Η Mercedes-Benz Trucks διαθέτει πλέον δύο επιλογές ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης για τη ναυαρχίδα της γκάμας της, το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600 και το νέο Actros με ντίζελ κινητήρα, και την πιο φουτουριστική καμπίνα της αγοράς, την ProCabin.
Αμφότερα καλύπτουν ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα μεταφορικών εφαρμογών, και με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600 να αποτελεί πλέον μέρος της μαζικής παραγωγής του κατασκευαστή, οι οδηγοί και οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την τεχνολογία που καλύπτει ιδανικά τις ανάγκες τους.

Mercedes-Benz eActros 600: Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2025
Το νέο eActros 600 έχει κατακτήσει την κορυφαία διάκριση της αυτοκινητοβιομηχανίας βαρέων οχημάτων, καθώς ανακηρύχθηκε «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2025». Με ολοένα και περισσότερες εταιρείες logistics να εστιάζουν στην βιώσιμη οδική μεταφορά, και τη βελτίωση του πράσινου αποτυπώματός τους, το eActros 600 προσφέρει όλο το πακέτο αποδοτικότητας και αξιοπιστίας της Mercedes-Benz. Πρόκειται για έναν τράκτορα 4x2, ή μονό/σασί 6x2 φορτηγό, 100% ηλεκτρικό, της μεγάλης κατηγορίας, ικανό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Το μικτό βάρος φτάνει τους 44 τόνους –όπου το επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία.

Οι LFP μπαταρίες έχουν εξελιχθεί για υψηλή ανθεκτικότητα και ωφέλιμη διάρκεια ζωής εφάμιλλη των ντίζελ βαρέων οχημάτων Mercedes-Benz. Κάθε battery pack έχει εγκατεστημένη χωρητικότητα 2027 kWh, με τη μέγιστη συνολικά, να φτάνει τις 621 kWh. Ο υγρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει συνεχώς 400 kW ισχύος και 600 kW μέγιστη (peak). Το όχημα μπορεί να φορτίσει έως τα 400 kW σε φορτιστή CCS, «πηγαίνοντας» από το 20% στο 80% του επιπέδου φόρτισης σε 1 ώρα. Είναι επίσης έτοιμο για φόρτιση μεγαβάτ (MCS) όπου και απαιτείται περίπου 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% επίπεδο φόρτισης των μπαταριών. Η αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση είναι γύρω στα 500 χιλιόμετρα, και ο κατασκευαστής πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων υπόσχεται και πολύ χαμηλά λειτουργικά κόστη.
European Testing Tour Winter 2025
Το eActros 600 έχει δοκιμαστεί στις πιο ακραίες κλιματικές συνθήκες, όπως στο περίφημο European Testing Tour Winter 2025. Η 16ήμερη περιοδεία προς τα βόρεια ξεκίνησε στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου από το Wörth am Rhein, από το εργοστάσιο του κατασκευαστή. Αρχικά μέσω της Γερμανίας, και κατόπιν διασχίζοντας Δανία, Σουηδία και Φινλανδία, τα δύο Mercedes έφτασαν στον Αρκτικό Κύκλο.

Στη συνέχεια επέστρεψαν στη Στουτγάρδη, μέσω Εσθονίας, Λετονίας, Λιθουανίας, Πολωνίας, Τσεχίας και Αυστρίας. Στο ταξίδι τους μέσω δέκα χωρών της Βόρειας Ευρώπης, τα ηλεκτρικά φορτηγά ήταν μερικές φορές στο δρόμο σε ακραίες θερμοκρασίες μεταξύ -18 και 9 βαθμών Κελσίου. Η ημερήσια μέση ωριαία ταχύτητα κυμαίνονταν από 64 έως 77 χιλιόμετρα την ώρα. Συνολικά, καλύφθηκαν 6.500 «παγωμένα» χιλιόμετρα.
Mercedes-Benz Actros L με ProCabin

Παράλληλα με το αμιγώς ηλεκτρικό eActros 600, η Μercedes-Benz προσφέρει και το συμβατικό, πετρελαιοκίνητο Actros L με τη νέα ProCabin. Με σειρά βελτιώσεων στον κινητήρα, και γενικά στη γραμμή μετάδοσης κίνησης, είναι ένα από τα πιο αποδοτικά βαρέα οχήματα της παγκόσμιας αγοράς.
Ο νέος σχεδιασμός της καμπίνας επικοινωνεί από την πρώτη στιγμή την τεχνολογική αναβάθμιση της ναυαρχίδας της εταιρείας, και η μοναδικά άνετη διαβίωση στο εσωτερικό της καμπίνας κρατά τον οδηγό ξεκούραστο σε πολυήμερα δρομολόγια.

Όλες οι σκάλες φωτισμού υλοποιούνται πλέον με τη συγκεκριμένη τεχνολογία και ειδικά στο όχημα που οδηγήσαμε, τα (έξτρα) Matrix LED είναι υπέρ-υψηλών προδιαγραφών, με λειτουργίες που κυμαίνονται από την εξάπλωση ενός ειδικού φωτεινού χαλιού πόλης στα αστικά πεζοδρόμια μέχρι τη γνωστή αυτόματη σβέση της μεγάλης δέσμης φώτων όταν ανιχνευθεί όχημα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ο οδηγός παραμένει ξεκούραστος και χαλαρός, χωρίς να ταλαιπωρούνται τα μάτια του.

Κορυφαία αποδοτικότητα
Οι εκδόσεις ισχύος 450 και 480 ίππων του νέου Actros L, εξοπλισμένες με λειτουργία TopTorque, εξασφαλίζουν πολύ χαμηλές στροφές στις ταχύτητες (85 χλμ./ώρα) του αυτοκινητόδρομου, γεγονός που παίζει επίσης ρόλο στην επίτευξη της κατηγορίας διοδίων 3 στη Γερμανία (η καλύτερη διαθέσιμη για τους σημερινούς κινητήρες ντίζελ και 0,8 λεπτά ανά χιλιόμετρο φθηνότερη από την κατηγορία 2).

Αυτό επιτυγχάνεται με την τροποποίηση του συστήματος μετάδοσης κίνησης με δύο τρόπους: Αφενός, κάνει το ντεμπούτο του ένας πολύ «μακρύς» άξονας με σχέση μετάδοσης 2,28, ο οποίος στη συνέχεια συνοδεύεται από πιο ευρεία κλιμάκωση (16,49 αντί για την τυπική για το Powershift 14.93) που παρέχεται από το νέο κιβώτιο ταχυτήτων G291-12 και καθιστά εφικτή τη μείωση των στροφών του κινητήρα στις 1.040 σ.α.λ. στα 85 χλμ/ώρα (αντί για 1100 σ.α.λ. με τη συνήθη σχέση του πίσω άξονα 2,41).
Χάρη στην πιο κοντή 1η ταχύτητα, δεν υπάρχουν συμβιβασμοί στο μανουβράρισμα για τη νέα παραλλαγή του συστήματος μετάδοσης, η οποία μάλιστα επιτυγχάνει κατά 4% μικρότερη τελική ταχύτητα (άρα μανουβράρεις πολύ καλύτερα) στην πρώτη ταχύτητα από ό,τι στο παρελθόν.
