DAF σειρά XF 105: Οικογενειακή αντιπαράθεση στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης...
... Όπου το 510 κερδίζει το 460 ακόμη και στην κατανάλωση...
Από τα κρισιμότερα ερωτήματα που ζητούν απάντηση στην επιλογή ενός φορτηγού είναι αυτό της ιπποδύναμης και κυρίως της ροπής του σε σχέση με την κατανάλωσή του και φυσικά με το ωφέλιμο βάρος. Καθώς μάλιστα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν σημαντικά βελτιωθεί χάρη στην ηλεκτρονική διαχείριση της λειτουργίας τους, οι κατασκευαστές δικαιούνται να κάνουν λόγο για χαμηλές καταναλώσεις που επιτυγχάνονται ακόμη και στους μεγάλου κυβισμού κινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν ισχύ και ροπή σε χαμηλότερες στροφές σε σχέση με τους μικρότερους κινητήρες οι οποίοι για να δώσουν τις ίδιες αποδόσεις πρέπει να ανεβάσουν μερικές δεκάδες στροφών. Και ναι μεν αυτή η σχέση δεν αμφισβητείται, απομένει όμως να δούμε στην πράξη ποια είναι αυτή η διαφορά στην κατανάλωση.
Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR είχε μια τέτοια ευκαιρία...
Πρόσφατα αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι από την πόλη της Θεσσαλονίκης στην Αλεξανδρούπολη με δυο DAF XF 105 με διαφορετική ιπποδύναμη, αλλά ίδια φορτία, να καταγράψουμε τα καθημερινά δρομολόγια των αυτοκινητιστών και να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα.
Βρεθήκαμε, λοιπόν, στις εγκαταστάσεις της μεταφορικής του κ. Χρήστου Κοκοβίδη του οποίου ο στόλος των μεγάλων οχημάτων στο σύνολό του αποτελείται από φορτηγά της Ολλανδικής φίρμας. Φουλάραμε το XF 460 και το XF 510 στις δεξαμενές που βρίσκονται στο χώρο της μεταφορικής, κοτσάραμε τα δυο ψυγεία και ήμασταν έτοιμοι να κατευθυνθούμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Carrefour στη Θεσσαλονίκη, να φορτώσουμε και από εκεί να συνεχίσουμε με κατεύθυνση Βορειοανατολικά.
Η συνέχεια στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Οκτωβρίου που κυκλοφορεί.