Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη - Ιούνιος 2008

Ικανοποιητικά κρίνουν τα οφέλη που απεκόμισαν οι αυτοκινητιστές από την τελευταία μεγάλη δυναμική απεργία που για 10 ημέρες προκάλεσε σοβαρές αναταράξεις στην οικονομία, οι οποίες όμως είχαν σαν απο
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Ικανοποιητικά κρίνουν τα οφέλη που απεκόμισαν οι αυτοκινητιστές από την τελευταία μεγάλη δυναμική απεργία που για 10 ημέρες προκάλεσε σοβαρές αναταράξεις στην οικονομία,
οι οποίες όμως είχαν σαν αποτέλεσμα να δημιουργήσουν στην κοινή γνώμη μια αρνητική εικόνα για τον Κλάδο, με ευθύνη –δυστυχώς– και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Για τις δυσμενείς αυτές εντυπώσεις, το ρόλο των μέσων και πως αυτά εκμεταλλεύτηκαν αφενός την αγανάκτηση του κοινού και αφετέρου την επικοινωνιακή αδυναμία των εκπροσώπων του Κλάδου,
θα αναφερθούμε ξεχωριστά, αφού πρώτα παραθέσουμε τα αποτελέσματα της κινητοποίησης.

Κέρδη και ζημίες

Ικανοποιητικά κρίνουν τα οφέλη που απεκόμισαν οι αυτοκινητιστές από την τελευταία μεγάλη δυναμική απεργία που για 10 ημέρες προκάλεσε σοβαρές αναταράξεις στην οικονομία,
οι οποίες όμως είχαν σαν αποτέλεσμα να δημιουργήσουν στην κοινή γνώμη μια αρνητική εικόνα για τον Κλάδο, με ευθύνη –δυστυχώς– και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Για τις δυσμενείς αυτές εντυπώσεις, το ρόλο των μέσων και πως αυτά εκμεταλλεύτηκαν αφενός την αγανάκτηση του κοινού και αφετέρου την επικοινωνιακή αδυναμία των εκπροσώπων του Κλάδου,
θα αναφερθούμε ξεχωριστά, αφού πρώτα παραθέσουμε τα αποτελέσματα της κινητοποίησης.

Το κόμιστρο, περιορίστηκε στην ανεπαρκή αύξηση του 5% που είχε δοθεί ήδη πριν από την απεργία και η οποία (αύξηση) πραγματικά έχει από πέρυσι εξανεμιστεί από τις απανωτές ανατιμήσεις του πετρελαίου.
Ο υπουργός ΜΕ Κωστής Χατζηδάκης παρέμεινε πιστός στην κυβερνητική οικονομική πολιτική για συγκράτηση πληθωρισμού,
όταν χιλιάδες προϊόντα ανατιμώνται με διψήφια νούμερα χωρίς όμως να έχουν τόσο άμεση εξάρτηση από την τιμή του πετρελαίου, όσο το μοτέρ του φορτηγού.
Έτσι, η ρύθμιση η σχετική με τη μετακύλιση του κόστους των διοδίων στον φορτωτή, έγινε μάλλον για να χρυσώσει το χάπι…

Μείωση περιορισμών

Στον εργασιακό τομέα η απεργία επέφερε οριακά κέρδη καθώς από την 1η του Οκτώβρη 2008 μέχρι το τέλος Μαΐου του 2009 τα φορτηγά θα κινούνται ελεύθερα,
χωρίς περιορισμούς κατά τις Παρασκευές και ακόμη:

Στη διάρκεια του καλοκαιριού, δηλαδή από την 1η Ιουνίου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά δύο ώρες ο χρόνος απαγόρευσης της κυκλοφορίας κατά τις Παρασκευές, δηλαδή τα φορτηγά δεν θα κυκλοφορούν στις εξόδους από τις 4 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ (ήταν από 3 μ.μ. μέχρι 10 μ.μ.).
Κερδισμένοι και οι γερανοί που εντάχτηκαν στις εξαιρέσεις του καλοκαιριού και θα κυκλοφορούν και αυτοί (όπως άλλωστε τα νωπά και οι άλλες γνωστές εξαιρέσιμες κατηγορίες).

Τούνελ: Υπεύθυνο το ΥΠΕΧΩΔΕ

Στο μεταξύ η κυβέρνηση φέρεται να έδωσε τη συγκατάθεσή της να μπαίνουν τα βυτιοφόρα στα τούνελ.
Να σημειώσουμε εδώ, ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι υποχρεωμένο από την Κοινοτική Νομοθεσία (Οδηγία 2004/54/ΕΚ) να τηρεί τις απαιτήσεις ασφαλείας για τις σήραγγες του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου
μήκους άνω των 500 μέτρων και γι’ αυτό τον σκοπό, με το προεδρικό διάταγμα 230/Νοέμβριος 2007, προβλέπεται «διαχειριστής σήραγγας», αρμόδιος ασφαλείας κ.ά.
Στο ίδιο Π.Δ. αναφέρονται όλες οι τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι σήραγγες για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων καθώς και οι ενέργειες των υπευθύνων κ.λπ.
Για τη διέλευση των βυτιοφόρων δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, αλλά ελεγχόμενη κυκλοφορία, όπως συμβαίνει με όλα τα ευρωπαϊκά τούνελ.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως αναφέρθηκε, δεν έχει ενεργοποιήσει την Διοικητική Αρχή που είναι αρμόδια για την ασφάλεια των σηράγγων και γι’ αυτό διατηρεί τις απαγορεύσεις. Δηλαδή πονάει χέρι, κόβει χέρι….

Επανεξετάζεται το Ασφαλιστικό

Το ύψος της σύνταξης, αν και αυξήθηκε παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τις εισφορές και τούτο, γιατί, άλλοι κλάδοι καταβάλλοντας τις ίδιες εισφορές λαμβάνουν συντάξεις 1.200
έως 1.400 ευρώ το μήνα. Το δίκαιο του αιτήματος των αυτοκινητιστών, είναι προφανές και γι’ αυτό άλλωστε η υπουργός Απασχόλησης κα. Φάνη Πάλλη - Πετραλιά δεσμεύτηκε να το εξετάσει πολύ σύντομα.

Προς αναμόρφωση του Ν. 383/76 με ό,τι αυτό σημαίνει…

Στο μεταξύ, σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & ΤIR,
το ΥΜΕ φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει στην αναμόρφωση του Ν. 383/76 που μέχρι σήμερα αποτελεί το βασικό νομοθέτημα που ρυθμίζει το έργο και τη λειτουργία των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων
και είναι ο νόμος που βάλλεται συνεχώς από τα Επιμελητήρια και άλλους φορείς, οι οποίοι ζητούν την τροποποίησή του, ώστε οι χορηγήσεις αδειών Δ.Χ. να είναι ελεύθερες
για όσους πληρούν τα κριτήρια «περί προσβάσεως στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα» (δηλαδή ΣΕΚΑΜ, οικονομική επιφάνεια και μη καταδίκη για ορισμένα αδικήματα).
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα συσταθεί επιτροπή, η οποία θα μελετήσει το ισχύον καθεστώς και, αν κριθεί αναγκαίο, θα γίνουν προτάσεις οι οποίες,
στη συνέχεια θα εξεταστούν σε επίπεδο νομοπαρασκευαστικών επιτροπών.

Υπό έλεγχο τα Φ.Ι.Χ.

β. Ταυτόχρονα –και αυτό είναι μία ακόμη είδηση - τα Φ.Ι.Χ. θα τεθούν υπό αυστηρό έλεγχο σε σχέση με τη νομιμότητα της ύπαρξής τους.
Δηλαδή, όταν θα περνούν ΚΤΕΟ, θα πρέπει να προσκομίζουν φορολογική βεβαίωση (ή επικυρωμένο αντίγραφο της τελευταίας φορολογικής δήλωσης της επιχείρησης),
ώστε να επιβεβαιώνεται ότι πραγματικά η εταιρεία εξακολουθεί να λειτουργεί και ότι ο τζίρος της δικαιολογεί τον αριθμό Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων που έχει στην ιδιοκτησία της.
Γιατί αυτό που συμβαίνει σήμερα, είναι να κυκλοφορούν χιλιάδες Φ.Ι.Χ., επειδή, μια χρονική περίοδο, η εταιρεία κάλυπτε τον απαιτούμενο τζίρο, χωρίς στη συνέχεια (στα επόμενα χρόνια) να εξετάζεται η σχέση τονάζ – τζίρου, αλλά ούτε καν η ύπαρξη της εταιρείας. Αν μάλιστα λάβει κανείς υπόψη του, ότι σήμερα ένα ποσοστό 30% των νέων επιχειρήσεων δεν επιβιώνει ενώ ένα άλλο σημαντικό ποσοστό αφορά παλαιότερες επιχειρήσεις που κλείνουν, γίνεται προφανές ότι δεκάδες χιλιάδες Φ.Ι.Χ. κυκλοφορούν εκτελώντας παράνομο μεταφορικό έργο.

ΚΤΕΟ με πλάστιγγα στα σύνορα

Δεύτερη είδηση αποτελεί και η υπόσχεση του ΥΜΕ ότι στις συνοριακές εισόδους προς τη χώρα μας, θα λειτουργήσουν ειδικά μικτά κλιμάκια ελέγχου των αλλοδαπών φορτηγών.
Θα διενεργείται επιτόπιος τεχνικός έλεγχος (ΚΤΕΟ) και θα ζυγίζονται στην πλάστιγγα που θα βρίσκεται εκεί για τον έλεγχο του υπέρβαρου. Αυτό βέβαια το έχουμε ξανακούσει…

Περισσότερα στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤIR μηνός Ιουνίου 2008 που κυκλοφορεί την Παρασκευή 30 Μαΐου σε όλη την Ελλάδα.

Καλά ταξίδια…

PreviousNext