Επιτυχία σημείωσε το πρώτο σεμινάριο της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ με θέμα την Οικονομική Οδήγηση των Φορτηγών & Λεωφορείων - ECO DRIVE Επαγγελματικών Αυτοκινήτων.
Πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 25 εκπροσώπων μεταφορικών εταιρειών και εμπορικών επιχειρήσεων στο αμφιθέατρο των εγκαταστάσεων του ομίλου στην Ιερά Οδό, με βασικούς εισηγητές τον Μανώλη Αγριμανάκη, εκδότη του Τ&Τ και τον Πέτρο Πλακάκη, διευθυντή Πωλήσεων Φορτηγών/Λεωφορείων.
Αναφέρθηκαν, αναλύθηκαν και συζητήθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τη μείωση της κατανάλωσης.
Ειδικότερα, ο Μανώλης Αγριμανάκης ανέπτυξε το ECO Drive για όλους τους οδηγούς και το RECODRIVE που είναι η επιβράβευση των οδηγών οικονομικής οδήγησης που εργάζονται σε στόλους φορτηγών.
Για πρώτη φορά, αναφέρθηκαν όλοι οι παράγοντες που επιδρούν στην κατανάλωση (όχημα, φυσικοί νόμοι, κυκλοφοριακό περιβάλλον), έγινε ανάλυση της γραμμής κίνησης και των βασικών εξοπλισμών (μηχανόφρενο, ριτάρντερ, ηλεκτρόφρενο, κρουζ κοντρόλ κ.ά.) και εξηγήθηκαν οι τρόποι εκμετάλλευσής τους για τη μείωση της κατανάλωσης, επισημάνθηκε ο ρόλος των εξωτερικών βελτιώσεων, όπως σπόιλερ οροφής, πλαϊνά πάνελ, αεροεισαγωγές και ακολούθησε πλήρης ανάλυση της συμβολής του συστήματος μετάδοσης και του βήματος στην οικονομική οδήγηση, τονίστηκαν οι διαφορές, τα συν και τα πλην των διαφόρων τύπων κιβωτίων κ.λπ.
Έγινε επίσης αναφορά στη σωστή λειτουργία του κρουζ κοντρόλ και στα συνήθη λάθη κατά τη λειτουργία του με αρνητικά για την κατανάλωση αποτελέσματα, ενώ επισημάνθηκε η σημασία της διαρκούς παρακολούθησης του στροφόμετρου.
Συνεχίζοντας την εισήγησή του, ο εκδότης του Τ&Τ παρουσίασε μια σειρά απλών συμβουλών και κανόνων που θα πρέπει να εφαρμόζονται από τους οδηγούς για να επιτύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα στη μείωση της κατανάλωσης και φυσικά, προς όφελος του Περιβάλλοντος.
Ιδιαίτερη, ωστόσο, εντύπωση προκάλεσε το δεύτερο μέρος της εισήγησης του Μανώλη Αγριμανάκη, κατά το οποίο έγινε αναφορά στο RECODRIVE, πώς δηλαδή οι υπεύθυνοι κίνησης ενός στόλου φορτηγών ή λεωφορείων, οι fleet managers, αφού εκπαιδεύσουν τους οδηγούς θα τους οργανώσουν σε ένα δίκαιο σύστημα επιβράβευσης με επιστροφή ως bonus ενός μέρους των χρημάτων που αυτοί εξοικονόμησαν μειώνοντας την κατανάλωση.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο διευθυντής πωλήσεων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Πέτρος Πλακάκης, ο οποίος με τη σειρά του ανέλυσε τη σημασία της γραμμής κίνησης, στα φορτηγά και πώς μπορούμε να εκμεταλλευόμαστε τη λειτουργία του κινητήρα, την ταχύτητα (κεκτημένη) του οχήματος, το ριτάρντερ και το μηχανόφρενο παρουσιάζοντας σχετικά παραδείγματα πάνω σε διαφάνειες. Επεσήμανε ένα προς ένα τα σημεία του οχήματος που επιδρούν και σε τι βαθμό στη μείωση ή στην αύξηση της κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα το βήμα και παρουσίασε αποτελέσματα που έχουν γίνει από δοκιμές οδηγών με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης κ.ά.
Το τελευταίο μέρος του σεμιναρίου περιλάμβανε ζωντανή επαφή με τα φορτηγά, τα οποία βέβαια, ήταν SCANIA και μάλιστα όλα της νέας σειράς R και τα οποία δέχθηκαν στις καμπίνες τους όλους τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο. Στελέχη της εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ήταν εκεί για να εξηγήσουν ορισμένα από τα συστήματα των νέων φορτηγών σε σχέση και με την οικονομική οδήγηση, όπως, το κρουζ κοντρόλ, το κιβώτιο, τον υπολογιστή ταξιδίου και κυρίως το σύστημα της SCANIA, το Driver Support, το οποίο σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, βοηθάει τον οδηγό να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου δίδοντάς του οδηγίες, ενώ ταυτόχρονα τον βαθμολογεί για την επίδοσή του.
Βέβαιο είναι, ότι οι συμμετέχοντες έμειναν ικανοποιημένοι από το σεμινάριο, έχοντας προσθέσει κάποιες χρήσιμες, έστω και θεωρητικές, γνώσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν με την εμπειρία που διαθέτουν, για μια πιο οικονομική οδήγηση.
Άλλωστε και οι άνθρωποι της Πέτρος Πετρόπουλος, διαπιστώνοντας το γενικότερο ενδιαφέρον, δήλωσαν στο Τ&Τ, ότι είναι στις προθέσεις τους να προχωρήσουν σε μια σειρά σεμιναρίων που σύντομα θα ανακοινώσουν.