Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Ευρωπαϊκές Αστυνομίες Αυτοκινητόδρομων ξεκίνησαν ελέγχους φορτηγών για το ενδεχόμενο της μη αντικατάστασης των ταχογράφων με την έκδοση 2.
Όπως είναι γνωστό, στις 28 Φεβρουαρίου έληξε η τελευταία προθεσμία αντικατάστασης με ταχογράφους 2ης έκδοσης για τα φορτηγά και τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σε χώρα εκτός της χώρας ταξινόμησής τους.
Σύμφωνα με το trans.info, η πρώτη αναφορά για πρόστιμο σημειώθηκε την 1η Μαρτίου στο Μπάρι της Ιταλίας, όπου επιβλήθηκε πρόστιμο 866 ευρώ σε Βούλγαρο οδηγό που εκτελούσε διεθνείς μεταφορές με όχημα εξοπλισμένο με ταχογράφο πρώτης γενιάς. Στον οδηγό επιβλήθηκαν επίσης 10 βαθμοί ποινής και του αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης για τρεις μήνες.
Μέχρι 30.000 ευρώ πρόστιμο
Αυστηρότερες ποινές ισχύουν στη Γαλλία, όπου επιβάλλεται πρόστιμο 30.000 ευρώ και φυλάκιση έως και ενός έτους. Το όχημα κατάσχεται από τις αρχές μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα.
Στην Ισπανία, το πρόστιμο είναι 2.001 ευρώ και το όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί μέχρι να αντικατασταθεί η συσκευή. Στην Πορτογαλία, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως και 6.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία ανέρχεται σε 1.500 ευρώ.
Στην Ιταλία, το πρόστιμο για τη μη ύπαρξη Smart Tacho 2.0 κυμαίνεται από 866 έως 3.464 ευρώ. Η άδεια οδήγησης μπορεί επίσης να ανασταλεί για διάστημα έως και τριών μηνών. Ο ιδιοκτήτης του φορτηγού μπορεί να λάβει πρόστιμο που κυμαίνεται από 831 έως 3.328 ευρώ.
Στη Λιθουανία, το πρόστιμο για τον οδηγό κυμαίνεται από 350 έως 600 ευρώ, ενώ το νομικό πρόσωπο ή νομικός φορέας που ευθύνεται μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο 900 έως 1.700 ευρώ. Επιπλέον, το όχημα ακινητοποιείται έως ότου αντικατασταθεί ο ταχογράφος και ελεγχθεί η τεχνική του κατάσταση.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ποινή για τη μη ύπαρξη Smart Tacho 2.0 είναι πρόστιμο 300 λιρών. Στην Ιρλανδία, το συνοπτικό πρόστιμο για την παράβαση αυτή μπορεί να ανέλθει σε 5.000 ευρώ. Επιπλέον, το αδίκημα αυτό τιμωρείται με φυλάκιση έως και έξι μήνες. Επιπλέον, οι αξιωματικοί μεταφορών της ιρλανδικής RSA μπορούν να απαιτήσουν από τον οδηγό ή τον μεταφορέα να μεταφέρει το όχημα (ή να φροντίσει για τη μεταφορά του) σε συνεργείο για επιθεώρηση του ταχογράφου και έλεγχο συμμόρφωσης.
Τέλος, στην Πολωνία, η παράλειψη εγκατάστασης έξυπνου ταχογράφου τιμωρείται επίσης αυστηρά. Το αδίκημα αυτό επισύρει διοικητικό πρόστιμο 12.000 PLN ( περίπου 2.870 ευρώ): PLN 10.000 για την εταιρεία μεταφορών και PLN 2.000 για τον διαχειριστή μεταφορών). Επιπλέον, εάν λείπει ο απαιτούμενος ταχογράφος, οι αρχές θα κρατήσουν την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και θα εκδώσουν προσωρινή άδεια χρήσης για διάστημα έως επτά ημερών. Μετά την περίοδο αυτή, εάν δεν πληρούνται οι τεχνικές απαιτήσεις, το όχημα δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορεί.
Πηγή: trans.info