Διόδια: Εκπτώσεις στα φορτηγά τώρα

Aυξάνονται από τον επόμενο μήνα τα διόδια στην Εγνατία (οι τιμές δημοσιεύονται σε άλλη σελίδα), ενώ  αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι. Εδώ ωστόσο, θα επαναλάβουμε την ανάγκη να εξασφαλίσουν οι αυτοκινητιστές ιδιαίτερη έκπτωση, ανάλογη εκείνης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ στη Γέφυρα. Τη δυνατότητα αυτή, τους την παρέχει ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Σταύρος Καλογιάννης με την απόφασή τους (δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2125/Β/12-7-2012) για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία, όπου παρέχεται η δυνατότητα εκπτώσεων για όσους χρησιμοποιούν τακτικά το δρόμο ή προς άλλη ειδική κατηγορία χρηστών (άρθρο 2 παράγρ. 3).

Κάνουμε λοιπόν έκκληση προς τους κ.κ. προέδρους Σωματείων και Ομοσπονδιών, αφού πρώτα συνεννοηθούν μεταξύ τους και ορίσουν μια επιτροπή, να αναλάβουν άμεσα δράση ερχόμενοι σε επαφή με τις εταιρείες των δρόμων και να ζητήσουν την ένταξη των φορτηγών σε ειδικό εκπτωτικό καθεστώς, αφού η συχνή χρήση των δρόμων είναι δεδομένη. Φυσικά, δεν αναφερόμαστε, στις παρεχόμενες μικρές εκπτώσεις των τηλεδιοδίων, αλλά για ένα μεγαλύτερο εύρος εκπτώσεων, το οποίο αφενός θα ανακουφίσει τον αυτοκινητιστή και αφετέρου θα συμβάλλει στη μείωση του μεταφορικού κόστους προς όφελος και των μεταφερομένων προϊόντων. Πέρα από αυτό όμως, μια ουσιαστική έκπτωση θα επαναφέρει μεγάλο αριθμό φορτηγών από τους παράπλευρους δρόμους στον αυτοκινητόδρομο, που σημαίνει ότι μπορεί να αποδειχτεί σωστή ενέργεια από πλευράς μάρκετινγκ. ΄Αλλωστε και οι παραχωρησιούχοι, οι εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων, αν δεν παρουσιάσουν τώρα – μέσα στην βαθιά κρίση που διερχόμαστε – μια πρόταση καλής θέλησης και συμβολής τους στη μείωση του μεταφορικού κόστους, πότε θα το πράξουν;

 Στη Γαλλία με μια συσκευή αλκοτέστ στην τσέπη

Η Γαλλία εξέδωσε ανακοίνωση προς οποιονδήποτε οδηγό προτίθεται να εισέλθει στη χώρα με οποιοδήποτε όχημα, ότι εφαρμόζει τον κανονισμό που η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε, σύμφωνα με τον οποίο, «όλα τα οχήματα που διέρχονται από το γαλλικό έδαφος να έχουν συσκευή αλκοτέστ έτοιμη προς χρήση. Διαβάστε και τη σχετική είδηση. Αν έχετε προγραμματισμένο ταξίδι προς Γαλλία ή μέσω Γαλλίας και δεν βρίσκετε συσκευή αλκοτέστ (συνήθως έχουν και τα κεντρικά φαρμακεία), τηλεφωνήστε στο περιοδικό να σας στείλουμε μία.

 

Ούτε γουλιά στη Γερμανία

Με την ευκαιρία να επαναλάβουμε κάτι που έχουμε γράψει, ότι στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους (πιθανότατα και στα γύρω κράτη), οι οδηγοί που σταματάνε για φαγητό ή για ωράριο στα Truckstops παρακολουθούνται για τυχόν κατανάλωση αλκοόλ και σε μια τέτοια περίπτωση πέφτει αμέσως «καρφωτή» που σημαίνει ότι σας περιμένουν στο επόμενο κοντρόλ. Μην το ρισκάρετε, ούτε να ψάχνετε για τα «καρφιά». Κάμερες, υπάρχουν παντού, όπως πανταχού παρούσα είναι και η μυστική αστυνομία της Γερμανίας. Εξάλλου, πρώτα εσείς θα πρέπει να απαγορεύσετε στον εαυτό σας την κατανάλωση οινοπνεύματος.

 

Αναβαθμισμένη η φετινή 9η Έκθεση Επαγγελματικού Αυτοκινήτου

TRUCK FESTIVAL 2012

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι προετοιμασίες για την διεξαγωγή της φετινής 9ης Έκθεσης Επαγγελματικών Αυτοκινήτων «ΤRUCK FESTIVAL 2012»  που θα διεξαχθεί στο Εκθεσιακό Κέντρο Ασπροπύργου στις 5, 6, 7 Οκτωβρίου, μια εκδήλωση που όχι μόνο αντιστέκεται στην κρίση, αλλά και αναπτύσσεται χάρη στις συμμετοχές περισσότερων κάθε φορά εκθετών, οι οποίοι τιμούν με την παρουσία τους το θεσμό έχοντας ταυτόχρονα μια εξαιρετική ευκαιρία παρουσίασης των προϊόντων τους σε ένα απόλυτα στοχευμένο κοινό. Να επισημάνουμε μόνο, ότι φέτος, πέρα από τα «βαριά», συμμετοχή στην έκθεση έχουν και εισαγωγείς αντιπρόσωποι ελαφρών επαγγελματικών, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τα νεότερα μοντέλα σε Van και Pick Up.

 

Μόνο με το επαγγελματικό σας δίπλωμα

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος η είσοδος στο TRUCK FESTIVAL, θα είναι ελεύθερη για τους επαγγελματίες με την επίδειξη της άδειας οδήγησης επαγγελματικής κατηγορίας (Γ, Δ, Ε). Ομοίως ελεύθερη θα είναι και η είσοδος για τα συνοδευόμενα από τον αυτοκινητιστή παιδιά καθώς και για τη σύζυγό του. (Για επισκέπτες χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα, το εισιτήριο θα είναι 5 ευρώ).

 Από την πλευρά μας, έχουμε προχωρήσει σε αρκετές οργανωτικές βελτιώσεις τόσο στον εκθεσιακό χώρο, όσο και στο χώρο υποδοχής και φιλοξενίας των φορτηγών σας, ενώ και οι παράλληλες εκδηλώσεις θα είναι φέτος ακόμη πιο ενδιαφέρουσες με αρκετές μάλιστα πρωτοτυπίες και εκπλήξεις. Σας περιμένουμε με χαρά εμείς και οι συνάδελφοί σας που επιλέγουν κάθε χρόνο το TRUCK FESTIVAL για το καθιερωμένο αντάμωμα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον με πολλές ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις.

 

«Εθνική έγκριση τύπου»

Άλλαξε μέσα στο καλοκαίρι και ο τρόπος έκδοσης «εθνικής έγκρισης τύπου» που αφορά στην πιστοποίηση των οχημάτων, των αμαξωμάτων και των ρυμουλκουμένων. Το έργο αυτό ανατέθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων του υπουργείου Μεταφορών στην ιταλική DEKRA, παράρτημα της παγκοσμίως γνωστής γερμανικής εταιρείας διεξαγωγής δοκιμών και πιστοποιήσεων, η οποία πλέον είναι υπεύθυνη για την έκδοση «εθνικής έγκρισης τύπου» που με απλά λόγια σημαίνει ότι σε αυτήν θα απευθύνονται οι Έλληνες αμαξοποιοί και κατασκευαστές ρυμουλκουμένων κάθε τύπου (κιβωτάμαξες ανατρεπομένων, ψυκτικοί θάλαμοι, βυτία κ.λ.π) προκειμένου να λάβει το προϊόν τους την απαραίτητη λόγω νομοθεσίας έγκριση τύπου. Ομοίως στην ίδια εταιρεία θα απευθύνονται και οι εισαγωγείς των οχημάτων οι οποίοι προκειμένου να λάβουν έγκριση τύπου ολοκληρωμένων καινουργών οχημάτων απαιτείται έλεγχος για συμμόρφωση με επί μέρους οδηγίες (π.χ. εγκατάσταση προστατευτικών διατάξεων, φωτεινής σηματοδότησης κ.α.). Σχετική αναφορά της είδησης γίνεται σε άλλη σελίδα, αλλά εδώ θέλουμε να σταθούμε στο κόστος που θα συνεπάγεται η πιστοποίηση από την  ιταλική Dekra του οχήματος ή των επί μέρους απαιτήσεων, καθώς στη σχετική υπουργική απόφαση ανάθεσης αναφέρονται όλα εκτός από το κόστος ή έστω ένα πλαίσιο τιμολογήσεων, που σημαίνει ότι ο νέος ιδιωτικός φορέας είναι ελεύθερος ως προς την άσκηση της τιμολογιακής του πολιτικής. Ίδωμεν…

 

Ίδιοι οι άνθρωποι, ίδια και τα κυκλώματα…

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι κλοπές φορτηγών, ρυμουλκουμένων και φορτίων από τη μια ως την άλλη άκρη της χώρας και, παρά τις όποιες επιτυχίες των αρχών, το φαινόμενο καλά κρατεί, εξαιτίας των τεράστιων διαστάσεων που έχει πάρει. Όπως έχουμε αναφέρει μετά και το ρεπορτάζ που κάναμε (ΤΤ Αυγούστου), ανάλογη του αριθμού των κλοπών είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα των κλεμμένων, τα οποία, αφού διαλύονται «εν μια νυκτί», φορτώνονται ως εξαρτήματα και ως ανταλλακτικά στα κοντέινερ και παίρνουν το δρόμο προς τα τελωνεία εξαγωγής και εδώ ακριβώς βρίσκεται ο λόγος που επανερχόμαστε στο θέμα μετά και τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη. Ο οποίος, μιλώντας για την πάταξη του παραεμπορίου έκανε σαφέστατα λόγο για ευθύνες των τελωνείων και καθόρισε μάλιστα μέτρα ελέγχου που θα πρέπει να λαμβάνονται. Δεν έκανε όμως την παραμικρή αναφορά για τις εξαγωγές, ίσως γιατί θεωρεί ότι αυτές εισφέρουν συνάλλαγμα σε αντίθεση με τις εισαγωγές. Και όμως η βλάβη που προκαλείται από τις λαθραίες εξαγωγές είναι εξίσου σοβαρή, γιατί αποτελεί την πηγή του παράνομου (φυσικά) πλουτισμού και του ρευστού – το εξαγόμενο εμπόρευμα έχει προπληρωθεί – που χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση των εισαγωγών με τα «μαϊμού» προϊόντα που ο κ. Χατζηδάκης θέλει και πρέπει να καταπολεμήσει. Αν αφήνει στο απυρόβλητο την παράνομη εξαγωγή, δεν θα μπορέσει να πατάξει τη λαθραία εισαγωγή. Οι άνθρωποι είναι οι ίδιοι και εδώ και εκεί και παραπέρα. Το ίδιο και τα κυκλώματα…

 

Χάθηκε η γραμμή…

Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Η γραμμή που μαζί με την άλλη της Πελοποννήσου προς Πάτρα ή Καλαμάτα δουλεύεται περισσότερο από κάθε άλλο προορισμό. Και αντί να αποτελεί πηγή πλούτου για το ΦΔΧ αποτελεί την πληγή του. Αντί να δίνει ανάσα ζωής στον αυτοκινητιστή έρχεται και τον στραγγαλίζει. Αντί να δουλεύεται στα 600 τουλάχιστον ευρώ, ξεπέφτει στα 420. Με την απλή αριθμητική των εσόδων – εξόδων το μεν αυτοκίνητο βγαίνει ΠΕΕ, όπως λέγαμε στο στρατό (Πέραν Ετέρας Επισκευής), ο δε ιδιοκτήτης του να χρωστά στον οποιοδήποτε προμηθευτή πετρελαίου, ελαστικών, ανταλλακτικών, στα συνεργεία και στα καράβια για να μη μιλήσουμε για τους συνάδελφους που χρωστάνε τα λήζινγκ τους. Υπάρχουν βέβαια και οι λίγες εξαιρέσεις, οι οποίες όμως απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα, τη σκληρή, δηλαδή, πραγματικότητα των 420 ευρώ. Ή μήπως δεν είναι έτσι;

 

Έχει και η Πολιτεία τις ευθύνες της

Δεν είναι όμως άμοιρη ευθυνών η Πολιτεία μπροστά στο φαινόμενο αυτό, που αναγκάζει τον Έλληνα μεταφορέα να φορτώσει με 420 ευρώ ή ακόμη και λιγότερα. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι είναι ο κύριος υπαίτιος αυτής της κατάστασης καθώς αρνείται πεισματικά να λάβει μέτρα αντιμετώπισης του αθέμιτου ανταγωνισμού που δέχεται το ελληνικό ΦΔΧ από το βαλκάνιο. Τέτοια μέτρα είναι φορολογικά, όπως μείωση του συντελεστή φορολογίας των μεταφορικών επιχειρήσεων στο 15%, μείωση του ΦΠΑ στις φορτωτικές, μείωση των τελών κυκλοφορίας και των ασφαλίστρων, εκπτώσεις στα διόδια όπως αναφέραμε προηγουμένως, ή καθιέρωση της βινιέτας με χαμηλή χρέωση για τα ελληνικά φορτηγά κ.ά.

Είναι βέβαιο, ότι μέτρα σαν τα παραπάνω, όχι μόνο θα δώσουν πνοή ζωής στον Κλάδο, αλλά θα αποτελέσουν τη γέφυρα επαναπατρισμού των χιλιάδων φορτηγών που έφυγαν από τη χώρα μας και ταξινομήθηκαν στις χώρες της βαλκανικής και στην Κύπρο.

Αυτό θα σημάνει τεράστια έσοδα για το κράτος, πολύ περισσότερα απ’ ό,τι θεωρητικά θα απολέσει προβαίνοντας στη λήψη των παραπάνω ευεργετικών μέτρων γα το ελληνικό ΦΔΧ.

 

 Καλό δρόμο νά ’χετε