Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

ΤΕΜΠΜΕ η «άλλη» ευκαιρία Αγαπητοί φίλοι γεια σας εύχομαι σε όλους καλό μήνα, καλή χρονιά -όσο καλή θα μπορούσε να την περιμένει κανείς με όλα αυτά που συμβαίνουν. Όμως τώρα, δεν έχω καιρό γι' αυτά,
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

ΤΕΜΠΜΕ η «άλλη» ευκαιρία

Αγαπητοί φίλοι γεια σας εύχομαι σε όλους καλό μήνα, καλή χρονιά -όσο καλή θα μπορούσε να την περιμένει κανείς με όλα αυτά που συμβαίνουν.

Όμως τώρα, δεν έχω καιρό γι' αυτά, καθώς θέλω να σας μεταφέρω μια σκέψη ή αν θέλετε «σύσταση» χωρίς αυτό να με δεσμεύει απέναντί σας και θα καταλάβατε το γιατί.


Όπως γνωρίζετε, έχει ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων για δανειοδότηση μέσω του ΤΕΜΠΜΕ που προσφέρει τους ποιο ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης των μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων.
Αρκετοί αυτοκινητιστές ήρθαν στα γραφεία μας ή μας τηλεφωνούν διαμαρτυρόμενοι έντονα γιατί αυτοί εξαιρούνται από το πρόγραμμα αυτό του ΤΕΜΠΜΕ.
Πραγματικά, αν στην αίτησή τους γράψουν ότι θέλουν το δάνειο για αντικατάσταση φορτηγού, αυτή δεν γίνεται δεκτή. Γνωρίζετε όλοι ότι το ΦΔΧ δεν χρηματοδοτείται άμεσα με κανέναν τρόπο. Όμως...


Οι περισσότεροι από εσάς έχετε μια ΙΜΕ ΕΠΕ. Αυτή μπορεί να δανειοδοτηθεί από το ΤΕΜΠΜΕ για εξοπλισμό, αποθήκες, κεφάλαιο κ.λπ.


Κάντε λοιπόν την αίτησή σας σαν ΙΜΕ ΕΠΕ χωρίς να αναφέρετε αντικατάσταση ή αγορά αυτοκινήτου. Άλλο δεν έχω να σας πω...

Απόσυρση και Φορτηγών

Η συνεχής επαφή του εκδότη του «Τ&Τ» με τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων και η ανταλλαγή απόψεων, αλλά και η σωστή διατύπωση προτάσεων από κοινού με το ΠΣΧΕΜ (Δαδίτσιος) μάλλον θα φέρει τα θετικά αποτελέσματα που ελπίζουμε να έχουμε. Δηλαδή, να συμπεριληφθούν και τα φορτηγά στο μέτρο της απόσυρσης, μόλις αυτό ισχύσει για τα επιβατικά.

Βέβαιο, δεν είναι τίποτα ακόμη, αλλά βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο, χάρη στο περιβάλλον που θα «επιτρέψει» και στην ελληνική κυβέρνηση να βρει τη φόρμουλα, τον τρόπο χρηματοδότησης της απόσυρσης βαρέων οχημάτων, όπως συνέβη και σε άλλες χώρες. Γιατί, από την μπούκα της εξάτμισης, ανεξάρτητα αν το όχημα είναι ΦΙΧ ή ΦΔΧ. Λογικό δεν είναι;

Τα κόμιστρα ήταν χαμηλά.
Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία

Όπως πληροφορηθήκαμε, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Φώλιας αναζητά εταιρείες για να κάνει νέες έρευνες και μελέτες προκειμένου να λύσει τα μυστήρια (διάβαζε σελ. 18). Ένα από αυτά είναι το γιατί οι ελεύθεροι πρατηριούχοι δεν πάνε να πάρουν πετρέλαιο απευθείας από τα διυλιστήρια, ελπίζοντας ότι έτσι θα ενταθεί ο ανταγωνισμός και θα πέσουν οι τιμές.


Η εξήγηση ωστόσο είναι απλή και την ακούσαμε από τον κ. Άγγελο Φάλαρη, Γ.Γ. της Ομοσπονδίας των Βυτιοφόρων Δ.Χ. «Δεν υπάρχει όφελος για τους πρατηριούχους. Και δεν υπάρχει γιατί, απαιτείται ένα γραφειοκρατικό κόστος, όπως εκτελωνισμοί, και μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτούν τα διυλιστήρια και το κυριότερο θέλουν τα λεφτά μετρητά.

Από την άλλη πλευρά, η διαφορά με την τιμή χονδρικής πώλησης, η τιμή δηλαδή που οι εταιρείες πετρελαιοειδών προσφέρουν στους πρατηριούχους είναι ελάχιστα μικρότερη εκείνης των διυλιστηρίων, περίπου 5-6 λεπτά. Αν λοιπόν συνυπολογίσει κανείς και το μεταφορικό κόστος προς τα διυλιστήρια και κυρίως τον χρόνο και τις εργατοώρες που αντιστοιχούν στους οδηγούς των βυτιοφόρων, καταλαβαίνει κανείς γιατί οι πρατηριούχοι αποφεύγουν τα διυλιστήρια.


Πολύ καλά πληροφορημένη πηγή, ανέφερε στο «ΤΡΟΧΟΙ & TIR» ότι το υπ. Ανάπτυξης «έχασε» την εμπιστοσύνη του προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όταν η τελευταία απέρριψε δύο βασικούς παράγοντες που το υπ. Ανάπτυξης θεωρούσε υπαίτιους για τις στρεβλώσεις στην αγορά των καυσίμων.


Συγκεκριμένα από το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού αφαιρέθηκαν τα «ψηλά» κόμιστρα όταν διαπιστώθηκε ότι μόνο υψηλά δεν είναι. Επίσης -το κυριότερο- αφαιρέθηκε ως αιτία η μη απελευθέρωση της αγοράς μεταφορών, αφού διαπίστωσε (και σωστά) ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών δεν περιορίζονται στο να βγάλουν κι άλλα αυτοκίνητα. Απλά έχουν αυτά που έχουν και για το υπόλοιπο μεταφορικό έργο προτιμούν τα ΦΔΧ βυτιοφόρα τα οποία στην πράξη προσφέρουν χαμηλότερο γενικά μεταφορικό κόστος.

Ούτε ο νέος σύμμαχος ήταν «ψαγμένος»

Οι συναρμόδιοι υπουργοί, πρόεδροι των επιμελητηρίων και οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων και των εμπόρων, βρήκαν ακόμη έναν σύμμαχο στην εκστρατεία τους για «απελευθέρωση» του επαγγέλματος. Την Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ALPHA Τράπεζας, η οποία αφού αναφέρει με τη σειρά της όλα τα γνωστά και χιλιοειπωμένα από τον κ. Μίχαλο και την παρέα του, προτείνει ως μόνη λύση για μείωση του μεταφορικού κόστους, την απελευθέρωση του επαγγέλματος. Το σχετικό φυλλάδιο βρίσκεται στα υ0ποκαταστήματα της τράπεζας σε όλη την Ελλάδα.


Εμείς για μια ακόμη φορά, θα συνιστούσαμε στους παραπάνω να ρωτήσουν να μάθουν γιατί η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων που προαναφέραμε αφαίρεσε από τις «στρεβλώσεις» το υψηλό κόμιστρο.
Γιατί, απλούστατα, διαπίστωσε ότι αντίθετα - είναι εξαιρετικά χαμηλό.


Και διαπίστωσε ακόμη, ότι για τον ίδιο λόγο, όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις, δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος που έχουν (λόγω τζίρου) να βγάλουν όσα ΦΙΧ θέλουν. Αντίθετα, προτιμούν τα ΦΔΧ. Ας το ψάξει και η διεύθυνση οικονομικών μελετών της ALPHA Τράπεζας που μπήκε κι αυτό στο «παιχνίδι».

Ας κάνουν μάλιστα, αν θέλουν, κάτι πιο απλό: Να λογαριάσουν ένα τυπικό δρομολόγιο π.χ. Ασπρόπυργος - Σίνδος πόσο στοιχίζει με ΦΙΧ και να το συγκρίνουν με το πεντακοσάρικο του ΦΔΧ. Επειδή, μάλιστα, εγώ προσωπικά έχω πάρει μέρος σε παρόμοιες έρευνες (πανελλαδικές και διεθνείς) και έχω μάθει να μετράω σωστά τα κουκιά, θα χαιρόμουν να πω την άποψή μου προς κάθε ερευνητή.

«Αυτά προς το παρόν...»

Ούτε τα προσχήματα δεν φαίνεται να κρατά η νέα υπό τον κ. Κενανίδη διοίκηση της Ο.Φ.Α.Ε. Οι καταγγελίες για σπατάλες -αν και πέρασαν μόνο τρεις μήνες- διαδέχονται η μία την άλλη και κάποιες από αυτές είναι σοβαρές. Τόσο σοβαρές που -προερχόμενες εκ των έσω- έφτασαν εγγράφως με όνομα και υπογραφή στον αρμόδιο οικονομικό έφορο, ο οποίος έχει υποχρέωση να επιληφθεί, αν δεν το έχει κάνει κιόλας.


Η Ο.Φ.Α.Ε. δεν είναι απλά ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, αλλά έχει τη νομική υποχρέωση να ακολουθεί με ευλάβεια συγκεκριμένους κανόνες, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία και τη διεθνή σύμβαση TIR, βάση της οποίας είναι ο διαχειριστής των δελτίων TIR και των κατ' αποκοπή εγγυήσεων.


Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός, ότι ο νόμος βάζει όρια και προϋποθέσεις στις αμοιβές των μελών του Δ.Σ. και γενικότερα στις δαπάνες της Ομοσπονδίας, όπως καταγγέλθηκαν και είναι σε γνώση του «Τ&Τ».


Θα πρέπει επίσης να πούμε ότι τα ταμιακά αποθέματα της Ο.Φ.Α.Ε. αν και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα -εξακολουθούν να ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ- σημειώνουν ραγδαία πτώση εξαιτίας της αναπόφευκτης μείωσης των δελτίων TIR και των εγγυήσεων (αναπόφευκτη γιατί αρκετές πρώην τρίτες χώρες έγιναν μέλη της Ε.Ε.). Που σημαίνει ότι ανάλογα θα πρέπει να μειώνονται και οι δαπάνες της ομοσπονδίας.

Ελπίζουμε και ευχόμαστε το νέο Δ.Σ. που μόλις στο πιο προηγούμενο τεύχος του ευχηθήκαμε «καλή επιτυχία στο έργο του» ν' ανασκουμπωθεί και να κοιτάξει πώς να βοηθήσει τον διεθνομεταφορέα, το μεταφορικό έργο του οποίου συνεχώς συρρικνώνεται. Όσο για το «Τ&Τ» δεν θα σταματήσει ποτέ να αποκαλύπτει και να λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτός προς το παρόν...

Από τις Βρυξέλλες με πολλή... «χρηστοήθεια»

Από τον Ιούνιο θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. για το καμποτάζ, ο οποίος θα ευνοεί τα ξένα φορτηγά αφού θα μπορούν να κάνουν περισσότερες ενδομεταφορές στο εσωτερικό της χώρας μας, με κάποιους περιορισμούς, που όμως είναι σχεδόν αδύνατον κατά την γνώμη μας να ελεγχθούν από τα μικτά κλιμάκια και την Τροχαία. Για να διατηρήσει η χώρα μας την απαγόρευση στο καμποτάζ των νέο-κοινοτικών φορτηγών (Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Κύπρου, Κροατίας κ.ά.), θα πρέπει να το εγκρίνει η Ε.Ε. και θα το κάνει μόνο αν κρίνει σοβαρούς τους λόγους.

Αυστηρότερη όμως γίνεται και η πρόσβαση στο επάγγελμα, καθώς ο νέος κανονισμός που τροποποιεί τον προηγούμενο, απαιτεί σοβαρούς όρους και προϋποθέσεις για τα τρία βασικά κριτήρια που είναι η εκπαίδευση (ΣΕΚΑΜ), η χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης και η «χρηστοήθεια» του μεταφορέα. Κατά πόσο δηλαδή είναι σωστός ο επαγγελματίας. Και αυτό θα παρακολουθείται με ανταλλαγή δεδομένων.

Πιο απλά, θα γίνεται ένα ηλεκτρονικό φακέλωμα με τις παραβάσεις που θα διαπράττει ο επαγγελματίας, αφού λάβει την άδεια του μεταφορέα, την οποία θα κινδυνεύει να χάσει, γιατί θα τον βαραίνουν ακόμη και οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. Θυμάστε το λεγόμενο «Τμήμα Ηθών» της Αστυνομίας που μάζευε τις πουτάνες από τους δρόμους;
Έτσι, θα μαζεύουν και μας.


Τέλος πάντων, διαβάστε τα και σεις με την ησυχία σας. Δημοσιεύονται από τη σελίδα 92 του ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιανουαρίου που κυκλοφορεί.

Δραματικές οι αλλαγές αλλά στην άγνοια οι μεταφορές

Όπως θα διαπιστώσετε διαβάζοντας το τεύχος αυτό (όπως και κάθε τεύχος του «ΤΡΟΧΟΙ & TIR») στο χώρο της διεθνούς μεταφοράς εκδίδονται αποφάσεις  και συμβαίνουν σημαντικότατα γεγονότα, ενώ έχουν εγκριθεί νομοσχέδια και κανονισμοί που θα επηρεάσουν δραματικά το έργο των αυτοκινητιστών όχι μόνο της διεθνείς μεταφοράς αλλά και της εθνικής, καθώς μάλιστα προχωρούμε και σε πλήρη κατάργησή του καμποτάζ.

Διαπιστώσαμε ωστόσο, ότι σχεδόν το σύνολο των αυτοκινητιστών έχει άγνοια των παραπάνω και δικαιολογημένα, αφού κανένας φορέας κρατικός ή συνδικαλιστικός, αλλά ούτε κανένα άλλο έντυπο δεν τους ενημερώνει.

Ως μοναδική έγκυρη πηγή ενημέρωσης, έχουν το «ΤΡΟΧΟΙ & TIR», γεγονός που μας κάνει να εντείνουμε την προσπάθειά μας και να σας υποσχεθούμε ότι και το 2009, κάθε μήνα, θα έχουμε όλη την ενημέρωση για όλους ανεξαρτήτως τους αυτοκινητιστές, νομαρχιακών, εθνικών και διεθνών μεταφορών, για τους βυτιοφορείς, τους γερανοφόρους, τους αυτοκινητιστές του κατασκευαστικού και εργοταξιακού τομέα, των ειδικών μεταφορών και βέβαια, των επαγγελματιών οδηγών σε οποιοδήποτε τιμόνι κι αν κάθονται.

TRANSPORT TV

Για να το πετύχουμε αυτό και κυρίως για να καλύψουμε το χρονικό διάστημα του ενός μηνός από έκδοση σε έκδοση ξεκινάμε -πιλοτικά- από 5 του Γενάρη τη λειτουργία στο internet του TRANSPORT TV.

Μπαίνοντας δηλαδή στο site του περιοδικού www.troxoikaitir.gr πέρα από τις πληροφορίες, τις ειδήσεις και όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο, θα μπορείτε να παρακολουθείτε σε βίντεο, τα νέα επαγγελματικά αυτοκίνητα, δοκιμές παρουσιάσεις και συνδέσεις με διεθνείς εκθέσεις και ακόμα: Συνεντεύξεις και ρεπορτάζ από το χώρο δουλείας των αυτοκινητιστών, τεχνικά θέματα κ.λπ. Μια πρώτη γεύση θα πάρετε πολύ σύντομα μπαίνοντας στο site μας.

Στόχος του «Τ&Τ» είναι και παραμένει η άμεση, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση κάθε απασχολούμενου με τις μεταφορές και τα Logistics.

Έτσι, για να ανταποκριθούμε στην ανάγκη ενημέρωσης του Κλάδου είμαστε υποχρεωμένοι να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας του διαδικτύου.

Συνεχίζεται η προσπάθεια

Ολοκληρώσαμε την έρευνα αναγνωσιμότητας που ξεκινήσαμε από το τεύχος Νοεμβρίου και θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους εκατοντάδες αναγνώστες που ανταποκρίθηκαν σ' αυτήν με αποτέλεσμα να έχουμε τώρα σαφή εικόνα των απαιτήσεών τους από την ύλη του περιοδικού. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους αναγνώστες που μας έστειλαν την δική τους πρόταση. Όλες οι απαντήσεις αναλύονται και με τα συμπεράσματα που θα βγάλουμε θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για την αναβάθμιση του περιοδικού που είναι ταυτόχρονα και προσπάθεια αναβάθμισης του Κλάδου.
Οι τυχεροί της κλήρωσης για δώρα που υποσχεθήκαμε.

Καλοτάξιδοι

Με την ευκαιρία του νέου έτους, ο εκδότης, οι συντάκτες και όλοι οι εργαζόμενοι στο «ΤΡΟΧΟΙ & TIR» εύχονται στους αναγνώστες μας και σε όλους τους μεταφορείς και επαγγελματίες οδηγούς να έχουν καλά ταξίδια, χωρίς ατυχήματα και καλοφορτωμένα δρομολόγια. Στις οικογένειές τους και στους ίδιους ευχόμαστε υγεία και κάθε ευτυχία. Γεια σας...

Στο ίδιο τεύχος #249

PreviousNext