Volvo με καύσιμο LNG

Τα φορτηγά προσφέρουν παρόμοια επίπεδα επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Volvo, αλλά οι εκπομπές CO2 είναι 20–100% χαμηλότερες σε σχέση με των μοντέλων diesel και οικονομικότερα, ανάλογα με το κόστος πώλησης του LNG σε κάθε χώρα που πάντως είναι φθηνότερο του πετρελαίου και με καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Τα νέα Volvo FH LNG και Volvo FM LNG διατίθεται με 420 ή 460 hp για μεταφορές βαρέως τύπου μεγάλων και μεσαίων αποστάσεων.

Η Volvo Trucks θα παρουσιάσει στις 22 του Νοέμβρη τα φορτηγά βαρέως τύπου, προδιαγραφών Euro 6, που λειτουργούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή με βιοαέριο.

Τα φορτηγά προσφέρουν παρόμοια επίπεδα επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς και κατανάλωσης με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Volvo, αλλά οι εκπομπές CO2 είναι 20–100% χαμηλότερες σε σχέση με των μοντέλων diesel και οικονομικότερα, ανάλογα με το κόστος πώλησης του LNG σε κάθε χώρα που πάντως είναι φθηνότερο του πετρελαίου και με καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Τα νέα Volvo FH LNG και Volvo FM LNG διατίθεται με 420 ή 460 hp για μεταφορές βαρέως τύπου μεγάλων και μεσαίων αποστάσεων.

Τα Volvo FH LNG και Volvo FM LNG χρησιμοποιούν κινητήρες αερίου που βασίζονται σε τεχνολογία κύκλου Diesel. Αυτό σημαίνει ότι ένας επαγγελματίας που επιλέγει αεριοκίνηση δεν χρειάζεται να κάνει συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά, την απόδοση καυσίμου ή την αξιοπιστία. Ο κινητήρας αερίου 460 hp της Volvo αποδίδει μέγιστη ροπή 2300 Nm, ενώ η έκδοση 420 hp παράγει 2100 Nm. Οι τιμές είναι ίδιες με τον αντίστοιχων κινητήρων diesel της Volvo. Επιπλέον, η κατανάλωση είναι ίδια με των κινητήρων diesel της Volvo, αλλά 15 – 25% χαμηλότερη από των συμβατικών κινητήρων αερίου.

Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι φυσικό αέριο σε μορφή LNG (Liquefied Natural Gas) ή, εναλλακτικά, βιοαέριο, γνωστό και ως bio-LNG το οποίο προέρχεται από την καύση και αποσύνθεση οργανικών ουσιών. Και τα δύο καύσιμα αποτελούνται από μεθάνιο. Με τη χρήση βιοαερίου, το κλιματικό αποτύπωμα μπορεί να συρρικνωθεί μέχρι 100% ενώ στην περίπτωση του φυσικού αέριου, η μείωση είναι 20%.

Αυτό σχετίζεται με τα καυσαέρια που εκπέμπει το όχημα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, γνωστό και ως «tank-to-wheel». Για μεγιστοποίηση της λειτουργικής αυτονομίας, η πλήρωση των ρεζερβουάρ γίνεται με LNG, που αποθηκεύεται με πίεση 4-10 bar σε θερμοκρασία -140 έως -125 °C. Η μεγαλύτερη έκδοση ρεζερβουάρ περιέχει αρκετό LNG για αυτονομία έως 1000 km. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί όσο ο αντίστοιχος με diesel. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το καύσιμο θερμαίνεται, συμπιέζεται και μετατρέπεται σε αέριο πριν ψεκαστεί στον κινητήρα.

Για την αυτανάφλεξη του αερίου προστίθεται μια μικρή ποσότητα πετρελαίου τη στιγμή του ψεκασμού. Για 100% μείωση των εκπομπών CO2 απαιτείται η αντικατάσταση του ορυκτού diesel με HVO (Hydrogenated Vegetable Oils) και ο συνδυασμός με bio-LNG.

Μπλε διάδρομοι

Η Volvo Trucks συνεργάζεται τώρα με προμηθευτές φυσικού αερίου καθώς και με μεγάλους πελάτες με σκοπό την επέκταση της υποδομής LNG στην Ευρώπη. Η εξέλιξη αυτή υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις πολλών χωρών και από την ίδια την Ε.Ε. και είναι γνωστή, ως «μπλε διάδρομοι» και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός διευρωπαϊκού δικτύου πρατηρίων πώλησης του LNG.

«Το φυσικό αέριο προσφέρει σαφή περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, έχει ανταγωνιστική τιμή σε πολλές χώρες, ενώ λόγω επάρκειας αποθεμάτων, δικαιολογείται μία χρήση ευρείας κλίμακας. Εκείνο που προσπαθούμε με τα οχήματα LNG είναι να δημιουργούμε νέες προοπτικές για πιο αποδοτικές δραστηριότητες των πελατών μας μειώνοντας τις λειτουργικές δαπάνες και το κόστος καυσίμου. Ταυτόχρονα, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά το κλιματικό αποτύπωμα από μεταφορές οχημάτων βαρέως τύπου» ανέφερε ο Lars Martensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος & Καινοτομίας στη Volvo Trucks.

Περισσότερες πληροφορίες δημοσιεύονται στο ερχόμενο τεύχος Νοεμβρίου

Θεματική Ενότητα: 
Σύντομα Νέα