Οι κινητοί γερανοί Liebherr είναι σε θέση να συμμορφωθούν με τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών Euro VI c σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Το παραπάνω αποδείχθηκε πρόσφατα, σε μια σειρά δοκιμών που διεξήχθησαν από την κατασκευάστρια εταιρεία σε συνεργασία με την TÜV NORD και τη συνδρομή της IAV.
«Διεξάγουμε έρευνες για πάνω από 20 χρόνια και ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού μας δαπανάται για τη μείωση των εκπομπών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καταφέραμε να μειώσουμε τα σωματίδια οξειδίου του αζώτου και αιθάλης, δηλαδή τη λεπτή σκόνη, σταδιακά κατά περίπου 97%», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της LiebherrWerk Ehingen GmbH, Ulrich Hamme.
Σε αυτό το πλαίσιο, τους τελευταίους μήνες λαμβάνουν χώρα εντατικές δοκιμές PEMS (portable emission measurement system: φορητό σύστημα μέτρησης εκπομπών). Σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, δηλαδή σε μια τυποποιημένη τυπική διαδρομή η οποία εκτός από την αστική κυκλοφορία περιλαμβάνει την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους, η ομάδα συνέκρινε τις εκπομπές από ένα φορτωμένο Mercedes-Benz Actros 1842 βάρους 40 τόνων με αυτές από το 5άξονο γερανό των 60 τόνων, Liebherr LTM 1160-5.2.
Όταν τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν τρεις μήνες μετά την δοκιμή, οι αξιολογήσεις έδειξαν ένα σαφές αποτέλεσμα: Οι γερανοί Liebherr αντιρρυπαντικών (Offroad) προδιαγραφών stage V, ήταν εντός των απαιτήσεων του προτύπου Onroad Euro VI c σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. «Τόσο το διοξείδιο του αζώτου που εκπέμπεται από τον γερανό όσο και το μονοξείδιο του άνθρακα, βρίσκονται στη συγκρίσιμη περιοχή με τις εκπομπές του φορτηγού, ενώ οι υδρογονάνθρακες ήταν ακόμη χαμηλότεροι από αυτούς που μετρήθηκαν στο φορτηγό», δήλωσε ο Δρ Goschütz από την TÜV NORD.
Υπενθυμίζεται, πως σε αντίθεση με τα φορτηγά, οι κινητοί γερανοί υπόκεινται στο εκτός δρόμου πρότυπο ρύπων, ανεξάρτητα από το αν οδηγούνται στο δρόμο ή βρίσκονται σε εργοτάξιο. Έτσι, όλοι οι κινητήρες ντίζελ που κατασκευάστηκαν το 2019 και είναι εγκατεστημένοι σε κινητούς γερανούς και διαθέτουν άδεια για λειτουργεία σε χώρες της ΕΕ, την Ελβετία ή τη Νορβηγία, πρέπει να πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro V, του οποίου οι απαιτήσεις είναι παρόμοιες με εκείνες για το πρότυπο Euro VI c Onroad.