Η Volvo Trucks ανακοίνωσε την εξέλιξη και διάθεση από το 2013

ενός νέου αυτόματου πιλότου με την ονομασία I-See

που θα προσφέρεται σε συνδυασμό με το κιβώτιο I-Shift.

Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί ως «ενεργός» αυτόματος πιλότος, σε συνεργασία με το cruise control του οχήματος και έχει τη δυνατότητα να επεμβαίνει στις αλλαγές ταχυτήτων και να επιλέγει «νεκρά» όπου αυτό είναι δυνατό ώστε να αξιοποιείται η κινητική ενέργεια του οχήματος. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι, σε αντίθεση με τα «προνοητικά» όπως ονομάζονται κιβώτια –που παρουσιάστηκαν πρόσφατα-που λαμβάνουν δεδομένα από GPS, το σύστημα της Volvo Trucks μέσω διαφόρων αισθητήρων που συλλέγουν δεδομένα, αξιοποιεί μόνο τις πληροφορίες που προέρχονται από την κίνηση του οχήματος.

Είναι ουσιαστικά, η πλέον εξελιγμένη μέχρι τώρα, μορφή εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας του οχήματος και ως ιδέα προέρχεται από τα γνωστά «modes»/λειτουργίες που ξέρουμε από τα φορτηγά της Volvo που επιτρέπουν το ελεύθερο «ρολάρισμα» με την επιλογή «νεκράς» σχέσης όποτε το ανάγλυφο του δρόμου το επέτρεπε. Το σύστημα αξιοποιεί την κινητική ενέργεια του ίδιου του φορτηγού για να το «σπρώξει» στις ανηφόρες. Στις κατηφόρες πάλι, η ίδια ενέργεια χρησιμοποιείται για την επιτάχυνση.

Γενικότερα, πέρα από διάφορες λύσεις με εναλλακτικά καύσιμα και γραμμή μετάδοσης κίνησης, το σύνολο σχεδόν των κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια επεξεργάζεται λύσεις εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας που συνήθως σπαταλάται ως θερμότητα. Υπενθυμίζουμε ότι, η κινητική ενέργεια είναι το μηχανικό έργο που απαιτείται για τον μηδενισμό της ταχύτητας ενός κινούμενου αντικειμένου.

ΤΡΟΠΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ I-SEE

Το I-See λοιπόν, συνδέεται με τον αισθητήρα κλίσης της μετάδοσης και λαμβάνει (ψηφιακά) πληροφορίες για την τοπογραφία και το ανάγλυφο του δρόμου. Πρέπει να σημειώσουμε ότι, το σύστημα δεν χρησιμοποιεί χάρτες κάτι που, σύμφωνα με τη Volvo το καθιστά ιδιαίτερα αξιόπιστο επειδή χρησιμοποιεί πάντα τα πιο πρόσφατα στοιχεία. Το I-See διαθέτει λειτουργίες για έξι διαφορετικά «σενάρια» ιδανικής (ως προς την εξοικονόμηση καυσίμου) αντίδρασης και επιλογής της πλέον ενδεικνυόμενης σχέσης σε έναν επικλινή δρόμο:

  • • Μπορεί να επιταχύνει προτού αρχίσει η ανωφέρεια.
  • • Μπορεί να αποφεύγει το κατέβασμα ταχύτητας όταν βρίσκεται κοντά στην κορυφή ενός λ.χ., λόφου, αν είναι δυνατόν, καθώς κάθε αλλαγή ταχύτητας σημαίνει  
  •    ελάττωση της ταχύτητας κίνησης.
  • • Δεν επιταχύνει όταν πλησιάζει σε κατωφέρεια, αντίθετα περιμένει και χρησιμοποιεί την βαρύτητα και τη μάζα του οχήματο για να κινηθεί.
  • • Αρχίζει να κινείται με τη φόρα του όταν πλησιάζει σε επικείμενη κατωφέρεια.
  • • Αρχίζει να φρενάρει πολύ πριν από το τέλος του κατηφορικού κομματιού, αλλά:
  • • Απελευθερώνει τα φρένα στο τέρμα της κατηφόρας για να αναπτύξει ταχύτητα εν όψει της επόμενης ανηφόρας.