Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Απόσυρση Φορτηγών: Επιτέλους... Δίνω, αλλά θα πάρω, σκέφτηκε ο Σουφλιάς και το επιτελείο του σχεδιάζοντας τα μέτρα απόσυρσης που εξαγγέλθηκαν. Το είπε και ο ίδιος στις δηλώσεις του, ότι «το πρόγραμ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Απόσυρση Φορτηγών: Επιτέλους...


 Δίνω, αλλά θα πάρω, σκέφτηκε ο Σουφλιάς και το επιτελείο του σχεδιάζοντας τα μέτρα απόσυρσης που εξαγγέλθηκαν. Το είπε και ο ίδιος στις δηλώσεις του, ότι «το πρόγραμμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο».


Δίνει σήμερα χρήματα ως κίνητρα, αλλά θα μαζέψει πολλαπλάσια με τα τέλη. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να πούμε ότι τα περιβαλλοντικά τέλη και οι πράσινοι δακτύλιοι είναι μέτρα που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αφού οι κυβερνήσεις τους έχουν αποδεχτεί το δόγμα «ο ρυπαίνων πληρώνει», πάνω στο οποίο μπορούν και εκδίδουν νόμους υπέρ του περιβάλλοντος και σε βάρος της τσέπης εκείνων που το μολύνουν.


Για μας όλους που προσδοκούσαμε το μέτρο της απόσυρσης, το μυαλό μας πήγαινε στα γενναία μέτρα που κατάφεραν και πήραν οι λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα σήμερα το 97% των υπεραστικών να έχουν αντικατασταθεί με καινούργια.

«Από το ολότελα, καλή και η Παναγιώτενα»


Ωστόσο, τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν δεν παύει να αποτελούν σοβαρά κίνητρα, να αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αξία που έρχεται να μειώσει κατά ένα ποσοστό περίπου 12% - 13% την ονομαστική τιμή των αυτοκινήτων και βέβαια ευνοούν κατά 100% εκείνους που είχαν αποφασίσει την αγορά του φορτηγού, ενώ φέρνουν πιο κοντά στην αντιπροσωπεία τους αναποφάσιστους. Ακόμη μάλιστα, ωθούν προς το καινούργιο την πλειονότητα των αυτοκινητιστών που σκέπτονταν να αντικαταστήσουν το παλιό φορτηγό τους με ένα μεταχειρισμένο νεότερης ηλικίας. Σίγουρα, άτυχοι, εκείνοι που μόλις έκλεισαν ή αγόρασαν πρόσφατα αυτοκίνητα «σκοτώνοντας» το παλιό τους φορτηγό.


Γεγονός είναι ότι τα νέα μέτρα που συνδυάζουν κίνητρα και αντικίνητρα δεν διαφέρουν από αυτά που ισχύουν ήδη στις (παλαιότερες) χώρες της Ε.Ε. αφού η λογική είναι η ίδια: ενθαρρύνουμε τα πράσινα, αποθαρρύνουμε τα ρυπογόνα.
Στην αγορά πάντως, αναμένονται απότομες διακυμάνσεις με δείκτες να στρέφονται προς τα πάνω και δείκτες να παίρνουν την...κατιούσα. Πάνω οι αντιπρόσωποι των καινουργών, κάτω οι έμποροι των μεταχειρισμένων.


Όχι όμως όλοι. Γιατί όσοι έμποροι διαθέτουν «σιφώνι» δηλαδή διοχέτευση παλαιών προς τρίτες χώρες, αυτοί θα δουλέψουν.
Η Ελλάδα, για ένα διάστημα θα γίνει ο προμηθευτής παλαιών φορτηγών των χωρών της Μέσης Ανατολής, του Ιράν, του Ιράκ κ.α. Όπως κάποτε ήταν η Γερμανία για την Ελλάδα (και συνεχίζει αλλά με αργούς πλέον ρυθμούς).


Στο ρεπορτάζ που ακολουθεί στις σελίδες του Τροχοί και TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα, θα διαβάσετε τα στοιχεία και τα ποσά, όπως ακριβώς εξαγγέλθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ, θα ενημερωθείτε για τα νέα τέλη αυξημένα για τα παλαιά φορτηγά (αντικίνητρα), θα δείτε πίνακες, θα κρίνετε τα σχόλια και τα συμπεράσματά μας, τα πρώτα συμπεράσματά μας.


Πλήρης επιβεβαίωση του Τ.Τ.


Δημοσιεύτηκε στον Τύπο το κείμενο του νομοσχεδίου για το άνοιγμα των επαγγελμάτων με παράλληλες δηλώσεις των συναρμόδιων υπουργών ΥΠΟΙΟ Γιάννη Παπαθανασίου, ΥΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά και ΥΠΑΝ Κώστα Χατζηδάκη που ήρθαν να επιβεβαιώσουν αυτό που ένα μήνα νωρίτερα είχε δημοσιεύσει πρώτο το Τ.Τ., ότι δηλαδή οι Μεταφορές εξαιρούνται από τα Επαγγέλματα που ανοίγουν.


Οι αναγνώστες, θα θυμούνται επίσης τα κατά συρροή δημοσιεύματα εναντίον του Κλάδου κατά την απεργία που ξεκίνησε για τις άδειες των βυτιοφόρων και κυρίως θα θυμούνται τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς δημοσιογράφων και προέδρων επιμελητηρίων κατά των Μεταφορέων, ότι τάχα εκβιάζουν, ότι κρατούν το επάγγελμα κλειστό για να διατηρούν στα ύψη (!!) τα κόμιστρα, ότι εξαιτίας τους δεν έχουμε μεταφορές στη χώρα μας και τόσα άλλα. Και όλοι βέβαια οι δημοσιογράφοι με τις ίδιες σχεδόν λέξεις κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι εδώ και τώρα η κυβέρνηση πρέπει «ν' ανοίξει το επάγγελμα», «να απελευθερώσει τις άδειες» όπως προστάζουν οι οδηγίες και οι κανόνες της Ε.Ε. και της ελεύθερης αγοράς.


Απέναντι σ' αυτή την ενορχηστρωμένη επίθεση, μοναδική άμυνα για τους αυτοκινητιστές απετέλεσε το Τ.Τ. Γράψαμε τότε και εξηγούσαμε προς κάθε κατεύθυνση ότι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. οι δημόσιες Μεταφορές είναι ελεγχόμενες και, ότι η ίδια η Ε.Ε. δέχεται το καθεστώς που υπάρχει σε κάθε χώρα μέλος και επεμβαίνει μόνο όταν γίνεται απαγορευτική η πρόσβαση στο επάγγελμα.
Γι' αυτό το λόγο, η οδηγία 2006/100 που θα τεθεί σε ισχύ από 01/01/2010 και η χώρα μας εναρμονίζεται προς αυτή με το πρόσφατο νομοσχέδιο, εξαιρεί τις Μεταφορές, καθώς και 11 ακόμη κατηγορίες υπηρεσιών, ενώ απελευθερώνει 24 άλλες.


Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με την κυβέρνηση και μετά από διάλογο, θα ανοίξουν στον ανταγωνισμό και οι δραστηριότητες που δεν επιβάλλει η κοινοτική οδηγία, αλλά θα απελευθερωθούν προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να δημιουργηθούν ευκαιρίες απασχόλησης.


Για τις μεταφορές ωστόσο, ο διάλογος έχει αρχίσει στα πλαίσια της επιτροπής εκσυγχρονισμού των Μεταφορών για το έργο της οποίας έχουμε αναφερθεί. Να υπενθυμίσουμε με δύο λέξεις, ότι σκοπός της επιτροπής είναι η υποβολή ενός πορίσματος που θα περιλαμβάνει δράσεις και μέτρα προς την κατεύθυνση εκσυγχρονισμού των Μεταφορών.
Έχουμε μάλιστα τονίσει και το επαναλαμβάνουμε, ότι θα υπάρξουν αλλαγές, θεαματικές αλλαγές, οι οποίες όμως θα ευνοούν τους επαγγελματίες της μεταφοράς, τους αυτοκινητιστές.

Οτιδήποτε νέο προκύψει να είστε σίγουροι ότι θα το διαβάσετε στο Τ.Τ. Τελειώνοντας να σημειώσουμε ότι μια από τις 24 υπηρεσίες που απελευθερώνονται και έχει σχέση με τους μεταφορείς είναι της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.


Ταχυμεταφορές με ΦΔΧ

Με αφορμή επαναλαμβανόμενες διαμαρτυρίες αυτοκινητιστών Νομαρχιακών ΦΔΧ για το έργο και τη νομιμότητα των εταιρειών courier (Ταχυμεταφορές), το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR έχει τοποθετηθεί και έχει δημοσιοποιήσει μια πρόταση και επιμένουμε σ' αυτήν.
Ότι δηλαδή, ο έλεγχος της νομιμότητας της λειτουργίας των courier είναι θέμα των ελεγκτικών οργάνων. Οι ιδιοκτήτες των ΦΔΧ, αντί να τηρούν παθητική στάση και να διαμαρτύρονται για υποκλοπή του έργου τους, θα πρέπει να περάσουν στην επίθεση. Να πάρουν στα χέρια τους την ταχυμεταφορά, αφού μπορούν, έχουν τα μέσα και την εμπειρία. Να στραφούν στην επιχείρηση, στην εταιρεία, σ' αυτόν που καθημερινά διακινεί δέματα, που έχει προϊόντα προς μεταφορά - παράδοση και να μην περιορίζονται στην οικοσκευή και σε ορισμένους μόνο πελάτες.

Πρόταση - πρό(σ)κληση


Προφορικά, έχω μιλήσει για το θέμα αυτό με τα προεδρεία των ομοσπονδιών και έχω προτείνει την οργάνωση των μικρών αυτοκινήτων ΦΔΧ και τον σχεδιασμό μιας διαφημιστικής καμπάνιας προς το επιχειρηματικό κοινό και ενημέρωσή του για προσέλκυση πελατών με αντικείμενο τις διανομές δεμάτων και την επέκταση των υπηρεσιών στα Logistics (αποθηκεύσεις, συσκευασίες, ετικέτες, παραλαβή επιστρεφόμενων προϊόντων κ.α.). Εννοείται, ότι ο υπογράφων και το ΤΡΟΧΟΙ & TIR θα στηρίξει με κάθε τρόπο αυτή την προσπάθεια. Ας μην ξεχνάτε, ότι σήμερα όλα είναι Marketing, όλα είναι επικοινωνία. Και αυτές οι ενέργειες πρέπει να αποτελούν πλέον τους στόχους των συνδικαλιστών.

Το Επαγγελματικό στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1 FM 97,2

Από τον Σεπτέμβριο, μια ακόμη δυνατή φωνή προστίθεται στην ενημέρωση των αυτοκινητιστών των οδηγών και ιδιοκτητών γενικά Επαγγελματικών Αυτοκινήτων.


Από το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου και κάθε Σάββατο στις 11:00 - 12:00 το πρωί, από το ραδιόφωνο του ΑΝΤ1 FM 97,2 θα ακούμε «τα νέα για το επαγγελματικό αυτοκίνητο με τη συνεργασία του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR», στα πλαίσια της επιτυχημένης εκπομπής «Οδηγώντας με ασφάλεια» του συνάδελφου Άρη Γαλανόπουλου.


Η εκπομπή, θα έχει διάρκεια 6-7 λεπτά, θα είναι ζωντανή και θα καλύπτει τις εξελίξεις στην αγορά των επαγγελματικών οχημάτων καθώς και θέματα ασφαλούς και οικονομικής οδήγησης.
Οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερώνονται άμεσα για θέματα της επικαιρότητας, καθώς το ραδιόφωνο του ΑΝΤ1 θα καλύπτει τα σημαντικά γεγονότα που μεσολαβούν από τη μία στην άλλη έκδοση του περιοδικού. Την εκπομπή, θα παρουσιάζει ο Μανώλης Αγριμανάκης.


Καλή ακρόαση...

Καλό δρόμο

PreviousNext