Τροχοί & TIR

Volvo F10: Διαχρονική Αξία

Δεν είναι ένα απλό φορτηγό, αλλά μία μνήμη που ζωντανεύει και πάλι στα Μέγαρα.
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 29/06/2025 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το διαξονικό Volvo F 10 της εταιρείας Παπαθανασίου στα Μέγαρα.
Το διαξονικό Volvo F 10 της εταιρείας Παπαθανασίου στα Μέγαρα.

Το Volvo F 10 Turbo υπήρξε ένα από τα πιο εμβληματικά φορτηγά της δεκαετίας του 1980 και ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι ανάμεσα στα αγαπημένα για τους λάτρεις των κλασικών φορτηγών. Πέρα από τις αντοχές του, αποπνέει μια αίσθηση νοσταλγίας. 

Πρόκειται για την εποχή όπου το φορτηγό και ο οδηγός έδιναν μαζί τον αγώνα στο δρόμο. Να ξεπεράσουν τις δυσκολίες ενός άθλιου οδικού δικτύου και τις άσχημες καιρικές συνθήκες για να φτάσουν στον προορισμό τους. Ένα τέτοιο διαξονικό φορτηγό θα συναντήσουμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Παπαθανασίου στα Μέγαρα το οποίο θα μας ταξιδέψει στο παρελθόν. 

Η ψυχή του F 10 

Το Volvo F 10 παρουσιάστηκε το 1977 και αντικατέστησε τη θρυλική σειρά F 88/89. Με την εισαγωγή της νέας σειράς F, η Volvo Trucks έθεσε νέα πρότυπα στο χώρο του επαγγελματικού οχήματος, εστιάζοντας στην ασφάλεια, την άνεση και την απόδοση. Ο εντελώς νέος σχεδιασμός της καμπίνας προσέφερε καλύτερη εργονομία, μεγαλύτερους χώρους και βελτιωμένη ορατότητα συγκριτικά με τα μοντέλα που αντικατέστησε. 

Εργονομική και με μεγαλύτερους χώρους η καμπίνα του F 10 συγκριτικά με του F 88/89 που αντικατέστησε.
Εργονομική και με μεγαλύτερους χώρους η καμπίνα του F 10 συγκριτικά με του F 88/89 που αντικατέστησε.

O κινητήρας του ήταν 9,6 λίτρων με έξι κυλίνδρους στη σειρά και ισχύ 280 ίππους. Η αντοχή του πλαισίου, η δύναμη του κινητήρα και η στιβαρότητα της κατασκευής ήταν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του F 10. Αυτά εκτίμησαν πολλοί Έλληνες μεταφορείς που τα προτίμησαν για την εθνική και τη διεθνή μεταφορά. Ταξίδεψαν σε απαιτητικά δίκτυα με βαριά φορτία και όμως κατάφεραν να αντεπεξέλθουν, κάτι που αποδεικνύει και την ποιοτική δουλειά του Σουηδού κατασκευαστή. 

Το F 10 από τα Μέγαρα 

Το F 10 της εταιρείας Παπαθανασίου είναι ένα ζωντανό παράδειγμα της διαχρονικής αξίας του συγκεκριμένου μοντέλου. Κατασκευάστηκε το 1985 και η εισαγωγή του στην Ελλάδα έγινε το 1993. Η δουλειά του ήταν να μεταφέρει οπωροκηπευτικά από τα Μέγαρα στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών. Το 2022 αγοράστηκε από την εταιρεία Παπαθανασίου όπου αναπαλαιώθηκε και έγινε και πάλι λειτουργικό. Αν και η εταιρεία Παπαθανασίου έχει στο στόλο της σύγχρονα φορτηγά, ωστόσο, στον προαύλιο χώρο της έχει δημιουργήσει ένα πραγματικό μουσείο. Όλα τα παλιά της φορτηγά, F 88, F 89, N 86, F 10 και F 12 είναι πραγματικά στολίδια. Φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη από τους ιδιοκτήτες τους στέκουν εκεί αγέρωχα θυμίζοντάς μας το ένδοξο παρελθόν της αυτοκινητιστικής ιστορίας. 

Η χούφτα στο τιμόνι η οποία βοηθούσε στο στρίψιμο του τιμονιού.
Η χούφτα στο τιμόνι η οποία βοηθούσε στο στρίψιμο του τιμονιού.

Χωρίς να χάσει τη γνησιότητά του το F 10 διατηρεί αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά του θυμίζοντας ένα φορτηγό που έχει βγει από το εργοστάσιο παραγωγής. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό όπου είναι πραγματικά σαν καινούργιο. Οι ταπετσαρίες, τα δέρματα, τα κρεβάτια, ακόμη και η χούφτα στο τιμόνι είναι όλα σαν καινούργια. 

Τελικά το Volvo F 10 δεν είναι ένα απλό φορτηγό, αλλά μία μνήμη που ζωντανεύει και πάλι στα Μέγαρα.

Στο ίδιο τεύχος #443

PreviousNext