Τροχοί & TIR

Test Drive: Νέο IVECO Eurocargo

Test Drive: Νέο IVECO Eurocargo Μια νέα σελίδα γράφεται στην ιστορία του Eurocargo της γνωστής μεσαίας σειράς φορτηγών της IVECO με την εμφάνιση των ανανεωμένων και σημαντικά βελτιωμένων αυτοκινήτων
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Test Drive: Νέο IVECO Eurocargo

Μια νέα σελίδα γράφεται στην ιστορία του Eurocargo της γνωστής μεσαίας σειράς φορτηγών της IVECO με την εμφάνιση των ανανεωμένων και σημαντικά βελτιωμένων αυτοκινήτων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την πρώτη παρουσίασή τους πριν από λίγες μέρες αποκλειστικά για τα μέλη του Οργανισμού Truck of the Year.

Από το 1991 που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τα Eurocargo, υπήρξαν συνεχείς βελτιώσεις σχεδιαστικές και μηχανικές. Φέτος όμως έχουμε ένα πλήρως ανασχεδιασμένο φορτηγό, μια νέα καμπίνα που δανείζεται πολλά στοιχεία εργονομίας και άνεσης από τη ναυαρχίδα Stralis, εξοπλίζεται με τους κινητήρες Tector και, το σημαντικότερο, στην γραμμή κίνησης βρίσκονται κιβώτια 5 ή 6 ή 9 σχέσεων, χειροκίνητα, αυτοματοποιημένα της ZF, 6 και 9 ταχυτήτων, καθώς και κιβώτια εντελώς αυτόματα της Allison, όπως θα δούμε αναλυτικότερα στον σχετικό πίνακα.

Καμπίνες

Εντελώς νέες τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό τους είναι οι καμπίνες των Eurocargo, οι οποίες τώρα παρέχουν αυξημένη άνεση και το αίσθημα του ευρύτερου χώρου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι ο πεθαμένος έχει χωνευτεί κατά το μεγαλύτερο μέρος του, κάτω από τα καθίσματα και, μπροστά του υπάρχει κενό που επιτρέπει τη μετάβαση του οδηγού στη θέση του συνοδηγού χωρίς να καβαλάει το θόλο της μηχανής. Σε αυτό έχει επίσης συμβάλλει η μεταφορά του λεβιέ των χειροκίνητων εκδόσεων πάνω στο ταμπλό, όπως συμβαίνει και με τα βαν. Φυσικά, η τοποθέτηση του λεβιέ πάνω στο μπροστινό πάνελ επιτρέπει πολύ ευκολότερες αλλαγές, όχι μόνο γιατί ο λεβιές βρίσκεται δίπλα από το τιμόνι, αλλά και για τον πρόσθετο λόγο, ότι οι αποστάσεις από τη μια σχέση στην άλλη κόντυναν κι έγιναν απαλότερες.

Το ταμπλό είναι εντελώς νέας σχεδίασης και περιλαμβάνει θέση για GPS της IVECO, ενώ οι δείκτες της κεντρικής κονσόλας διαβάζονται εύκολα από το ευρύ κενό που αφήνει το πάνω ημικύκλιο του τιμονιού, καθώς προτιμήθηκε ελαφρώς μεγαλύτερη περίμετρος της στεφάνης του τιμονιού για να δίνει μεγαλύτερη ορατότητα προς την κονσόλα. Τα εσωτερικά των θυρών είναι ανανεωμένα με τον αγκώνα να ακουμπά τώρα πιο άνετα, οι θήκες παρέχουν περισσότερο χώρο με μέριμνα για τα αναγκαία π.χ. μπουκάλι νερού κ.ά. Στα τζάμια υπάρχει κουρτινάκι πλαστικό που ανεβοκατεβαίνει ηλεκτρικά και πάνω από το παρμπρίζ φιγουράρει ένα καλοσχεδιασμένο σκίαστρο. Βελτιωμένη είναι και η ορατότητα με ευρύτερες επιφάνειες καθρεφτών, φυσικά με την προσθήκη καθρέφτη για τον μπροστά από τον προφυλακτήρα χώρο, ενώ οι κολώνες στις άκρες του παρμπρίζ κόβουν στο ελάχιστο δυνατό την ορατότητα απάνω στην στροφή. Τα καθίσματα προσφέρονται και με αεροανάρτηση, οι ρυθμίσεις τους μαζί με αυτές του τιμονιού δίνουν άνετη θέση οδήγησης για κάθε ανάστημα και… όγκο οδηγού. Δεξιά, υπάρχει διπλό κάθισμα συνοδηγού για μεγαλύτερη άνεση ή και για τη φιλοξενία τρίτου προσώπου.

Εξωτερικά, όπως είπαμε, είναι όλα ανασχεδιασμένα και δίνουν την αίσθηση του μεγάλου φορτηγού, ίσως γιατί έχει πάρει την γραμμή του Stralis και αυτό κάνει εύκολα αναγνωρίσιμη την καινούργια σειρά των Eurocargo. Πάντως, ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο αναγνώρισης της νέας σειράς είναι η λέξη EUROCARGO που τώρα βρίσκεται πάνω από τη λέξη IVECO (αντίθετα με τα προηγούμενα μοντέλα). Το άνοιγμα της πόρτας, σε συνδυασμό με τα νέα αντιολισθητικά σκαλοπάτια κάνουν εύκολη την απο-επιβίβαση του οδηγού, στοιχείο σημαντικό στις μεταφορές – διανομές. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα νέα Eurocargo, προσφέρονται με 3 τύπους καμπίνας: ημέρας (MLC), νύχτας (με κρεββάτι) (MLL), ενώ διαθέσιμη είναι και η διπλοκάμπινη έκδοση MLD για οδηγό και πλήρωμα, κατάλληλη για Οργανισμούς, ΔΕΚΟ, τεχνικές εταιρείες κ.ά.

Κινητήρες

Αυξημένη ισχύς με υψηλή ροπή και οικονομική απόδοση χαρακτηρίζουν τα μοτέρ των νέων Eurocargo, τα οποία καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5 με SCR (AdBlue). Έχουν χωρητικότητα 3,9 και 5,9 λίτρα και ισχύ από 140 μέχρι 300 HP με μέγιστη ροπή από 460 μέχρι 1.050 Nm. Πιο αναλυτικά οι αποδόσεις των κινητήρων είναι οι εξής:

Τα κιβώτια, όπως είπαμε, είναι ZF 6 και 9 ταχυτήτων με servoshift για εύκολες αλλαγές. Επίσης προσφέρεται το 6άρι ZF αυτοματοποιημένο κιβώτιο Eurotronic. Τα Allison των 5 ταχυτήτων είναι αυτόματα κιβώτια για τα μοντέλα πάνω από 7,5 τόνους. Ειδικά, η σειρά Allison S300, αυτόματα 5άρια κιβώτια, έχουν και υδραυλικό ριτάρντερ εφόσον το θέλει ο πελάτης (έξτρα).

Στο δρόμο

Μετείχαμε στο πρώτο test drive που παραχώρησε η IVECO και οδηγήσαμε σε μια αστική και ημιαστική περιοχή τρία Eurocargo κάνοντας με το καθένα περί τα 25-30 χιλιόμετρα φορτωμένα. Η πρώτη διαπίστωσή μας -που τελικά είναι και το συμπέρασμα του δικού μας test drive- είναι ότι τα νέα Eurocargo κάνουν τη δουλειά του οδηγού πιο εύκολη και πιο ξεκούραστη, αυτό που επιβάλλεται, θα λέγαμε, για οποιοδήποτε αυτοκίνητο κάνει σήμερα μεταφορές – διανομές. Τα δύο πρώτα είχαν μοτέρ με διαφορά 48 HP (299 και 251 HP), η οποία πρέπει να πούμε ότι γινόταν αρκετά αισθητή ιδιαίτερα στα ανηφορικά κομμάτια αφού ανάλογη ήταν και η διαφορά στην ροπή (1.050 με 850 Nm αντίστοιχα). Και τα δύο επίσης είχαν το ίδιο κιβώτιο, το χειροκίνητο της ZF των 9 σχέσεων (3+6) με μια μικρή διαφορά στην τελική σχέση (0,75 το ένα, 0,73 το άλλο), αλλά πάντως στο 250άρι χρειάστηκαν λίγες παραπάνω αλλαγές. Βγαίνοντας από την πόλη, μετά τον περιορισμό των 50 χλμ./ώρα, το ισχυρότερο μοτέρ έκανε πιο αισθητή τη διαφορά του την οποία την νιώσαμε και στις επιταχύνσεις μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο μετά από έξοδο. Πάντως, η ευκολία στις αλλαγές ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή, χάρη στις πολύ κοντές αποστάσεις από τη μια στην άλλη σχέση, αλλά και στην καινούργια θέση του λεβιέ πάνω στο ταμπλό, η οποία όπως προαναφέραμε, διευκολύνει τώρα και το πέρασμα στη θέση του συνοδηγού, στοιχείο σημαντικό αφού στις καθημερινές παραδόσεις προϊόντων, συμβαίνει ο οδηγός να είναι κλεισμένος από την πλευρά του και να πρέπει να περάσει στη θέση του μπαίνοντας ή βγαίνοντας από την πόρτα του συνοδηγού. Πανεύκολο στην χρήση του και το ισχυρό μηχανόφρενο (κλαπέτο), η ενεργοποίηση του οποίου γίνεται από ένα λεβιεδάκι στην κολώνα του τιμονιού (δεξιά).

Το τρίτο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, ήταν με κιβώτιο ZF αυτοματοποιημένο 6 σχέσεων, η δε λειτουργία του είναι η πιο απλοποιημένη που υπάρχει σήμερα, με τρία μόνο κουμπιά (D, N, R), δηλαδή για κίνηση, «νεκρά» και όπισθεν. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουν εξαλειφθεί τα «σκορτσαρίσματα», καθώς η επιλογή της σωστής ταχύτητας γίνεται έγκαιρα, ακριβώς την κατάλληλη στιγμή και διατηρώντας έτσι τη βελόνα του στροφόμετρου πάντα μέσα στην πράσινη ζώνη με ευνοϊκά για την κατανάλωση αποτέλεσμα.

Ο κινητήρας του, αποδίδει 177 HP στις 2.700 σ.α.λ. η δε ροπή ανέρχεται στα 570 Nm στις 1.250 σ.α.λ.

Και τα τρία αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν παραβολικά ελατήρια μπρος – πίσω, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι τα νέα Eurocargo προσφέρονται και με αεροαναρτήσεις. Τα «φουσκάτα» έχουν δύο φούσκες μπροστά και δύο πίσω. Η συμπεριφορά πάντως των αυτοκινήτων αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στο βελτιωμένο κόψιμο του τιμονιού στη δυναμική απόκριση (κοινώς νεύρο) που έχουν οι νέοι κινητήρες, στο ισχυρό κλαπέτο που συμβάλει αποτελεσματικά στην πέδηση, καθώς επίσης και στις αναρτήσεις που παρέχουν ευστάθεια, χωρίς βιραρίσματα στις στροφές με αυξημένη ταχύτητα. Σημαντική βελτίωση έχει επέλθει και στον τομέα της ορατότητας με τους νέους διευρυμένους σε μέγεθος καθρέφτες, οι πλάτες των οποίων έχουν μεγάλη καμπυλωτή επιφάνεια για να μειώνουν –κατά το δυνατόν– την αντίσταση του αέρα και τον θόρυβο που συνεπάγεται. Ωστόσο, στον αυτοκινητόδρομο, ο λιγοστός θόρυβος που φτάνει στα αυτιά του οδηγού προέρχεται από τον αέρα, ενώ μέσα στην πόλη, ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι αρκετά χαμηλός, φυσιολογικός θα λέγαμε.

Σασσί για κάθε Υπερκατασκευή

Στην στατική παρουσίαση των νέων Eurocargo, τεχνικοί της IVECO επεσήμαναν μεταξύ άλλων την στοιβαρότητα του πλαισίου, αλλά και τον «απόλυτα επιτυχή», όπως ανέφεραν, μηχανολογικό σχεδιασμό του, που επιτρέπει την τοποθέτηση οποιασδήποτε υπερκατασκευής γρήγορα, εύκολα και οικονομικά. Ειδικά για τα μικρά τεχνικά έργα στις πόλεις, είδαμε κιβωτάμαξες με ανατροπή πίσω και προς τις δύο πλευρές, γερανάκια διάφορων τύπων κ.ά. Τόνισαν μάλιστα, ότι αυτό το πλεονέκτημα, της εύκολης τοποθέτησης οποιασδήποτε υπερκατασκευής, συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις των Eurocargo ανά τον κόσμο, κυρίως όμως στις ευρωπαϊκές αγορές. Εννοείται, φυσικά, ότι η νέα σειρά εξοπλίζεται με σασμανάκια δυναμολήπτη (PTO) σε όλο της το εύρος, εφόσον το ζητήσει ο πελάτης. Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι οι ιταλοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σ’ αυτή τη σειρά, δίδοντας στα νέα Eurocargo πλήθος καινοτομιών που κάνουν ευκολότερη τη δουλειά του οδηγού, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζουν μια κατά πολύ μεγαλύτερη γκάμα αυτοκινήτων με πολλαπλές επιλογές γραμμής κίνησης (κινητήρες + μετάδοση + άξονες), πλήθος μεταξονίων και μικτών βαρών από 6 έως 19 τόνους, ικανά όπως είπαμε να δεχτούν την κάθε υπερκατασκευή, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες του πελάτη.

Τον Σεπτέμβρη στην Έκθεση

Όπως πληροφορηθήκαμε από την αντιπροσωπεία της IVECO (Π.Ι. Κοντέλλης) τα νέα Eurocargo θα βρίσκονται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβρη προκειμένου να κάνουν την πρώτη τους επίσημη εμφάνιση στην 4η Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου που φέτος πραγματοποιείται ταυτόχρονα με το Truck Festival 2008 στο Ελληνικό.

Μάλιστα, οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης και test drive που θα γίνουν στα πλαίσια της έκθεσης από 17 έως 21 του Σεπτέμβρη.

Next