηση στα Social Media

«Σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη να έρθει στο επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης. Να μπει σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, με σύγχρονες υποδομές που να βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα».

Αυτό επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του με θέμα τις Προοπτικές Ανάπτυξης της Βορείου Ελλάδος κατά τη διάρκεια του Helexpo Thessaloniki Forum.

Αναλύοντας, κατόπιν, τα επί μέρους έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με τη δέσμευση της κυβέρνησης αυτό να υλοποιηθεί και για το οποίο ανέφερε:

Αστικές Συγκοινωνίες: «Νομίζω δεν χρειάζεται να σας επαναφέρω στη μνήμη την προβληματική κατάσταση την όποια παραλάβαμε τον Ιούλιο του 2019. Ένα μόνο θα σας πω: Στον δρόμο βρίσκονταν μόλις 212 λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Δουλέψαμε και δουλεύουμε με πλάνο, κοστολογημένες δράσεις και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Έχουμε ήδη καταφέρει τη μερική ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών. Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Το πρώτο που κάναμε ήταν ότι βγήκαν στο δρόμο οχήματα που έμεναν ανενεργά, με συντήρηση και επισκευή τους. Σε λιγότερο από 6 μήνες, από όταν αναλάβαμε, προστέθηκαν κατόπιν συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, άλλα 130 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση της υπεραστικής ζώνης.

Υπάρχει όμως και συνέχεια:

Δημιουργήσαμε το πλαίσιο και κάναμε συμφωνία με τον Δήμο να φέρει άλλα 50 οχήματα –ήδη παρελήφθησαν τα πρώτα 5. Και θέλω για άλλη μια φορά να συγχαρώ τον Δήμο Θεσσαλονίκης –και εκ μέρους του Πρωθυπουργού- για τη συμβολή του στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ακόμα πιο κρίσιμο είναι ότι ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση της μίσθωσης 180 λεωφορείων με leasing. Μια πρωτοποριακή διαδικασία για τα ελληνικά δεδομένα. Συνολικά, δηλαδή, μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουμε πάνω από 550 οχήματα. Και σε επόμενη φάση, μέσα στο 2021, προχωράμε στην προμήθεια με μίσθωση και άλλων οχημάτων, ώστε να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε τα 600, αριθμός ρεκόρ για την πόλη».

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα λειτουργήσει την άνοιξη του 2023 και συμπλήρωσε λέγοντας πως ο Σταθμός της Βενιζέλου, όταν ολοκληρωθεί να αποτελεί έναν από τους πιο ωραίους σταθμούς μετρό στον κόσμο, καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με ένα ουσιαστικά υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.

Ανατολική Περιφερειακή Οδός: Για το λεγόμενο Flyover, είπε πως «Ξεκίνησε η διαδικασία του διαγωνισμού. Τέλη του 2021, αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα. Ένα έργο το οποίο βάζει οριστικά τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού, διασφαλίζει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις, γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς».

Σύνδεση λιμένα με ΠΑΘΕ: Σημαντικό έργο αναβάθμισης της πόλης είναι και η διασύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό. για το οποίο ο κ. Καραμανλής είπε: «Το έργο σύντομα αναμένεται να εκκινήσει. Έργο ύψους 70 εκ. ευρώ, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, με στόχο πάντα την ανάπτυξη και βέλτιστη αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις αναφορικά με το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα, προϋπολογισμού 180 εκ. €, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.

Οι σχετικές διαδικασίες προχωράνε με ικανοποιητικούς ρυθμούς και θα έχουμε ανάδοχο έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Επιπλέον, στο συνολικό πλαίσιο ενίσχυσης του στρατηγικού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις εξαγωγές, και με σκοπό να υπάρξει συνολική αναβάθμιση του λιμανιού με πολυτροπικές συνδέσεις, εντάσσεται και το κομβικής σημασίας έργο που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου εμπορευματικού προβλήτα Θεσσαλονίκης με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. €. Αναβαθμίζεται έτσι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστική του θέση και να είναι σε θέση να διαχειριστεί την προβλεπόμενη αυξημένη εμπορευματική κίνηση του λιμένα Θεσσαλονίκης. Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2021».

Καταλήγοντας ο κ. Καραμαλής αναφέρθηκε, επίσης, στα εν εξελίξει έργα αναβάθμισης και επέκτασης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, καθώς και στο εμβληματικό Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά».

PreviousNext