Στο νέο εκθεσιακό χώρο δίπλα στο αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης πραγματοποιήθηκε αρχές Ιουλίου η καθιερωμένη προεπισκόπηση της Daimler για την έκθεση ΙΑΑ. Η εκδήλωση επικεντρώθηκε σε 11 πρεμιέρες της εταιρείας από κάθε κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων –τα οποία μπορείτε να δείτε σε άλλες σελίδες-, με τη νέα σειρά «500» της Setra να πρωταγωνιστεί καθώς αποκαλύπτονταν για πρώτη φορά σε δημοσιογράφους υπό τους ήχους δυνατής μουσικής σε ένα εντυπωσιακό βιομηχανικό σκηνικό που οι Γερμανοί είχαν προετοιμάσει με υπερένταση και συνεχείς πρόβες.
Η νέα σειρά θα αντικαταστήσει σταδιακά τη γνωστή «400» με την αρχή να γίνεται με τα μοντέλα ComfortClass σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική της εταιρείας να επιφυλάσσει αντίστοιχο ρόλο στο παρελθόν στη σειρά TopClass. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ακόμη και τώρα, η Setra αποκαλεί το νέο λεωφορείο φουτουριστικό «κόνσεπτ» ενώ δεν είναι πλέον, θέλοντας προφανώς να αναδείξει τις σχεδιαστικές του καινοτομίες. Οι οποίες πάντως, είναι αρκετές. Για πρώτη φορά στην ιστορία του κατασκευαστή, πρωτότυπο εξελίχθηκε στην ιδιόκτητη αεροδυναμική σήραγγα.
Το αποτέλεσμα δια της ζώσης είναι πολύ διαφορετικό ως προσλαμβάνουσα αίσθηση από τις φωτογραφίες που κατά καιρούς δημοσιεύσαμε: Ο ανεμοθώρακας είναι πολύ «στρογγυλεμένος» και κατεβαίνει πολύ χαμηλά, έως το λογότυπο της φίρμας ενώ, εκεί που συναντά την οροφή η καμπύλη είναι ιδιαίτερα έντονη. Το λανσάρισμα με τα S 515 HD και S 516 HD ήταν η πρώτη ευκαιρία να δούμε και τις διαφορετικές πλέον διαστάσεις της νέας σειράς. Όλα λοιπόν τα μοντέλα ComfortClass 500 είναι τώρα κατά 95 χιλιοστά μακρύτερα, με το επιπλέον μήκος να προστίθεται στο εμπρόσθιο τμήμα. Κατά συνέπεια, το S 515 HD «πηγαίνει» πλέον στα 12,295 μέτρα συνολικού εξωτερικού μήκους, το S 516 HD στα 13,115 και το S 517 HD στα 13,935.
Πλάτος και ύψος παραμένουν τα ίδια στα 2,55 και 3,77 (με κλιματιστικό οροφής) μέτρα αντίστοιχα. Με την έναρξη της εμπορικής διάθεσης της σειράς «500» θα διατίθεται αποκλειστικά ο εξακύλινδρος σε σειρά ΟΜ 470 των 425 hp και 2.100 Nm ροπής, χωρητικότητας 10,7 λίτρων. Έχουμε αναλύσει τα πάντα για τη νέα αυτή γενιά κινητήρων της Mercedes-Benz και απομένουν οι οδηγικές μας εντυπώσεις και από την προσαρμογή τους στα νέα Setra. Η εταιρεία πάντως, πραγματοποιεί εκτεταμένες δοκιμές με δεκάδες (ακόμη) πρωτότυπα στα χέρια πελατών που τα έχουν εντάξει στους στόλους τους και διαβεβαιώνει πως, ακόμη και με τα γνωστά παρελκόμενα των Euro 6 κινητήρων και τις πολύ «σφιχτές» αντιρρυπαντικές προδιαγραφές η κατανάλωση είναι σε ρεαλιστικές συνθήκες λειτουργίας έως και 5% μειωμένη σε σχέση με την παρούσα γενιά.
Εν συντομία υπενθυμίζουμε την ύπαρξη του πατενταρισμένου συστήματος ψεκασμού common-rail με την χαρακτηριστική ονομασία X-Pulse με ενισχυτή πίεσης που επιτρέπει τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια ψεκασμού με επιλεκτικό χρονισμό κυλίνδρου, υψηλές πιέσεις έως και 2100 bar, και χαρακτηριστικά λειτουργίας διαρκώς προσαρμοζόμενα στις ανάγκες της όλης διαδικασίας. Επιπλέον, υπάρχουν νέο μηχανόφρενο αυξημένης ισχύος, τριών σταδίων (φάσεων), ασσύμετρο τούρμπο εξαγωγής για γρήγορη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, παρόλη την ανακυκλοφορία καυσαερίων στην εξαγωγή, για να «ακούει» άμεσα το λεωφορείο στις εντολές του οδηγού.
Τέλος, ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή, επιτρέπει την κίνηση σε πολύ χαμηλές στροφές ανά λεπτό, με τη μέγιστη τιμή των 2100 Nm να αποδίδεται στο σύνολό της ήδη από τις 1.000 στροφές. Όλες οι λεπτομέρειες και αναλυτικό ρεπορτάζ μαζί με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο επόμενο τεύχος του Τ&Τ.