Τροχοί & TIR

Τελευταία στοιχεία επαγγελματικών: Πτώση ηλεκτρικών, άνοδος πετρελαιοκίνητων

Οι πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων (βαν, φορτηγά, λεωφορεία) ανά τύπο καυσίμου.
Τρίτη 28/01/2025 - 13:01
Κοινοποίηση στα Social Media
Πηγή: ACEA
Πηγή: ACEA

Η μεγάλη μείωση των ηλεκτρικών βαν, η άνοδος των πετρελαιοκίνητων, η γενικότερη αύξηση των πωλήσεων, πλην φορτηγών, στις μεγάλες αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) είναι τα βασικά στοιχεία των πωλήσεων στην ΕΕ συνολικά για το 2024.

Πιο αναλυτικά, οι ταξινομήσεις των βαν, των φορτηγών και των λεωφορείων, καθώς και οι πωλήσεις τους ανά τύπο καυσίμου, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει ως εξής:

Το 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,3%, φτάνοντας τις 1.586.688 μονάδες, χάρη στα θετικά αποτελέσματα και στις τέσσερις βασικές αγορές. Η Ισπανία ηγήθηκε με μια αξιοσημείωτη αύξηση 13,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,4%, τη Γαλλία με 1,1% και την Ιταλία με 0,9%.

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 6,3% το 2024, ανερχόμενες σε 327.896 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων βαρέων φορτηγών κατά 8,5%, η οποία μετριάστηκε εν μέρει από την αύξηση των ταξινομήσεων μεσαίων φορτηγών κατά 5,6%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γερμανία (-6,9%), η Γαλλία (-2,9%) και η Ιταλία (-0,7%) παρουσίασαν μείωση, ενώ η Ισπανία κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση 12%.

Οι πωλήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 9,2% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας συνολικά τις 35.579 μονάδες. Η Ιταλία κατέγραψε αξιοσημείωτη διψήφια αύξηση 26,7%, η Ισπανία σημείωσε αύξηση 10,3% και η Γαλλία αυξήθηκε κατά 2,2%. Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία παρουσίασε μείωση 2%.

Πηγή: ACEA
Πηγή: ACEA

Πτώση ηλεκτρικών, άνοδος πετρελαιοκίνητων

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, επίσης, οι πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων ανά τύπο καυσίμου (πηγή ενέργειας).

Vans: Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων vans στην ΕΕ το 2024, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 10,5% σε 1.340.003 μονάδες. Η αύξηση αυτή ανέβασε το μερίδιο αγοράς του ντίζελ κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 84,5%. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα σημείωσαν αύξηση 3%, σταθεροποιούμενα σε μερίδιο αγοράς 6%. Τα ηλεκτρικά van παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 9,1%, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 6,1% από 7,2% το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν επίσης κατά 4,8%, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2% της αγοράς.

Φορτηγά: Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,1% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 6,2%. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 4,6%, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 2,3% σε σχέση με πέρυσι. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά μοντέλα διέφεραν από χώρα σε χώρα: Η Γερμανία (+57,4%), η Ιταλία (+115,2%) και η Σουηδία (+59,6%) σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη, αλλά τα ποσοστά αυτά δεν ήταν επαρκή για να αντισταθμίσουν τις σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία (-57,4%) και τις Κάτω Χώρες (-42,3%).

Λεωφορεία: Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 26,8% το 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 15,9% σε 18,5%. Η Ιταλία έγινε η μεγαλύτερη αγορά, με εντυπωσιακή αύξηση 161,7%, ενώ η Ισπανία αυξήθηκε κατά 17,5%, αποτελώντας την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο ενέργειας. Η γερμανική αγορά επέδειξε επίσης ανθεκτικότητα, αυξάνοντας κατά 4,9%, ενώ η γαλλική αγορά μειώθηκε κατά 11,4%. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 16,1%, κατέχοντας μερίδιο 9,8%. Οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 11,1%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 63,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2023.

PreviousNext