Στα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα καθώς και στα έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ που πρόκειται να συμβασιοποιηθούν έως το α’ εξάμηνο του 2023, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» επαναλαμβάνοντας μάλιστα ότι «τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές. Το έχουμε δηλώσει επανειλημμένα και το εννοούμε».
Ειδικότερα, ο κ. Καραγιάννης είπε ότι σύντομα προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, ενώ «μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βγει στον “αέρα” ένα εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, καθώς και τη δημιουργία νέου κόμβου στα Ναυπηγεία. Ένα έργο που παραμένει σε εκκρεμότητα για χρόνια και θα έχει προϋπολογισμό 63 εκατ. ευρώ».
«Στο ίδιο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, με προϋπολογισμό περίπου 310 εκατ. ευρώ», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
«Συνολικά, έως τους πρώτους μήνες του 2023 θα δημοπρατηθούν έργα σχεδόν 3,7 δισ. ευρώ, δημόσια και ΣΔΙΤ, ενώ έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν και οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «έως τέλος του έτους θα συμβασιοποιηθούν οδικά έργα εξαιρετικής σημασίας ύψους περίπου 900 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το Thessaloniki FlyOver, ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατ. ευρώ».
Ακολούθως, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε «το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ που κλείνει μία σημαντική εκκρεμότητα ετών και μία δέσμευσή μας για την Εύβοια, καθώς και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα που θα μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης, θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα ενισχύοντας την τοπική οικονομία».
Το ίδιο χρονικό διάστημα, όπως υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης, «θα έχουν συμβασιοποιηθεί, επίσης, τα άλλα δύο οδικά έργα που «έτρεξαν» μέσω ΣΔΙΤ και αποτέλεσαν τον «πιλότο» για τη συνέχεια. Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ και το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ που μπαίνει σε φάση κατασκευής».
Στα οδικά έργα που θα συμβασιοποιηθούν είναι και η επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023 θα πέσουν οι υπογραφές και για τις 17 Σχολικές Μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, 128,4 εκατ. ευρώ.
«Συνολικά, λοιπόν, τα έργα που θα έχουν υπογραφές μέχρι το α’ εξάμηνο του 2023 θα είναι περίπου 6,5 δισ. ευρώ. Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για μια “κοσμογονία” στον χώρο των έργων», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.