Τροχοί & TIR

Υψηλοί δασμοί μέχρι 38,1% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από Κίνα. Τι αποκάλυψε η έρευνα της ΕΕ

Οι δασμοί, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕ θα επιβληθούν από την 1η Ιουλίου 2024.
Τετάρτη 12/06/2024 - 15:28
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: αρχείο T&Τ
φωτό: αρχείο T&Τ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την επιβολή δασμών που φτάνουν στο 38,1% επί της αξίας των εισαγόμενων οχημάτων Κινέζων κατασκευαστών.

Μάλιστα, είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η ΕΕ διαφοροποιεί το ύψος των δασμών σε βάρος των κινέζων κατασκευαστών και το συναρτά με το αν συνεργάστηκαν ή όχι στην έρευνα που διεξήγαγε τους προηγούμενους μήνες με σκοπό να εντοπίσει κατά πόσο η Κυβέρνηση της Κίνας επιδοτεί με διάφορους τρόπους τις εξαγωγές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έτσι, αυτοκίνητα Κινέζων κατασκευαστών που συνεργάστηκαν στην έρευνα της ΕΕ θα επιβαρύνονται με δασμούς 21%, ενώ όσοι δεν συνεργάστηκαν θα αντιμετωπίζουν δασμούς μέχρι 38,1%.

Στην παραπάνω βάση έγινε γνωστό ότι οι δασμοί για τρεις μάρκες έχουν ως εξής:

- BYD: 17,4%

- Geely: 20%

- SAIC: 38,1%

Ο υψηλός δασμός του 38,1% ισχύει και για άλλους κατασκευαστές που δεν συνεργάστηκαν.

Οι δασμοί, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕ θα επιβληθούν από την 1η Ιουλίου 2024.

Πληροφορίες του troxoikaitir.gr αναφέρουν ότι μεταξύ των στοιχείων που συνέλεξε η έρευνα της ΕΕ περιλαμβάνεται και το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Κίνας έχει εγκρίνει μια ευνοϊκή πιστοληπτική μεταχείριση, ώστε οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων να λαμβάνουν προτιμησιακά δάνεια και κατευθυνόμενες πιστώσεις από τις κρατικές τράπεζες. Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας αποτελεί, επίσης, το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας λαμβάνουν επιδοτήσεις για τις προμήθειες των πρώτων υλών, ενώ είχαν επιστροφές των εισαγωγικών δασμών, καθώς και απαλλαγές από την καταβολή ΦΠΑ.

Όλα τα παραπάνω ερευνήθηκαν από την Κομισιόν, αν και ήταν εξαιρετικά δύσκολο να φτάσει στα αποδεικτικά στοιχεία για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Για τον λόγο αυτό, κάλεσε σε συνεργασία στην έρευνά της τους Κινέζους κατασκευαστές με bonus 17% περίπου επί των δασμών.

Διατηρούν τα πλεονεκτήματά τους

Πάντως, ανεξάρτητα από τη δασμολογική επιβάρυνση που θα έχουν τα κινέζικα αυτοκίνητα, θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν σε συστήματα όπως αυτό της διαχείρισης της χωρητικότητας και της ζωής των μπαταριών, τη γραμμή της ηλεκτροκίνησης και, βέβαια, τη μεγάλη χιλιομετρική εμβέλεια που παρέχουν.

Είναι, επίσης, πολύ πιθανό οι Κινέζοι κατασκευαστές να ιδρύσουν εργοστάσια εντός της Ευρώπης, όπως έκανε η BYD, οπότε θα έχουν πλήρη απαλλαγή δασμών.

PreviousNext