Στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων ΙΑΑ 2012 στο Αννόβερο, η ZF θα παρουσιάσει την τελική έκδοση παραγωγής του κινητήριου ηλεκτρικού άξονα AVE 130 για (κυρίως) υβριδικά αστικά λεωφορεία σειριακής διάταξης του υβριδικού συστήματος και χαμηλού δαπέδου. Κυριότερη διαφορά του μοντέλου που θα δούμε στην ΙΑΑ αυτό τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τους άξονες που δοκιμάζονται από το 2010 σε λεωφορεία των EvoBus και VDL σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, είναι η βελτιωμένη γεωμετρία που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει ως αποτέλεσμα ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία.
Οι μηχανικοί της ZF σε σχετική συνέντευξη Τύπου που παρακολουθήσαμε στην έδρα της εταιρείας στο Φριντριχσχάφεν της Γερμανίας, μας εξήγησαν ότι, όλα τα τεχνικά ευρήματα των δοκιμών εξέλιξης πρόκειται να ενσωματωθούν στην «εμπορική» εκδοχή του AVE 130 ενώ, μέχρι και τη στιγμή της παρουσίασης στο κοινό, στο Αννόβερο τελειοποιούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες. Συγκεκριμένα, έχουν συλλέξει στοιχεία από 150 λεωφορεία που φέρουν τον συγκεκριμένο άξονα, έχοντας ήδη διανύσει συνολικά 1,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Έγινε επίσης, ιδιαίτερη αναφορά στην ισχύ και τις επιδόσεις του ηλεκτρικού συστήματος καθώς, επιτρέπει στα συγκεκριμένα χαμηλοδάπεδα λεωφορεία να κινούνται με υψηλές ταχύτητες και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων, ακόμη και εκτός λεωφορειόδρομων, κάτι που δεν έχει γίνει ξανά στο παρελθόν με οχήματα (ικανά για) μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των διανυθέντων χιλιομέτρων αφορά σε υβριδικά αρθρωτά λεωφορεία της Mercedes-Benz Citaro, με σειριακή αρχιτεκτονική (διάταξη) του υβριδικού συστήματος. Σε αυτή την περίπτωση, ο AVE 130 κατορθώνει να κινεί –ακόμη και χωρίς την αρωγή του μικρής (downsized) χωρητικότητας πετρελαιοκινητήρα- το λεωφορείο για μικρές αποστάσεις αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες. Τα στελέχη της ZF εκτιμούν ότι, μέχρι τα τέλη του 2013 πολλοί κατασκευαστές και φορείς αστικών συγκοινωνιών σε ολόκληρο τον κόσμο θα χρησιμοποιούν στα λεωφορεία τους τον συγκεκριμένο άξονα σε καθημερινή βάση.