Τροχοί & TIR

FIAT STRADA 1.3

Ο σύμμαχος στην πόλη Το μικρό pick up προσφέρει συμπαθητικό χώρο φόρτωσης, σβέλτο και οικονομικό κινητήρα ντίζελ 1.3 λτ., ενώ λειτουργικό είναι το εσωτερικό του με άνεση επιβατικού... Στην κατηγορία
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο σύμμαχος στην πόλη

Το μικρό pick up προσφέρει συμπαθητικό χώρο φόρτωσης, σβέλτο και οικονομικό κινητήρα ντίζελ 1.3 λτ., ενώ λειτουργικό είναι το εσωτερικό του με άνεση επιβατικού...


Στην κατηγορία των μικρών pick up η Fiat έχει να αντιπαρατάξει το Strada. Πριν από έναν χρόνο, το ιταλικό μικρό επαγγελματικό όχημα δέχθηκε ευχάριστα ένα ισχυρό λίφτινγκ τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στην εργονομία του. Συνοπτικά, η εξωτερική του εμφάνιση χαρακτηρίζεται από το νέο εμπρός καπό με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τους νέους προβολείς. Νέες είναι και οι χειρολαβές των θυρών και της καρότσας, ενώ οι εκδόσεις με μακριά καμπίνα διαθέτουν διαμήκεις μπάρες και αεροτομή με τρίτο στοπ στην οροφή και βέβαια μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό της καμπίνας επιβατών: 30 εκατοστά πίσω από τα καθίσματα, ιδιαίτερα χρήσιμα για την τοποθέτηση μικρών αποσκευών ή άλλων αντικειμένων.


Οι συνολικές διαστάσεις του οχήματος παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, σε σχέση με το προηγούμενο: μήκος 4.44 μ., πλάτος 1.66 μ., ύψος 1.52 μ. και μεταξόνιο 2.71 μ.
Στο εσωτερικό, διαπιστώσαμε ότι οι ιταλοί άλλαξαν και άλλα στοιχεία, όπως είναι οι νέες επενδύσεις -που δείχνουν πιο ποιοτικές- το νέο και πιο λειτουργικό ταμπλό και ο ευανάγνωστός πίνακας οργάνων. Ακόμη, τα καθίσματα έγιναν πιο αναπαυτικά αφού και αυτά επανασχεδιάστηκαν, το υδραυλικό τιμόνι που είναι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος και άλλες μικρές παρεμβάσεις. Ο οδηγός έχει ως «προστάτη» του τον στάνταρ αερόσακο ενώ στον υπόλοιπο εξοπλισμό υπάρχει ο αερόσακος συνοδηγού, ABS με EBD (προαιρετικά), δοκοί προστασίας στις πόρτες, νέες ζώνες παραμόρφωσης εμπρός και σύστημα FPS -που σε περίπτωση σύγκρουσης κόβει την παροχή από την αντλία βενζίνης. Στην άνεση θα βρείτε το κεντρικό κλείδωμα και τα ηλεκτρικά παράθυρα.

Χώρος φόρτωσης

Η πίσω καρότσα έχει διαστάσεις 1.69 μέτρα μήκος (1.3 μέτρα στις εκδόσεις με μακριά καμπίνα) και 1.22 μέτρα πλάτος. Η επένδυση από μαύρο πλαστικό υλικό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της καρότσας. Στα άκρα και στη βάση της καρότσας, υπάρχουν ανθεκτικοί γάντζοι, τοποθετημένοι έτσι ώστε να μην εμποδίζουν τις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης, ενώ επιτρέπουν την στερέωση των μεταφερόμενων αντικειμένων. Η πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης διευκολύνεται όχι μόνο από το μειωμένο ύψος από το έδαφος (605 χιλιοστά), αλλά και από την πόρτα του χώρου φόρτωσης που διαθέτει άνοιγμα 90 μοίρες και μπορεί να αντέξει σε βάρος 300 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, είναι 705 κιλά (685 κιλά για την έκδοση με μακριά καμπίνα), ενώ το συνολικό βάρος είναι 1.915 κιλά και το βάρος ρυμούλκησης 1.000 κιλά.
Στην πρώτη μας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους ενθουσιαστήκαμε από το νέο μοτέρ 1.3 λίτρων -ντίζελ- το οποίο όντως δείχνει να έχει τσαγανό τόσο στις αστικές όσο και στις υπεραστικές μεταφορές. Αποδίδει σε ισχύ 85 ίππους, αλλά χάρη στην ροπή των 200 Nm -νούμερο αρκετά καλό για τον κυβισμό του- καταφέρνει να κινείται με άνεση, σπιρτάδα και προσφέρει ένα καλό ρεπρίζ όταν ο οδηγός το ζητήσει στις προσπεράσεις ή θελήσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Σε τελική ταχύτητα υπολογίστε 165 χλμ./ώρα, ενώ προσφέρει χαμηλή κατανάλωση. Στην δοκιμή μας μερτήσαμε 6 με 6,5 λτ/100 χλμ., τιμή αρκετά καλή για τα δεδομένα του μοντέλου. Καλή είναι και η οδική του συμπεριφορά, σπάνια παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές, ενώ η μόνη μας ένσταση έρχεται από το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι και το οποίο στον ανοιχτό δρόμο γίνεται λίγο ασαφές. Τεχνικά, η δομή της ανάρτησης αποτελείται από την ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, τύπου MacPherson και η πίσω ανάρτηση από άκαμπτο άξονα και διαμήκη μονόφυλλη σούστα. Ο πίσω άξονας διαθέτει προφίλ σχήματος «ωμέγα» με υπερυψωμένο κεντρικό τμήμα για να αποφεύγεται η επαφή ανάμεσα στο έδαφος και στα κάτω μέρη του αμαξώματος, ακόμα και σε ανώμαλο έδαφος.

Στο δια ταύτα, είναι μια οικονομική λύση, με καλό χώρο φόρτωσης για αστική χρήση και συμπαθητικό εσωτερικό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1,3 Multijet 16V
Κυβισμός (κ.εκ.) 1248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 85/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.750
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165
Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Μηχανικό κιβώτιο 5+1 σχέσεων
Μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
Μήκος 4,44 μ. Πλάτος 1,66 μ. Ύψος 1,52 μ.
Ωφέλιμο φορτίο 685 κιλά
Μεικτό βάρος 1.915 κιλά
Βάρος ρυμούλκησης 1.000 κιλά
Απόβαρο 1.230 κιλά

PreviousNext