UPS: Ο κολοσσός των δεμάτων μιλάει για την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα

Τρί, 01/11/2022 - 10:05
Φωτό: UPS

Η UPS είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και Logistics στον κόσμο. Μόνο το 2021 παρέδωσε 6,4 δισεκατομμύρια δέματα σε περισσότερες από 220 χώρες και μέρη. Για να διατηρήσει ικανοποιημένη τη μεγάλη πελατειακή της βάση, η UPS διαθέτει χιλιάδες ελαφρά, μεσαία και βαρέα οχήματα, καθώς και μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες εμπορευμάτων στον κόσμο.

Και ενώ οι επιτυχίες της είναι εμφανείς, η εταιρεία γνωρίζει καλά ότι έχει μια σημαντική ευθύνη: Να περάσει στη λεγόμενη βιώσιμη εφοδιαστική που προϋποθέτει εναλλακτικά καύσιμα για τον στόλο της.

«Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ο μετριασμός των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων μας είναι ένα βασικό αίτημα που λαμβάνουμε όχι μόνο από τις κυβερνήσεις αλλά και από τους πελάτες και τους υπαλλήλους μας», εξήγησε ο Peter Harris, Αντιπρόεδρος της UPS για τη Διεθνή Αειφορία.

Τον Ιούνιο του περασμένου έτους, η UPS ανακοίνωσε τον στόχο της να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές της έως το 2050. Επιπλέον, η εταιρεία δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 50% ανά δέμα που θα παραδοθεί έως το 2035, χρησιμοποιώντας το 2020 ως έτος βάσης. Ωστόσο, με τη χρήση οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα, η UPS θέλει να έχει πραγματικό αντίκτυπο μέχρι το 2025.

Η εταιρεία επενδύει στην κίνηση του στόλου της με εναλλακτικά καύσιμα για περισσότερα από 20 χρόνια και αυτή τη στιγμή λειτουργεί περισσότερα από 13.300 οχήματα που λειτουργούν με μη συμβατικά καύσιμα. Αυτό περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά ηλεκτρικά, αιθανόλη, συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και οχήματα προπανίου.

Διαφορετικά καύσιμα για διαφορετικές λειτουργίες

Για την UPS, οι χερσαίες μεταφορές που εκτελούνται από εναλλακτικά καύσιμα αντί του ντίζελ συνεπάγονται τη λειτουργία πλήρως ηλεκτρικών και plugin υβριδικών ηλεκτρικών βαν και ελαφρών φορτηγών για αστικές διανομές και με την υποστήριξη ηλεκτρικών τρίκυκλων. Επιπλέον, η UPS πραγματοποιεί μεταφορές με τη χρήση φορτηγών 40-44 τόνων που λειτουργούν με φυσικό αέριο κυρίως για ολονύκτιες μεταφορές μεταξύ των εγκαταστάσεων της UPS.

«Ενώ πιστεύουμε ότι ο ηλεκτρισμός είναι κατάλληλος για τις αστικές μεταφορές, εξετάζουμε και άλλες λύσεις και αυτό γιατί η ηλεκτροκίνηση βαρέων φορτηγών δεν είναι εφικτή αυτή τη στιγμή, ως εκ τούτου, χρησιμοποιούμε το φυσικό αέριο, το οποίο είναι έως και 80% πιο αποδοτικό σε εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με ένα όχημα που λειτουργεί με συμβατικό καύσιμο», δήλωσε ο Peter Harris. «Ο κλάδος της Ενέργειας έχει ήδη επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε ανανεώσιμα βιοκαύσιμα και, ενώ περιμένει την πλήρη ωρίμανση των τεχνολογιών της ηλεκτρικής μπαταρίας και του υδρογόνου, προσφέρει παράλληλα τις λύσεις του φυσικού αερίου και των βιοκαυσίμων».

Φωτό: UPS
Φωτό: UPS

Η UPS για την ηλεκτροκίνηση

Η UPS αναγνωρίζει τη σημασία της ηλεκτροκίνησης για τις αστικές και περιαστικές μεταφορές. Για τον λόγο αυτό, καθιέρωσε μια βασική συνεργασία με την Arrival, έναν ανερχόμενο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, και σχεδιάζει να αρχίσει να αναπτύσσει πολύ σύντομα το από κοινού αναπτυγμένο ηλεκτρικό όχημα αστικής διανομής στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Το όχημα αυτό θα χρησιμοποιεί ελαφριά υλικά, ευνοώντας την αποδοτική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και θα διαθέτει τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας, ενώ θα μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις μέσω του internet. Και ενώ η ηλεκτρική τεχνολογία περνάει τώρα και στα βαρέα οχήματα, η ευρεία ανάπτυξη θα διαρκέσει πιθανώς τουλάχιστον 10 έως 20 χρόνια, σύμφωνα με την UPS. «Η πυκνή και διαθέσιμη υψηλής χωρητικότητας, προσβάσιμη στο κοινό υποδομή ηλεκτρικής επαναφόρτισης είναι απολύτως απαραίτητη, σε συνδυασμό πιθανώς με φόρτιση εντός δρόμου μέσω συστήματος επαγωγής», πρόσθεσε ο Peter Harris.

Όσον αφορά τη χρήση υδρογόνου, η UPS αναγνωρίζει ότι θα παίξει ρόλο, ειδικά λόγω της ταχύτητας ανεφοδιασμού και της μεγαλύτερης αυτονομίας. Όμως, τόσο οι τεχνολογίες ηλεκτρικής ενέργειας όσο και οι τεχνολογίες υδρογόνου απαιτούν επενδύσεις σε υποδομές και οι κυβερνήσεις πρέπει να διαδραματίσουν ρόλο στον σχεδιασμό και στην ανάληψη του κόστους αυτών των επενδύσεων.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία – εκτός από τη διαθεσιμότητα και το κόστος τους – είναι η ποσότητα ενέργειας και ο χρόνος που απαιτείται για την επαναφόρτιση.

Επί του παρόντος, η UPS επαναφορτίζει τα οχήματά της κατά τη διάρκεια της νύχτας για περίπου οκτώ ώρες στα ντεπό που διαθέτει. Η επαναφόρτιση οχημάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι ένα πρόβλημα, καθώς χάνονται ώρες και τα οχήματα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παραδόσεις. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για την επαναφόρτιση ενός ολόκληρου στόλου ταυτόχρονα, είναι υψηλή και συχνά υπερβαίνει την ικανότητα ισχύος του κτιρίου. Αυτό σημαίνει αγορά πρόσθετων αναβαθμίσεων από τοπικούς φορείς εκμετάλλευσης δικτύων, κάτι που είναι δαπανηρό και περίπλοκο.

Για τον λόγο αυτό, η UPS ηγήθηκε και συμμετείχε σε συνεργασίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την UK Power Networks Services, την Cross River Partnership και τη Moixa, με τις οποίες ανέπτυξε ένα έξυπνο σύστημα επαναφόρτισης, το οποίο θα επιτρέψει στην UPS να επαναφορτίσει τον στόλο 170 οχημάτων της στο κεντρικό Λονδίνο χωρίς περαιτέρω δαπανηρή και ενοχλητική φυσική ενίσχυση του δικτύου και θα μειώσει επίσης το κόστος της ενέργειας που καταναλώνεται.

Κοιτάζοντας το μέλλον

Μια πληθώρα διαφορετικών τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, με ενδιάμεσες γεφυρωτικές λύσεις που θα καλύψουν τα κενά που η ηλεκτρική ενέργεια και το υδρογόνο δεν μπορούν επί του παρόντος να αντιμετωπίσουν. Για να ξεκλειδώσει πλήρως το δυναμικό των ηλεκτρικών οχημάτων, απαιτείται μια έξυπνη προσέγγιση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, ικανή να μεγιστοποιήσει την απόδοση και να προσφέρει περιβαλλοντικά οφέλη.

«Οι κυβερνήσεις μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία αγορών για την ενίσχυση των συμβατικών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας που θα αποτρέψουν τους τελικούς χρήστες να πληρώνουν δυσανάλογα για την αναβάθμιση της υποδομής και θα ενθαρρύνουν την παροχή εξυπνότερων λύσεων», πρόσθεσε ο Peter Harris.

Τα κίνητρα, από αυτή την άποψη, είναι πολύ σημαντικά για τη UPS, προκειμένου να φτάσει στη λήψη επενδυτικών αποφάσεων. Και, από την άλλη πλευρά, τα κεφάλαια που προέρχονται από τις φορολογίες των καυσίμων θα πρέπει επίσης να επανεπενδύονται στη βιομηχανία για την υποστήριξη, τη χρηματοδότηση και την παροχή κινήτρων για εναλλακτικές τεχνολογίες και τις αντίστοιχες υποδομές τους.

Πηγή: IRU