Εργοστασιακός κλιματισμός VS Waeco 850 S σε νέο Actros

Μετράμε την απόδοσή τους και εξετάζουμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή για την Ελλάδα.

Συγκρίνουμε στη σήραγγα αεροδυναμικών και κλιματικών δοκιμών της Βιέννης το εργοστασιακό σύστημα βοηθητικού κλιματισμού καμπίνας του νέου Actros σε αντιπαράθεση με την επιλογή εκ των υστέρων τοποθέτησης της μονάδας Waeco 850 S σε συνθήκες αφόρητης τροπικής ζέστης.

 

Φρέσκος αέρας, σωστή ανάπαυση

Επιτελούν το ίδιο έργο, ψύχουν την καμπίνα όσο το όχημα είναι σταθμευμένο, και την ίδια στιγμή, δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά ως κατασκευή.

Εκπληρώνουν δηλαδή, με τελείως διαφορετικά μέσα όπως θα δούμε, τον ίδιο σκοπό: την αποτελεσματική διαχείριση της ψύξης στη διάρκεια της στάσης. Αναφερόμαστε στα δύο συστήματα (βοηθητικού) κλιματισμού στάσης (stationary air condition) που δοκιμάζουμε:

Από τη μια: η αξιόπιστη λύση του κλιματιστικού οροφής με συμπιεστή (κομπρέσορα) της Waeco είναι κλασική και η λειτουργία του βασίζεται στον τρόπο λειτουργίας του κλιματισμού ενός κτιρίου ή ενός οχήματος: ο κύκλος ψύξης δηλαδή, αποτελείται από τέσσερις συνιστώσες: συμπιεστή, συμπυκνωτή, εξατμιστή και τριχοειδή σωλήνα.

Από την άλλη: το εργοστασιακό βοηθητικό σύστημα κλιματισμού της Mercedes χρησιμοποιεί μια διαφορετική μέθοδο: Το σύστημα αποτελείται από μια ψυκτική αποθήκη (που βρίσκεται κοντά στον πίσω αριστερό τροχό), μια ειδική «κρύα» μπαταρία και το νερό- με ψυκτικό υγρό Glysantin μίγμα για να δέχονται το παραγόμενο ψύχος. Η απαιτούμενη ενέργεια ψύξης προέρχεται από την τακτική που χρησιμοποιείται στα κλιματιστικά των αυτοκινήτων.

Τα αποτελέσματα, του μοναδικού συγκριτικού κλιματιστικών στη χώρα μας, δημοσιεύονται μόνο στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Αυγούστου που κυκλοφορεί.