Τροχοί & TIR

Αναγκαία η αύξηση του μήκους των επικαθήμενων στη Μεταφορά

Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών θεωρούν αναγκαία την αύξηση του μήκους των επικαθήμενων στη μεταφορά και αναχρονιστικούς τους περιορισμούς που ισχύουν σήμερα. Σε ό,τι αφορά στα φορτηγά, κεντρικό θέμα συζήτησης σε σχετική συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε στη Φρανκφούρτη από την VDA ήταν η ανάγκη να αλλάξει η κείμενη νομοθεσία και να επιτραπεί η αύξηση του μήκους των τρέιλερ.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 17/07/2012 - 15:45
Κοινοποίηση στα Social Media

Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών θεωρούν

αναγκαία την αύξηση του μήκους των επικαθήμενων στη Μεταφορά

και αναχρονιστικούς τους περιορισμούς που ισχύουν σήμερα

Στην κοινή συνέντευξη Τύπου των στελεχών που ορίζουν τις τύχες των μεγάλων κατασκευαστών βαρέων επαγγελματικών οχημάτων για την καινοτομία στην Έκθεση του Ανοβέρου αναλύθηκαν οι προθέσεις και οι σχεδιασμοί της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ό,τι αφορά στη Μεταφορά –με σχετική παρότρυνση στην Κομισιόν, και κοινή διαπίστωση όλων ότι, οι υπάρχοντες περιορισμοί σε μήκος είναι αναχρονιστικοί και αντιπαραγωγικοί.

Σε ό,τι αφορά στα φορτηγά, κεντρικό θέμα συζήτησης σε σχετική συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε στη Φρανκφούρτη από την VDA ήταν η ανάγκη να αλλάξει η κείμενη νομοθεσία και να επιτραπεί η αύξηση του μήκους των τρέιλερ.

Με το κόστος των καυσίμων στην Ευρώπη, να αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το ένα τρίτο του συνολικού κόστους λειτουργίας οποιασδήποτε μεταφορικής εταιρείας, κάτι πρέπει να γίνει. Και ο πλέον ενδεικνυόμενος τομέας είναι αυτός της Μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων όπου, εξαιτίας του υψηλού αριθμού των διανυόμενων χιλιομέτρων, κάθε μείωση της κατανάλωσης, όσο μικρή κι αν είναι, μετράει. Σήμερα, ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης ενός ελκυστήρα με επικαθήμενο είναι πάνω από 0,5, με τους κατασκευαστές να έχουν εξαντλήσει ό,τι έχουν στο «οπλοστάσιό» τους, και θεωρείται πρακτικά αδύνατο να δούμε σύντομα κάτι καλύτερο.

Κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας είναι οι νομοθετικές ρυθμίσεις για το ύψος και κυρίως το μήκος των οχημάτων. Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μετάβαση από το ΜΑΝ TGA στο TGX: με σχεδιαστές, μηχανικούς και επιστήμονες εξειδικευμένους στην αεροδυναμική, να τα «δίνουν» όλα, κατόρθωσαν να μειώσουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης μόλις κατά 4%, τη στιγμή που μιλάμε για ένα τελείως νέο όχημα. Κι αυτό γιατί υπάρχουν ανυπέρβλητες τεχνικές δυσκολίες –λ.χ., με το μήκος της καμπίνας στα 2,30 μέτρα, και δεδομένο ύψος, δεν μπορεί κάποιος να κάνει πραγματικά δομικές αλλαγές.

Περισσότερες πληροφορίες για την πολυαναμενόμενη αύξηση του μήκους των επικαθήμενων δημοσιεύονται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Αυγούστου.

Στο ίδιο τεύχος #292

Διαβάστε επίσης

.

Η πρώτη γενιά της σειράς FH έχει γράψει τη δική της μοναδική ιστορία με χιλιάδες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.

.

Το DAF XD της εταιρείας Παγωτά ΠΗΛΙΟ το οποίο μεταφέρει παγωτά από το Βόλο σε όλη την Ελλάδα. Το DAF XD προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό καινοτομιών, σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση, αυξημένη χωρητικότητα φορτίου και άριστη απόδοση του κινητήρα.

To στολίδι του Αιγαίου.

PreviousNext