STOP στις Πωλήσεις - Μεταβιβάσεις Φορτηγών και Λεωφορείων χωρίς ABS

Σε ισχύ από 01/01/2009 τίθεται η 28366/2098/2006 (ΦΕΚ Β/441) απόφαση του ΥΜΕ με την οποία καθίσταται υποχρεωτική η χρήση του συστήματος ABS σε όλα τα οχήματα που εισάγονται στη χώρα μας από 01-01-2009, καθώς στα μεταβιβαζόμενα από την ίδια ημερομηνία επαγγελματικά οχήματα, ενώ επισημαίνεται ότι ως επαγγελματικά οχήματα νοούνται τα λεωφορεία πάνω από οκτώ (8) θέσεις χωρίς τον οδηγό, φορτηγά με μικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους και ρυμουλκούμενα με μικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους.

Η «ενεργοποίηση» της απόφασης αυτής, έχει προκαλέσει αναστάτωση στους εμπόρους εισαγωγείς, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους απούλητα φορτηγά ή λεωφορεία χωρίς ABS και τα οποία θα μπορούσαν να προωθήσουν προς τρίτες χώρες.
Αντίθετα, το μέτρο ευνοεί τους εμπόρους με «μοντέλα» δηλαδή αυτοκίνητα νεώτερης ηλικίας που εκ κατασκευής φέρουν σύστημα ABS και πλέον μόνο αυτά θα μπορούν να μεταβιβάζονται, είτε έχουν πινακίδες, είτε όχι.

Διαπίστωση ύπαρξης

Η διαπίστωση ύπαρξης του συστήματος, εφόσον δεν αποδεικνύεται από την έγκριση τύπου του οχήματος, αποδεικνύεται με:

α. βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής ή
β. βεβαίωση της επίσημης αντιπροσωπείας που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής του οχήματος ή
γ. βεβαίωση ΚΤΕΟ που εκδίδεται μετά από μερικό εκούσιο έλεγχο του συστήματος πέδησης. Για τη διενέργεια του ελέγχου αυτού υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 υπογεγραμμένη από υπεύθυνο τεχνικό συνεργείου του ν.1575/1985 στην οποία αναφέρονται για το προσκομιζόμενο για έλεγχο στο ΚΤΕΟ όχημα:

• Τα στοιχεία του οχήματος (εργοστάσιο κατασκευής, εργοστασιακός τύπος, αριθμός αναγνώρισης (VIN).
• Ότι φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS, EBS κ.λπ.).
• Τα βασικά δομικά στοιχεία του συστήματος αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, τη θέση ενός εκάστου επί του οχήματος και αν είναι οπτικά προσπελάσιμο χωρίς να αποσυναρμολογηθεί κανένα μηχανικό μέρος.
• Η προειδοποιητική λυχνία ή λυχνίες ή άλλες διατάξεις προειδοποίησης που υπάρχουν στο όχημα με ειδική αναφορά στον τρόπο αφής - σβέσης τους (ανάμματος - σβησίματος) μέσω των οποίων ενημερώνεται ο οδηγός για την καλή λειτουργία του συστήματος αντιεμπλοκής κατά την πέδηση ή την τυχόν αναφορά βλάβης.
• Η τυχόν ύπαρξη και η θέση της επί του οχήματος υποδοχής για τη σύνδεση διαγνωστικής συσκευής του συστήματος A.B.S.

• Η περιγραφή υπάρχουσας διάταξης ηλεκτρική συνδεσμολογίας με το έλκον ή ελκόμενο κατά περίπτωση όχημα, που να αφορά το σύστημα A.B.S.

2.2. Η πρώτη ταξινόμηση οχημάτων της παραγράφου 1 που δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ΑΒS, ΕΒS κ.λπ.). Η διαπίστωση ύπαρξης του συστήματος, εφόσον δεν αποδεικνύεται από την ξένη άδεια κυκλοφορίας ή συνδυασμό της άδειας κυκλοφορίας με την αναφερόμενη σε αυτή εκδοθείσα έγκριση τύπου, αποδεικνύεται με:

α. βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής ή
β. βεβαίωση της επίσημης αντιπροσωπείας που εκπροσωπεί στην Ελλάδα ή στη χώρα προέλευσης το εργοστάσιο κατασκευής του οχήματος ή
γ. βεβαίωση ΚΤΕΟ που εκδίδεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2.1.γ της παρούσας απόφασης.

3. Από 31.12.2013 απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων της παραγράφου 1 που δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση.

Αναλυτικό τεχνικό ρεπορτάζ για το ABS στις σελίδες του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί.