Τροχοί & TIR

Τα ισχύοντα κόμιστρα μετά την αύξηση του 5% για Φ.Δ.Χ. Εθνικών και Βυτιοφόρα

Τα ισχύοντα κόμιστρα μετά την αύξηση του 5% για Φ.Δ.Χ. Εθνικών και Βυτιοφόρα Δημοσιεύθηκαν και ισχύουν οι υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες αναπροσαρμόζονται κατά 5% τα κόμιστρα για κάθε κατηγορία
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα ισχύοντα κόμιστρα μετά την αύξηση του 5% για Φ.Δ.Χ. Εθνικών και Βυτιοφόρα

Δημοσιεύθηκαν και ισχύουν οι υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες αναπροσαρμόζονται κατά 5% τα κόμιστρα για κάθε κατηγορία μεταφοράς και τα οποία τα δημοσιεύουμε στη συνέχεια
και παρακαλούμε τους αναγνώστες να τα φωτοτυπήσουν και να τα κρατήσουν μέχρι την επόμενη αύξηση. Π
ροσοχή και στην τελευταία παράγραφο που αναφέρεται στην είσπραξη των διοδίων επιπλέον των κομίστρων.

ΚΟΜΙΣΤΡΑ Φ.Δ.Χ. ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Α. Για μεταφορές στις πόλεις Αθηνών, Πειραιώς, Θεσ/νίκης, Βόλου, Πατρών (μόνο από το Ρίο), καθώς και σε άλλη πόλη που υπάρχουν μόνιμες δεξαμενές των εταιρειών πετρελαιοειδών,
ως και τις γύρω από τις πόλεις αυτές περιοχές, που εξυπηρετούνται με αστικά λεωφορεία.

  • 1. Βενζίνη αυτοκινήτων και πετρελαίου εσωτ. καύσης (DIESEL) ανά χιλιόλιτρο:
    • 1.1. Για φορτίο που παραδίδεται σε ένα πελάτη από 19.5.2008. - 3,57 €
    • 1.2. Για φορτίο που παραδίδεται σε περισσότερους του ενός πελάτες από 19.5.2008. - 4,54 €
    • 1.3. Για φορτίο που παραδίδεται ειδικά για θέρμανση οικιών, ιδρυμάτων και λοιπών καταστημάτων ανεξάρτητα από τον αριθμό παραδόσεων από 19.5.2008. - 6,14 €
  • 2. Μαζούτ Νο2, Μαζούτ Νο3, ανά Μ.Τ.
    • 2.1. Για φορτίο που παραδίδεται σε έναν πελάτη από 19.5.2008. - 3,93 €
    • 2.2 Για φορτίο που παραδίδεται σε περισσότερους του ενός πελάτες από 19.5.2008. - 4,54 €
    • 2.3. Για φορτίο που παραδίδεται σε αρτοποιεία, καθαριστήρια και εστιατόρια από 19.5.2008. - 5,11 €
  • Β. Για μεταφορές πέρα από τις περιοχές που εξυπηρετούνται με τις πόλεις Αθηνών, Πειραιώς και Θεσ/νίκης με αστικά λεωφορεία και ανήκουν στους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.

    • 1. Βενζίνη οχημάτων και πετρελαίου εσωτ. καύσης (DIESEL) ανά χιλιόμετρο και χιλιόλιτρο έμφορτης διαδρομής από 19.5.2008. - 0,088 €
    • 2. Μαζούτ Νο1, Μαζούτ Νο2, Μαζούτ Νο3, ανά Μ.Τ. και χιλιόμετρο έμφορτης διαδρομής από 19.5.2008. - 0,0903 €

    Γ. Για μεταφορές εκτός των Νομών Αττικής, Θεσ/νίκης και πόλεων Βόλου και Πατρών, καθώς και άλλων πόλέων που υπάρχουν μόνιμες δεξαμενές των εταιρειών πετρελαιοειδών.

  • 1. Βενζίνη οχημάτων και πετρελαίου εσωτ. καύσης (DIESEL) ανά χιλιόλιτρο και χιλιόμετρο έμφορτης διαδρομής από 19.5.2008. - 0,0714 €
  • 2. Μαζούτ Νο1, Μαζούτ Νο2, Μαζούτ Νο3, ανά Μ.Τ. και χιλιόμετρο έμφορτης διαδρομής από 19.5.2008. - 0,0819 €
  • Τα για την παρούσα περίπτωση καθοριζόμενα κόμιστρα, στα οποία δεν περιλαμβάνονται τέλη διοδίων και δαπάνες πορθμείων,
    θα καταβάλλονται κάθε φορά με βάση το μεταφερόμενο φορτίο έμφορτης διαδρομής και της χιλιομετρικής απόστασης του τελευταίου προορισμού.

    Ειδικότερα, για τις μεταφορές φορτίων άνω των 15 Μ.Τ. ή των 18 χιλιόλιτρων, που προορίζονται για περισσότερα του ενός σημεία,
    η έμφορτη διαδρομή για το τελευταίο σημείο προορισμού θα υπολογίζεται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση του σημείου αυτού από τον τόπο φόρτωσης και ποσότητα όχι μικρότερη των 15 Μ.Τ.
    ή 18 χιλιόλιτρων.

    Η ποσότητα αυτή των 15 Μ.Τ. ή των 18 χιλιόλιτρων ευρίσκεται με την πρόσθεση στην ποσότητα που ήδη παραδόθηκε στο τελευταίο σημείο ποσοτήτων από τις αμέσως προηγούμενες παραδόσεις.

    Δ. Στα καθοριζόμενα ως ανωτέρω κόμιστρα εκτός των αναφερομένων στην περίπτωση Α.1.3, δεν περιλαμβάνεται η δαπάνη λειτουργίας της κεντρόφυγγας, η οποία καθορίζεται ανά χιλιόλιτρο ή Μ.Τ.
    από 1.5.2007 σε: 0,35 € ανάλογα με το προϊόν που παραδίδεται και θα καταβάλλεται από τις εταιρείες πετρελαίου κάθε φορά που η χρησιμοποίησή της είναι απαραίτητη για την παράδοση.

    Ε. Οι ίδιες τιμές ισχύουν κατά περίπτωση και για μεταφορές καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια και καυσίμων πλοίων σε λιμάνια.
    Ειδικά για τις μεταφορές καυσίμων αεροσκαφών στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων «Ελευθέριος Βενιζέλος», το κόμιστρο καθορίζεται ανά χιλιόλιτρο από 19.5.2008 σε: 5,95 €

    ΣΤ. Η καταβολή των κομίστρων, με βάση τους συντελεστές που καθορίζονται με την παρούσα, είναι υποχρεωτική για τους ενεργούντες τη φόρτωση,
    η δε συνομολόγηση αυτών σε ποσά μικρότερα απαγορεύεται και είναι ανίσχυρη.

    Ζ. Αν τα προσδιοριζόμενα στις παραγράφους Β και Γ κόμιστρα είναι μικρότερα των καθοριζομένων για τις εντός των πόλεων (περίπτωση Α) μεταφορές,
    τότε θα καταβάλλονται τα καθοριζόμενα κόμιστρα για μεταφορές εντός των πόλεων (περίπτωση Α.1.2).

    Η. Στα καθοριζόμενα ως άνω κόμιστρα καταβάλλονται πρόσθετα ανά δρομολόγιο, και μόνο για τα τρία πρώτα δρομολόγια ανά ημέρα, για κάθε βυτιοφόρο:

    α. Από 19.5.2008 όταν προορισμός είναι η πόλη της Αθήνας ή η πόλη της Θεσσαλονίκης: 95,55 €

    β. Από 19.5.2008 όταν προορισμός είναι περιοχή της υπόλοιπης Ελλάδας σε: 76,68 €

    Θ. Τα κατά τα ανωτέρω καθοριζόμενα κόμιστρα θα υπολογίζονται σε λίτρα φυσικής θερμοκρασίας κατά την ώρα φόρτωσης.
    Καταργούμε την υπ’ αριθμ. Κ/2099/147 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β` 1199, 13.7.2007).
    Το κόστος των διοδίων των εθνικών οδών θα καταβάλλεται πέραν της τιμολόγησης.

    ΚΟΜΙΣΤΡΑ Φ.Δ.Χ. ΕΘΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

    Α. ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΑΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

    α1) Για διαδρομές μέχρι και 50 χιλιόμετρα από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,045 € ανά τονοχιλιόμετρο

    β1) Σε περίπτωση εξασφάλισης από τον ίδιο φορτωτή έμφορτης επιστροφής από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,037 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Τα όρια 0,037 και 0,040 ισχύουν και στις δύο διαδρομές (μετάβαση − επιστροφή)

    γ1) Για διαδρομές μέχρι και 50 χιλιόμετρα με ανατρεπόμενα οχήματα από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,045 € ανά τονοχιλιόμετρο

    δ1) Σε περίπτωση εξασφάλισης από τον ίδιο φορτωτή έμφορτης επιστροφής από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,037 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Τα όρια 0,037 και 0,040 ισχύουν και στις δύο διαδρομές (μετάβαση − επιστροφή)

    ε1) Για διαδρομές πάνω από 50 χιλιόμετρα από 19.5.2008

    Πάγιο 1,79 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,047 € ανά τονοχιλιόμετρο

    στ1) Σε περίπτωση εξασφάλισης από τον ίδιο φορτωτή έμφορτης επιστροφής από 19.5.2008

    Πάγιο 1,79 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,037 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο 0,040 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Τα όρια 0,037 και 0,041 ισχύουν και στις δύο διαδρομές (μετάβαση − επιστροφή)

    Β. Χρονοναύλωση βάσει ειδικής μίσθωσης του οχήματος ή σύμβασης έργου για τη μεταφορά με κόμιστρο διάρκειας τριών (3) μηνών τουλάχιστον:

    α) Για διαδρομές πάνω από 50 χιλιόμετρα από 19.5.2008

    Τα οχήματα κοινού φόρτου:

    Πάγιο 1,79 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,037 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο Ελεύθερο

    β) Για σιλοφόρα μεταφοράς γενικά χώμα τσιμέντου, ζάχαρης, αλεύρου και λοιπών συναφών προϊόντων:

    β1) Σιλοφόρα οχήματα, όπου ελκυστήρας ή ρυμουλκό και επικαθήμενο ή ρυμουλκούμενο «ΣΙΛΟ» ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα στον μεταφορέα, από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,049 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο Ελεύθερο

    β2) Σιλοφόρα οχήματα με χρησιδάνειο «ΣΙΛΟ», όπου τα έξοδα του «ΣΙΛΟ» βαρύνουν τον μεταφορέα, από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,049 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο Ελεύθερο

    β3) Σιλοφόρα οχήματα με χρησιδάνειο «ΣΙΛΟ», όπου τα έξοδα του «ΣΙΛΟ» βαρύνουν αυτόν που έχει την κυριότητά του, από 19.5.2008

    Πάγιο 1,67 € ανά τόνο

    Κατώτατο 0,045 € ανά τονοχιλιόμετρο

    Ανώτατο Ελεύθερο

    β4) Εκφόρτωση όταν αυτή γίνεται με τα μέσα που διαθέτουν τα παραπάνω οχήματα, από 19.5.2008

    0,049 € ανά τόνο

    β5.1) Σιλοφόρα οχήματα μεταφοράς PVC και λοιπών πλαστικών υλών από 19.5.2008.

    0,0830 € ανά τονοχιλιόμετρο

    β5.2) Για διαδρομές γενικά μέχρι και 50 χιλιόμετρα από 19.5.2008.

    Πάγιο 1,55 € ανά τόνο

    γ) Για διαδρομές μέχρι και τριάντα (30) χιλιόμετρα προς μεταφορά με ανατρεπόμενα οχήματα, πάσης φύσεως γαιών, βράχων, ορυκτών και λατομικών υλικών,
    προς εξυπηρέτηση εργοταξίων, κατασκευής τεχνικών έργων ή γενικά βιομηχανιών ή βιοτεχνιών καθώς και για διαδρομές μέχρι και τριάντα (30) χιλιόμετρα με ειδικοποιημένα αυτοκίνητα μεταφοράς
    ετοίμου σκυροδέματος προ εξυπηρέτηση βιοτεχνιών και βιομηχανιών παραγωγής και εμπορίας ετοίμου σκυροδέματος:

    γ1) Πρώτο 8ωρο απασχόλησης του αυτοκινήτου ανά 24ωρο.

    Με ημερήσιο μίσθωμα ανά αυτοκίνητο από 19.5.2008.
    242,54 €

    γ2) Δεύτερο ή τρίτο 8ωρο απασχόλησης του αυτοκινήτου ανά 24ωρο.

    Με ημερήσιο μίσθωμα ανά αυτοκίνητο από 19.5.2008.
    204,55 €

    Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις το συνολικό μεταφερόμενο ανά 8ωρο φορτίο, καθορίζεται με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα.
    Στη σύμβαση που υπογράφεται αναφέρεται η τιμή (σε €) για κάθε μεταφερόμενο τόνο, η οποία προκύπτει από τη διαίρεση του ημερήσιου μισθώματος που ισχύει κάθε φορά και του μισθώματος
    που ισχύει για το δεύτερο ή τρίτο 8ωρο απασχόλησης δια του συνολικού μεταφερόμενου, ανά 8ωρο, φορτίου που συμφωνήθηκε.

    Σε περίπτωση που ο μεταφορέας μεταφέρει μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα από τη συμφωνηθείσα γίνεται ανάλογη περικοπή ή αύξηση του ημερήσιου μισθώματος.

    δ1) Για οχήματα σιλοφόρα μεταφοράς τσιμέντου χώμα, από το εργοστάσιο παραγωγής σε αποθήκες της ίδιας βιομηχανίας ή μεταξύ αποθηκών της ίδιας βιομηχανίας και για διαδρομές μέχρι και 20 χιλιομέτρων από 19.5.2008

    Πάγιο 1,192 € ανά τόνο

    Αποζημίωση ανά τονοχιλιόμετρο: Με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα.

    Γ. Για μεταφορές, γενικά, υλών ή αγαθών, που μεταφέρονται στην κατανάλωση και των οποίων τα υλικά συσκευασίας, (κενά), επιστρέφονται από την κατανάλωση στο χώρο παραγωγής για επαναπλήρωση ή επανασυσκευασία, όπως μπύρα, ποτά, αναψυκτικά κλπ. σε φιάλες, κιβώτια, ή φρούτα κ.λπ. σε τελάρα:

    α) Από παραγωγή σε κατανάλωση:

    Ισχύουν τα κατά περίπτωση κόμιστρα.

    β) Από κατανάλωση προς παραγωγή, (κενά κιβώτια, ή κενά τελάρα):

    Ισχύουν τα κατά περίπτωση κόμιστρα, υπολογιζόμενα όμως στο 50% του ωφελίμου φορτίου του οχήματος, εφόσον εξαντληθεί ο μέγιστος επιτρεπόμενος όγκος φορτίου του οχήματος, εφόσον εξαντληθεί ο μέγιστος επιτρεπόμενος όγκος φόρτωσης.

    Δ. Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (CONTAINERS):

    α) Μεταφορές παρτίδας κενών εμπορευματοκιβωτίων (CONTAINERS):

    Με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα.

    β) Μεταφορά ενός CONTAINER των 20 ή 40 ποδών ή δύο CONTAINERS των 20 ποδών, (εφόσον το μικτό βάρος του αυτοκινήτου το επιτρέπει), από λιμάνι σε παραγωγική μονάδα για γέμισμα ή άδειασμα και επιστροφή του αυτοκινήτου με τα CONTAINERS γεμάτα ή άδεια.

    Απόσταση Κατώτατο όριο Ανώτατο όριο
    Πλήρης Διαδρομή (μετάβαση - επιστροφή) (μετάβαση - επιστροφή)
    Μέχρι 10 χλμ. 138,64 € 185,14 €
    Μέχρι 20 χλμ. 145,39 € 191,47 €
    Μέχρι 30 χλμ. 152,53 € 198,64 €
    Μέχρι 40 χλμ. 158,52 € 204,98 €
    Μέχρι 50 χλμ. 164,85 € 210,55 €
    Μέχρι 75 χλμ. 176,39 € 223,27 €
    Μέχρι 100 χλμ. 192,66 € 239,54 €
    Μέχρι 150 χλμ. 215,69 € 264,17 €

    Για απόσταση άνω των 150 χλμ., από 19.5.2008

    Κατώτατο όριο (μετάβαση−επιστροφή) - 0,69 €

    Ανώτατο όριο (μετάβαση−επιστροφή) 1,04 €

    Ως χρόνος φόρτωσης ή εκφόρτωσης θεωρείται το χρονικό διάστημα των δύο ωρών κατά περίπτωση.
    Πέραν των δύο ωρών, το καταβλητέο ποσό προσαυξάνεται από 19.5.2008 κατά 29,49 € ανά ώρα.
    Για ημερήσια αναμονή για φόρτωση ή εκφόρτωση του κοντέινερ καταβάλλεται ποσό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί για τη συγκεκριμένη κάθε φορά μεταφορά.
    Μετά την εκφόρτωση, η μεταφορά (επιστροφή) των κενών κοντέινερ σε χώρους εκτός λιμένων επιβαρύνεται αναλόγως του τόπου επιστροφής, κατόπιν συμφωνίας μεταξύ του εντολέα και του μεταφορέα.

    2. Τα κόμιστρα, (πάγιο και όρια), όπως καθορίσθηκαν στην παρ. 1 δεν εφαρμόζονται στις εξής περιπτώσεις:

    α) Σε Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα ωφελίμου φορτίου μέχρι και 3.500 χιλιόγραμμων.

    β) Στην εφαρμογή διαφόρων σχεδίων αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών (πλημμύρες, σεισμοί κλπ.), του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

    γ) Για μεταφορές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όταν πρόκειται για εκρηκτικά και πυρομαχικά του ΥΕΘΑ.

    3. Τα καθοριζόμενα ποσά του πάγιου ανά τόνο καταβάλλονται ως έχουν και δεν είναι διαπραγματεύσιμα.

    4. Η παρούσα απόφαση έχει εφαρμογή μόνο για το οδικό τμήμα της διαδρομής.

    Για το τμήμα της διαδρομής, που το όχημα μεταφέρεται με πλοίο, το κόμιστρο καθορίζεται με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα.

    5. Τα κόμιστρα, όπως καθορίζονται στο σύνολό τους με την απόφαση αυτή, αφορούν «ΑΜΙΓΩΣ» τη μεταφορά και δεν περιλαμβάνονται σ’ αυτά έξοδα φόρτωσης,
    εκφόρτωσης, συσκευασίας, αποθήκευσης, περισυλλογής, φύλαξης (ασφάλειας εμπορεύματος κλπ.).

    Επίσης, δεν αναφέρεται σε θέματα αποζημίωσης διαμεταφορέα ή οποιουδήποτε άλλου παρεμβαίνει στη μεταφορά.

    Αφορούν στην αποζημίωση του μεταφορέα για τη μεταφορά. Αποδεικτικά στοιχεία είσπραξης είναι η φορτωτική του άρθρου 16 του π.δ. 186/1992 την οποία εκδίδει ο συγκεκριμένος μεταφορέας.
    Προκειμένου δε περί συνεταιρισμού του ν. 1667/1986, την παραπάνω φορτωτική εκδίδουν τα μέλη του για το συγκεκριμένο όχημα και για τη συγκεκριμένη μεταφορά.
    Εφόσον το μεταφερόμενο φορτίο καλύπτει όλο το περιτύπωμα του αμαξώματος, τα κατά περίπτωση κόμιστρα υπολογίζονται στο ωφέλιμο φορτίο του οχήματος.

    6. Η παρέκκλιση από τα καθοριζόμενα στην παρ. 1 της απόφασης αυτής κόμιστρα τιμωρείται, για μεν υπέρβαση των ανωτάτων ορίων και του παγίου, με τις διατάξεις του Αγορανομικού Κώδικα, για δε μείωση των κατωτέρων ορίων και του παγίου, με τις διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 385 και επομένων του Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες διώκεται και αυτός που καταβάλλει το μειωμένο κόμιστρο, δηλαδή οποίες διώκεται και αυτός που καταβάλλει το μειωμένο κόμιστρο, δηλαδή φορτωτής και κάθε άλλο πρόσωπο που μεσολαβεί.
    Τα πάγια και τα κόμιστρα των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων, που καθορίζονται με την παρούσα, ισχύουν για κάθε περίπτωση μεταφορών εντός της Χώρας (μεταφορές ιδιωτών, Επιχειρήσεων, ή Οργανισμών Δημοσίου Τομέα κλπ.).
    Το κόστος των διοδίων των εθνικών οδών θα καταβάλλεται πέραν της τιμολόγησης.

PreviousNext