Τροχοί & TIR

Τα νέα κόμιστρα των Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων

Τα νέα κόμιστρα των Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων Καθώς και των αποσκευών - μικροδεμάτων Τα νέα εισιτήρια αναπροσαρμοσμένα κατά 5% ισχύουν ήδη για όλες τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες,
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα νέα κόμιστρα των Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων

Καθώς και των αποσκευών - μικροδεμάτων

Τα νέα εισιτήρια αναπροσαρμοσμένα κατά 5% ισχύουν ήδη για όλες τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, όπως επίσης και το κόμιστρο των αποσκευών και των μικροδεμάτων,
το οποίο προκύπτει με βάση τον συντελεστή 0,000721 ευρώ ανά κιλό/χιλιόμετρο.

Το πλήρες κείμενο της απόφασης, όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 871/Β/13-5-2008 έχει ως εξής:

Έχοντας υπόψη για διατάξεις: …κ.λπ. κ.λπ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΚΟΜΙΣΤΡΟ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Άρθρο 1 - Καθορισμός κομίστρου αστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.

1. Καθορίζεται το κόμιστρο για τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α. Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, ως εξής:

  Κανονικό (σε ευρώ) Μειωμένο (μαθητικά, πολύτεκνοι) (σε ευρώ) Φοιτητικό (σε ευρώ)
Ζώνη Α 0,90 0,50 0,70
Ζώνη Β 1,30 0,65 1,00
Ζώνη Γ 1,60 0,80 1,20

2. Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β.

Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β.

Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ.

Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β.

Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β.

Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ.

3. Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.

4. Στις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΚΟΜΙΣΤΡΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Άρθρο 2 Καθορισμός κομίστρου υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.

1. Οι τιμές του κομίστρου στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών Ρόδου «ΡΟΔΑ»
με βάση τους χιλιομετρικούς συντελεστές κομίστρου, ανά χιλιόμετρο και επιβάτη, όπως αυτοί καθορίστηκαν με την αριθ. Β−οικ.6526/509 απόφαση του
Υπουργού Μεταφορών & Επικοινωνιών καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών γραμμών,
συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268) που εκμεταλλεύονται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, αναπροσαρμόζονται ως εξής:

Α. Ενδονομαρχιακών γραμμών

Α/Α ΚΤΕΛ & ΚΤΕΛ Α.Ε. Χιλιομετρικός Συντελεστής
(1) Αττικής, Αχαΐας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Ρόδου, «ΡΟΔΑ» 0,0800 €
(2) Έβρου, Ευβοίας, Ζακύνθου, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ροδόπης 0,0827 €
(3) Αρκαδίας, Αργολίδας, Άρτας, Δράμας, Θήβας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Πέλλας, Πιερίας, Πρέβεζας, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής 0,0869 €
(4) Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Κω, Λάρισας 0,0879 €
(5) Αίγινας, Γρεβενών, Ευρυτανίας, Κοζάνης, Λακωνίας, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης 0,0885 €
(6) Ηρακλείου - Λασιθίου, Κιλκίς, Κορινθίας, Χανίων - Ρεθύμνης 0,0925 €
(7) Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καρπάθου, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σάμου, Σύρου, Τήνου, Χίου 0,0996 €

Στον παραπάνω χιλιομετρικό συντελεστή συμπεριλαμβάνεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268).

Β. Διανομαρχιακών γραμμών

Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται σε 0,0758 €.

Γ. Αστικές επιβατικές γραμμές

Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται σε 0,90 € και το μέγιστο εισιτήριο σε 1,60 €.

2. Κατά την εφαρμογή των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου:

α) Οι μεταξύ των Νομών Ηρακλείου − Λασιθίου και Χανίων − Ρεθύμνου γραμμές, θεωρούνται ενδονομαρχιακές και οι μεταξύ των περιοχών Ηρακλείου - Λασιθίου αφενός και Χανίων − Ρεθύμνου αφετέρου ως διανομαρχιακές.

β) Προκειμένου περί διανομαρχιακής γραμμής που την συνεκμεταλλεύονται δύο ή περισσότερα ΚΤΕΛ, εφαρμόζονται οι αντίστοιχοι ενδονομαρχιακοί συντελεστές για τα τμήματα της γραμμής που εκτείνονται στην περιοχή αρμοδιότητας κάθε ΚΤΕΛ το οποίο συμμετέχει στην εκμετάλλευση της γραμμής και ο διανομαρχιακός συντελεστής για τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.

Άρθρο 3 - Κόμιστρο αποσκευών και μικροδεμάτων

1. Για το πέραν των δέκα (10) χιλιόγραμμων βάρος αποσκευών επιβάτη που ταξιδεύει με υπεραστικά λεωφορεία και για τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων περιοδικών ή άλλων εντύπων
καθορίζεται κόμιστρο, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268),
το οποίο προκύπτει με βάση το συντελεστή 0,000721 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο.

2. Ο ίδιος συντελεστής, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268), 0,000721 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο καθορίζεται και για τα λοιπά ασυνόδευτα μικροδέματα.

3. Με εξαίρεση τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων, περιοδικών ή άλλων εντύπων για τα οποία το ελάχιστο κόμιστρο προκύπτει όπως παραπάνω, το ελάχιστο κόμιστρο μεταφοράς υπερβάλλοντος βάρους
αποσκευών επιβάτη, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268), καθορίζεται σε 0,50 € και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων 2,00 €.

4. Για ασυνόδευτα μικροδέματα μεγάλης αξίας το κόμιστρο δεν μπορεί να είναι μικρότερο ποσοστού ίσου προς πέντε στα χίλια (5%ο) της αξίας του μικροδέματος και καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία των ενδιαφερομένων με το ΚΤΕΛ,
συμπεριλαμβανομένης κάθε φορά και της εισφοράς 5% του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268).

Άρθρο 4 - Διαπόρθμευση λεωφορείων

Η ενδιάμεση μεταφορά με οχηματαγωγό πλοίο του λεωφορείου, που εκτελεί δρομολόγιο σε οποιαδήποτε επιβατική γραμμή, επιβαρύνει τους επιβάτες με εφάπαξ ποσό ανάλογα
με το μήκος διαπόρθμευσης σε μίλια, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν.2963/2001 (Α΄268), ως εξής:

α) 1,40 € για μήκος μεγαλύτερο ή ίσο των πενήντα (50) μιλίων,

β) 0,92 € για μήκος μικρότερο των πενήντα (50) και μεγαλύτερο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, και

γ) 0,74 € για μήκος μικρότερο ή ίσο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, μη εισπραττομένης της κατά την παρούσα περίπτωση επιβάρυνσης όταν το επί του πορθμείου εισιτήριο του επιβάτη
είναι μικρότερο των 0,74 €.

Όταν εισπράττεται το κατά το παρόν άρθρο εφάπαξ ποσό, το ΚΤΕΛ υποχρεούται (εφόσον ζητηθεί τούτο από τον επιβάτη) να επιμελείται της έκδοσης του βαρύνοντος τον επιβάτη εισιτηρίου
επί του οχηματαγωγού πλοίου.

Ειδικά για την πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού οι συγκοινωνιακοί φορείς που διαπορθμεύονται
εισπράττουν υποχρεωτικά από κάθε επιβάτη επιπλέον το ποσόν των 0,40 € που αντιστοιχεί στο ναύλο του επιβάτη, ή το ποσό των 0,90 € για τη διέλευση των λεωφορείων μέσω της γέφυρας Ρίου−Αντιρρίου.

Άρθρο 5 - Διαμέσου άλλων νομών

Οι υπεραστικοί συγκοινωνιακοί φορείς κατά τη διαδρομή των λεωφορείων τους διαμέσου άλλων νομών,
των οποίων οι τοπικοί συγκοινωνιακοί φορείς δεν συμμετέχουν στην εκμετάλλευση της συγκεκριμένης γραμμής που εξυπηρετεί το λεωφορείο,
εισπράττουν υποχρεωτικά από τους επιβιβαζόμενους στους νομούς αυτούς επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετηθούν χρησιμοποιούντες ή μη δρομολόγια των τοπικών συγκοινωνιακών φορέων,
την τιμή εισιτηρίου που έχει καθορισθεί για τους τοπικούς συγκοινωνιακούς φορείς, ανεξάρτητα από την τιμή του εισιτηρίου που προκύπτει για τον συγκοινωνιακό φορέα, στον οποίο ανήκει το λεωφορείο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄

ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 6 - Στρογγυλοποίηση - Μειωμένα και αυξημένα εισιτήρια

1. Οι τιμές των εισιτηρίων, των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α της παρούσας, (κόμιστρο δύο ή τριών ζωνών,
αυξημένο χιλιομετρικό κόμιστρο ζώνης ή δύο ζωνών) στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των πέντε (5) λεπτών.

2. Οι τιμές των εισιτηρίων, των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β της παρούσας, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

3. Οι τιμές των κομίστρων των αποσκευών και των μικροδεμάτων, των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

4. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης μεταμεσονυκτίων δρομολογίων και συγκεκριμένα από 00:30 νυκτερινή μέχρι και την 5:00 πρωινή, στις γραμμές των αστικών συγκοινωνιακών φορέων και στις υπεραστικές γραμμές των νήσων Αίγινας, Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καρπάθου, Κω, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης, Σάμου, Σύρου, Τήνου και Χίου, επιτρέπεται, με απόφαση του Νομάρχη, η προσαύξηση των κανονικών και μειωμένων τιμών των εισιτηρίων κατά ποσοστό εικοσιπέντε στα εκατό (25%). Οι προκύπτουσες ως άνω προσαυξημένες τιμές εισιτηρίων στρογγυλοποιούνται ομοίως.

5. Τα μειωμένα εισιτήρια (50% και 25% των κανονικών) υπολογίζονται με βάση τις κατά το άρθρο 1 και 2 της παρούσας προκύπτουσες τιμές, χωρίς να στρογγυλοποιηθούν, πολλαπλασιαζόμενες με τους αντίστοιχους συντελεστές έκπτωσης και στρογγυλοποιούνται στη συνέχεια, όπως στις αναφέρεται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου.

6. Το ελάχιστο μειωμένο εισιτήριο που θα εισπράττεται στις αστικές επιβατικές γραμμές καθορίζεται στα 0,50 €.

7. Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου ορίζεται σε 1,40 € και του μειωμένου σε 0,70 €.

8. Οι μαθητές και οι επί μονίμου βάσεως διακινούμενοι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αντί εισιτηρίων, ειδικά μηνιαία ή τριμηνιαία δελτία, τα οποία εκδίδονται από τον οικείο συγκοινωνιακό φορέα.
Στις περιπτώσεις των επί μόνιμης βάσης διακινούμενων με υπεραστικά λεωφορεία επιβατών και εφόσον το από αυτούς καταβαλλόμενο εισιτήριο είναι το κανονικό, επιτρέπεται η παροχή ανάλογης έκπτωσης, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία βαρύνει το φορέα. Επιτρέπεται μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η παροχή έκπτωσης στις τιμές των εισιτηρίων για διαδρομές μετ’ επιστροφής, η οποία έκπτωση αφενός δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη του ποσοστού 25%, του διπλάσιου της κανονικής τιμής του εισιτηρίου απλής διαδρομής, αφετέρου βαρύνει το φορέα. Επίσης, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα επιτρέπεται, κατά την κρίση του οργάνου αυτού και κατά περίπτωση η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή υπηρεσιακούς λόγους.

9. Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, δεν οφείλεται ιδιαίτερο εισιτήριο πέραν εκείνου που εκδίδεται για το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτόν επιβάτη, εφόσον βέβαια δεν ζητείται γι αυτά χωριστή θέση.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 7 - Ισχύς εισιτηρίων

1. Άλλη προσαύξηση τιμών εισιτηρίων πέρα απ’ αυτή που καθορίζεται με την παρούσα δεν επιτρέπεται δεδομένου ότι περιλαμβάνονται σ’ αυτές όλες οι κρατήσεις προς τρίτους από οπουδήποτε και αν έχουν επιβληθεί, συμπεριλαμβανομένης και της εισφοράς του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 (Α΄268) επί των ακαθαρίστων εισπράξεων, η οποία υπολογίζεται και κατά την σύναψη συμβάσεων σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 10 του ίδιου νόμου.

2. Επισημαίνεται ότι η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 (Α΄268), η οποία συμπεριλαμβάνεται στις παραπάνω τιμές, δεν αποτελεί έσοδο των συγκοινωνιακών φορέων αλλά διατίθεται αποκλειστικά για σκοπούς που ορίζει ο νόμος, όπως η ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ, η ανανέωση του στόλου και η χρηματοδότηση έργων υποδομής.

3. Τα καθοριζόμενα σύμφωνα με την παρούσα, νέα εισιτήρια, καθώς και εκείνα που θα προκύψουν με βάση τους αναφερόμενους στο ίδιο άρθρο υπολογισμούς, εφαρμόζονται από της εκδόσεως των κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 2963/2001 (Α΄268) προβλεπομένων νομαρχιακών αποφάσεων.

Άρθρο 8 - Κυρώσεις

1. Οι παραβάτες των διατάξεων της παρούσας και των σε εκτέλεση αυτής αποφάσεων των οικείων Νομαρχών, περί καθορισμού των συγκεκριμένων τιμών εισιτηρίων, τιμωρούνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 458 του Ποινικού Κώδικα.

2. Το πρόστιμο, που επιβάλλεται στους διακινούμενους επιβάτες χωρίς εισιτήριο, που προβλέπεται από την υπ’ αριθ. 91550/191/11.6.1986 (Β΄ 390) απόφαση του Υφυπουργού Μεταφορών & Επικοινωνιών, αναπροσαρμόζεται ως εξής:

α. στα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. ίσο προς το 40πλάσιο της τιμής του κανονικού εισιτηρίου της μικρότερης διαδρομής,

β. στα υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. ίσο προς το τριπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας − τέρματος του δρομολογίου και σε κάθε περίπτωση όχι μικρότερο των 20 ευρώ.

Η ισχύς της απόφασης αυτής, αρχίζει από την 19 Μαΐου 2008».

ΚΤΕΛ

Νέα επίσημη τηλεφωνική γραμμή για όλα τα υπεραστικά δρομολόγια ΚΤΕΛ, το 14505, απέκτησαν τα υπεραστικά λεωφορεία. Το web voice υλοποιήθηκε από την Πληροφορική Μεταφορών σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπεραστικών ΚΤΕΛ και τον ΟΤΕ.

PreviousNext