Φορτηγά και Τεχνολογίες Volvo

Τα νέα φορτηγά με τις σημαντικές για τον οδηγό βελτιώσεις στην καμπίνα παρουσίασε και εκτός Σουηδίας η Volvo (οι αναγνώστες του Τ&Τ ενημερώθηκαν από το τεύχος 243 του περασμένου Ιουλίου). Συγκεκριμένα στην έκθεση IAA, η Volvo παρουσίασε έναν νέο τράκτορα FM με κινητήρα 11 λίτρων σε 2αξονική και 3αξονική έκδοση. Πρόκειται για τον κινητήρα D11B κατά 140 kg ελαφρύτερος του D13. Συνεργάζεται με κιβώτιο I-Shift.

Κινητήρες EEV και προετοιμασίες για Euro 6

Η Volvo Trucks θα ξεκινήσει τις παραδόσεις των πρώτων φορτηγών FH και FM με κινητήρες EEV (Enhanced Environmental friendly vehicle) μέσα στο 2009. Όπως είναι γνωστό, οι νέοι κινητήρες έχουν χαμηλότερα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων και του καπνού, πέρα από τα προβλεπόμενα των προδιαγραφών Euro V. Η πρώτη φάση της σειράς κινητήρων Volvo EEV, η οποία βασίζεται σε ένα βελτιωμένο κινητήρα D13 με SCR, θα καλύψει την πλειονότητα των τρεχουσών πωλήσεων κινητήρων D13.

Παράλληλα, η Volvo Trucks παρακολουθεί στενά την ανάπτυξη του προτύπου Euro VI προκειμένου να είναι έτοιμη νωρίτερα από τις επιβαλλόμενες χρονολογίες. Η σημερινή πλατφόρμα κινητήρων της Volvo αποδεικνύεται να είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης. Η Volvo πιστεύει ότι η πλέον αποτελεσματική λύση θα είναι ένας συνδυασμός των τεχνολογιών SCR και EGR.

Τέσσερις κάμερες για ολόπλευρη ορατότητα

Overview Surveillance System είναι το νέο ηλεκτρονικό σύστημα με το οποίο η Volvo θα εφοδιάζει στο άμεσο μέλλον τα φορτηγά της.

Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο σύστημα έχει πολλές καινοτομίες και γίνεται σε συνεργασία με την Toshiba Corporation η οποία ειδικεύεται στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι πλέον διαδεδομένη σε πολλά επιβατικά, αλλά και επαγγελματικά οχήματα και έχει ως σκοπό να ελέγχει τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα.

Με την χρήση καμερών, παρακολουθούνται όλα τα τυφλά σημεία γύρω από το φορτηγό και τα οποία απεικονίζονται σε μια έγχρωμη οθόνη που βρίσκεται τοποθετημένη στο ταμπλό του φορτηγού. Η οθόνη είναι 7 ιντσών και μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να αλλάζει ακόμη και την κάμερα ώστε να τσεκάρει το σημείο που επιθυμεί.

Συνολικά χρησιμοποιούνται τέσσερις κάμερες και αποτελούν τα επιπλέον «μάτια» του οδηγού, όπως αναφέρει η Volvo Trucks.

Στα αξιοσημείωτα είναι, ότι ο οδηγός έχει την αίσθηση της απόστασης με τα εξωτερικά αντικείμενα, ενώ τον διευκολύνει σημαντικά στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, αλλά και στα πολύ δύσβατα σημεία εμπορικών δρόμων.

Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στα τέσσερα άκρα του φορτηγού και μία από τις κάμερες καλύπτει και τον χώρο φόρτωσης.

Οι πρώτες δοκιμές σε διάφορα φορτηγά έδειξαν ότι το νέο σύστημα βοηθά σημαντικά τον οδηγό.