Τροχοί & TIR

Ταχιάος για τα οδικά έργα στην Αττική: Λ. Κύμης, Λ. Κηφισού, Περιφερειακή Αιγάλεω

Στο στάδιο των μελετών ή της δημοπράτησης παραμένουν τα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής αν και έχουν αναγγελθεί αρκετά χρόνια πριν. Αυτό προκύπτει από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπου
Δευτέρα 13/11/2023 - 10:05
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου

Στο στάδιο των μελετών ή της δημοπράτησης παραμένουν τα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής αν και έχουν αναγγελθεί αρκετά χρόνια πριν.

Αυτό προκύπτει από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για Λ. Κύμης, Λ. Κηφισού, Λ. Σχιστού, Περιφερειακή Αιγάλεω και επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού.

Ερ.: Η Λεωφόρος Κύμης πότε θα αρχίσει να κατασκευάζεται;

Απ.: Αυτή τη στιγμή έχουμε μια αίτηση ακύρωσης του διαγωνισμού, για διάφορους λόγους, από το δήμο Ηρακλείου προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία αναμένεται να εκδικαστεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, στις 14/11/2023. Παρόλα αυτά, σκοπεύω να συναντηθώ με τον προσφεύγοντα δήμαρχο, τώρα που ο ίδιος έχει μπροστά του έναν ήρεμο ορίζοντα πενταετίας, που επιτρέπει να επιτύχουμε εκατέρωθεν συγκλίσεις. 

Ερ.: Κάποιοι λένε ότι πρέπει να διαπλατυνθεί το ταχύτερο η Λεωφόρος Κηφισού, πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο;

Απ.: Η Λεωφόρος Κηφισού είναι ένα οδικό έργο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής, στο οποίο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει δικαιοδοσία. Προσωπική μου άποψη, ωστόσο, είναι ότι σημαντικότερο όλων είναι, η Περιφέρεια να ελέγξει την υδραυλική πλευρά αυτής της σύνθετης κατασκευής. Ξέρω ότι αυτό αποτελεί προτεραιότητα του νέου περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά, το έχουμε συζητήσει επανειλημμένα.

Ερ.: Επίσης πού βρισκόμαστε με τον κόμβο της Λεωφόρου του Σχιστού και την αναβάθμιση της περιφερειακής του όρους Αιγάλεω;

Απ.: Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ ώριμη φάση. Έχουν γίνει οι απαιτούμενες μελέτες και έχουν ήδη εγκριθεί. Επιπλέον, έχουν εκδοθεί και οι περιβαλλοντικοί όροι και έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση. Αυτή τη στιγμή, αναμένεται η ένταξή του σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και η δημοπράτησή του.

Ερ.: Και πού βρισκόμαστε με την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το παραλιακό μέτωπο που θα αποσυμφορήσει πολύ το λεκανοπέδιο;

Απ.: Η συγκεκριμένη επέκταση είναι ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο. Σας είπα ότι δεν θέλω να δεσμεύομαι για έργα που δεν έχουν ωριμότητα. Πάντως, φαίνεται ότι και στην κατασκευαστική αγορά υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον σχετικά, που μπορεί να γεννήσει εναλλακτικές λύσεις.

Ερ.: Ποια είναι τα τρία μεγάλα οδικά έργα που είναι άμεσης προτεραιότητας για τη χώρα;

Απ.: Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τρία αλλά πέντε μεγάλα οδικά έργα που έχουμε θέσει σε προτεραιότητα. Κατ' αρχάς έχουμε τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο οποίος έχει πέντε κομμάτια που θα ενώνουν το δυτικότερο άκρο της, τον Κίσσαμο με το ανατολικότερο, την Σητεία. Δεύτερον, ο Ε65 και συγκεκριμένα τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Καλαμπάκα, που αναμένεται να λειτουργήσουν έως το τέλος του χρόνου. Τρίτον, ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος, που αποτελεί τον πιο επικίνδυνο ίσως και πιο αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας. Τέταρτον, το Flyover, η Υπερυψωμένη Λεωφόρος, της οποίας οι εργασίες μόλις ξεκίνησαν και στην οποία αναφέρθηκα ήδη. Και πέμπτον, η Αμβρακία Οδός και συγκεκριμένα το τμήμα Άκτιο - Αμβρακία το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία αποπεράτωσης. Σε λίγες εβδομάδες, ο πρωθυπουργός θα το εγκαινιάσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

PreviousNext