Τροχοί & TIR

Υδρογόνο σε κινητήρα εσωτερικής καύσης ενός Unimog

«H χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου για ειδικά οχήματα, με υψηλές απαιτήσεις ισχύος, τόσο για την οδήγηση όσο και για την τροφοδοσία βοηθητικών μονάδων, αξίζει τον κόπο, είναι πρακτική και έχει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων».
Σάββατο 27/07/2024 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Mercedes-Benz Special Trucks και η εταιρεία Mörtlbauer Baumaschinen Vertriebs GmbH παρουσίασαν από κοινού τα δύο πρωτότυπά τους στο πλαίσιο του αναπτυξιακού προγράμματος «WaVe» για την έρευνα κινητήρων εσωτερικής καύσης υδρογόνου για οχήματα ειδικού σκοπού. 

Το Unimog και το ερπυστριοφόρο έδειξαν τις ικανότητές τους στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Mörtlbauer στο Fürstenzell της Βαυαρίας. Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με το τέλος του έργου που χρηματοδοτήθηκε από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης της Γερμανίας, στο πλαίσιο του οποίου η Mercedes-Benz Special Trucks και η Mörtlbauer ανέπτυξαν δύο κινητήρες καύσης υδρογόνου μαζί με άλλους 16 εταίρους της κοινοπραξίας. 

Η γραμμή μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιείται ήδη για πάνω από ένα χρόνο για διάφορες δοκιμές στο συγκεκριμένο Unimog, ενώ το ερπυστριοφόρο με ανατροπή τέθηκε σε λειτουργία την άνοιξη του 2024 και έκτοτε δοκιμάζεται συνεχώς σε πραγματικές συνθήκες.

.

Γραμμή μετάδοσης κίνησης

Το Unimog και το ερπυστριοφόρο είναι εξοπλισμένα με έναν κινητήρα μεσαίου κυβισμού, τον οποίο οι μηχανικοί της Mercedes-Benz εξέλιξαν για να μπορεί να λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν προσαρμοσμένα έμβολα, ένα συμβατό με το υδρογόνο σύστημα εισαγωγής και ένα βελτιστοποιημένο σύστημα ανάφλεξης. Η καύση του υδρογόνου στο χώρο του κινητήρα του Unimog και του ερπυστριοφόρου παράγει νερό, το οποίο αποβάλλεται ως θερμός ατμός μέσω του συστήματος εξαγωγής. 

Στο Unimog, οι τέσσερις (πιστοποιημένες από το TÜV) δεξαμενές υψηλής πίεσης 700 bar περιέχουν συνολικά 13 κιλά αέριου υδρογόνου. Ο κινητήρας αποδίδει περίπου 290 hp και 1000 Nm, γεγονός που τον καθιστά συγκρίσιμο με έναν αντίστοιχο ντίζελ 300 ίππων όσον αφορά ισχύ και ροπή. Το πρωτότυπο λειτούργησε με πολλά διαφορετικά εξαρτήματα, προκειμένου να ενσωματωθούν διάφορες βελτιώσεις από την πραγματική χρήση απευθείας στην έρευνα και εξέλιξη.

.

Ο ερπυστριοφόρος ανατρεπόμενος εκσκαφέας επιτυγχάνει παρόμοιες τιμές με τον κινητήρα καύσης υδρογόνου: Η απόδοση του κινητήρα είναι σχεδόν ίδια και η δεξαμενή καυσίμου χωράει 14,5 κιλά υδρογόνου σε πίεση 700 bar. Το ερπυστριοφόρο έχει μία ανατροπή χωρητικότητας 16 κυβικών μέτρων και μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 30 τόνων. Με τη δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών, το ερπυστριοφόρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά χύδην υλικών.

Η Franziska Cusumano, επικεφαλής του τμήματος ειδικών φορτηγών της Mercedes-Benz δήλωσε: «Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε μαζί με τον συνεργάτη μας, τη Mörtlbauer, αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι και τα δύο οχήματα έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο εξέλιξης με το οποίο μπορούμε να είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, παρόλο που όλο αυτό το έργο έχει διαρκέσει μόλις τρία χρόνια. Μετά από πολυάριθμες δοκιμαστικές εφαρμογές, μετρήσεις εκπομπών και τεχνικές ρυθμίσεις και τελειοποιήσεις, είμαστε πεπεισμένοι ότι η χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου για ειδικά οχήματα, με υψηλές απαιτήσεις ισχύος, τόσο για την οδήγηση όσο και για την τροφοδοσία βοηθητικών μονάδων, αξίζει τον κόπο, είναι πρακτική και έχει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων».

PreviousNext