Πτώση πωλήσεων Φορτηγών οδηγεί σε κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις εργαζομένων

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων όλων των τύπων καταγράφεται διεθνώς, ενώ πιο συγκρατημένη υποχώρηση πωλήσεων εμφανίζει η ελληνική αγορά (βλέπε ταξινομήσεις σε άλλη σελίδα). Αναλυτικότερα, πληροφορίες και δημοσιεύματα του τύπου, αναφέρουν:

Μειωμένες πωλήσεις για τη Ford

Κατά 12,3 υποχώρησαν οι πωλήσεις της ευρωπαϊκής μονάδας της Ford το Σεπτέμβριο, λόγω της εξασθένησης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της πιστωτικής κρίσης που έχει συμβάλλει στον περιορισμό των κερδών όλων των εταιρειών. Η κάμψη των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών άρχισε από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά εξαπλώθηκε και στις υπόλοιπες αγορές. Συγκεκριμένα η Ford πώλησε 161.700 οχήματα στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχε πωλήσει 184.400 οχήματα, δηλαδή 22.700 περισσότερα.

Κλείνει εργοστάσια η Daimler

Πιο δραστικά μέτρα θα λάβει άμεσα η Daimler με την κατάργηση της μάρκας φορτηγών Sterling από τον Μάρτιο του 2009 (οπότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι μέχρι σήμερα παραγγελίες), αλλά και την περικοπή 3.500 θέσεων εργασίας εξαιτίας της περιορισμένης ζήτησης.

Σχετικές πληροφορίες αναφέρουν, ότι η Daimler θα ρίξει το βάρος στην ενίσχυση των δύο άλλων εμπορικών σημάτων που είναι τα δημοφιλή στις Η.Π.Α. φορτηγά Freightliner και Western Star.

Στα άμεσα σχέδιά της είναι να προχωρήσει στην αναστολή της λειτουργίας εργοστασίων της σε Οντάριο του Καναδά και Πόρτλαντ της πολιτείας του Όρεγκον, ενώ παράλληλα θα αυξήσει την παραγωγή σε δύο εργοστάσια του Μεξικού.
Το κλείσιμο εργοστασίων σε Καναδά και Η.Π.Α. συντελεί στην κατάργηση 2.300 θέσεων εργασίας, επηρεάζοντας όμως και 1.200 εργαζομένους διοικητικού προσωπικού.

Η VOLVO Trucks κόβει 1.400 θέσεις

Σημαντική μείωση στην παραγωγή φορτηγών αυτοκινήτων αποφάσισε και η VOLVO Trucks Σουηδίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μειωμένη ζήτηση που παρατηρείται γενικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στο πρόγραμμά της περιλαμβάνεται η μείωση κατά 1.400 εργαζόμενους στα τρία βασικά εργοστάσια του Gothenburg, του Ghent (Βέλγιο) και Umia (Σουηδία). Οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους που θα χάσουν τις θέσεις τους δουλεύουν στη νυχτερινή βάρδια που ξεκίνησε να λειτουργεί όταν η ζήτηση για φορτηγά είχε κορυφωθεί πριν ένα - δύο χρόνια.