Τροχοί & TIR

VW Amarok: Από το Αννόβερο με 8άρι Αυτόματο Κιβώτιο

Η Volkswagen κατασκευάζει πλέον το ελαφρύ ημιφορτηγό της στην Ευρώπη, και συνδυάζει την έναρξη παραγωγής του Amarok στη Γερμανία με ισχυρότερες εκδόσεις, νέα, αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης, σημαντικές προσθήκες στον εξοπλισμό άνεσης και το πρώτο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της κατηγορίας το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πίστα δοκιμών της ZF.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 27/08/2012 - 16:24
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Volkswagen κατασκευάζει πλέον το ελαφρύ ημιφορτηγό της στην Ευρώπη, και συνδυάζει την έναρξη παραγωγής του Amarok στη Γερμανία με ισχυρότερες εκδόσεις, νέα, αυξημένα στοιχεία εκμετάλλευσης, σημαντικές προσθήκες στον εξοπλισμό άνεσης και το πρώτο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της κατηγορίας το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πίστα δοκιμών της ZF.

Για να ενισχύσει την εικόνα του pick up της η VW αλλά και για να πριμοδοτήσει τρόπον τινά την έναρξη της ευρωπαϊκής παραγωγής, προχώρησε σε κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες, όχι οπτικές αλλά, σίγουρα ουσιαστικές, παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, η πόρτα της καρότσας αντέχει τώρα 200 κιλά φόρτιση, επιπλέον κλείνει πιο εύκολα και με πιο μικρή μυϊκή προσπάθεια, καθώς προστέθηκε –από την έκδοση Trendline και πάνω- ειδική ράβδος στρέψης και κλειδώνει.

Δεδομένης της ιδανικής συγκυρίας, την πρώτη εβδομάδα του περασμένου Ιουλίου είχαμε την ευκαιρία για μία σύντομη οδηγική επαφή με ένα από τα πρώτα VW Amarok με το νέο αυτόματο κιβώτιο των οχτώ σχέσεων, στα κεντρικά του αποκλειστικού προμηθευτή, δηλαδή της ZF, στο Φρίντριχσχαφεν. Το κιβώτιο με την ενδοεταιρική ονομασία 8HP έχει ήδη κατασκευαστεί σε πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες αλλά, μέχρι τώρα, με αυτό εφοδιάζονταν ελάχιστα μοντέλα πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων, των οποίων η ύπαρξη του συγκεκριμένου κιβωτίου ενίσχυε την εμπορική τους εικόνα τους στην αγορά.

Αυτά σκεφτόμασταν όταν βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού στην πίστα δοκιμών της ZF, με τον υπεύθυνο εξέλιξης του κιβωτίου στο δεξί κάθισμα: πώς ένα κιβώτιο που τοποθετείται σε υπέρ-πολυτελή σεντάν και πανάκριβα SUV θα ταιριάξει σε ένα ελαφρύ ημιφορτηγό. Η απάντηση δεν αφήνει και πολλά περιθώρια «εξελίχθηκε εξαρχής και για σκληρή εκτός δρόμου χρήση, είναι τελείως modular αρχιτεκτονικής ενώ, με τις ενισχύσεις που φέρει, δεν υπάρχει κανένας φόβος “τραυματισμού” του –ταιριάζει μοναδικά σε pick up καθώς εκμηδενίζονται πρακτικά οι φθορές στην εκκίνηση ειδικά με τρέιλερ καθώς δεν υπάρχει συμπλέκτης αλλά μετατροπέας ροπής».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αύξηση της μέγιστης ικανότητας έλξης που, είναι πλέον στους 3 τόνους για τα τετρακίνητα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο και στους 3,2 για αυτά με αυτόματο κιβώτιο. Οι πελάτες που σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις συγκεκριμένες δυνατότητες ρυμούλκησης, μπορούν να παραγγείλουν το ελαφρύ ημιφορτηγό και με προετοιμασία για εγκατάσταση ψηφιακού ταχογράφου.

Οι εκδόσεις με τον BiTurbo TDI κινητήρα με μηχανικό κιβώτιο, αποδίδουν πλέον μέγιστη ισχύ 180 hp (από 163) την ίδια δηλαδή, με τα Amarok με αυτόματο κιβώτιο.

Άλλη πρεμιέρα αφορά στην διάθεση έκδοσης με πακέτο αποδοτικότητας/εξοικονόμησης καυσίμου («BlueMotion Technology» στην ιδιόλεκτο της VW) και στις δύο εκδόσεις ισχύος (120 και 180 hp) σε συνδυασμό και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων –μέχρι πρότινος αυτή η δυνατότητα υπήρχε μόνο στα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο.

Ενδεικτικά, θυμίζουμε ότι, τα στοιχεία που τοποθετεί ο κατασκευαστής στα επαγγελματικά του οχήματα με το συγκεκριμένο «πακέτο αποδοτικότητας» περιλαμβάνουν σύστημα start/stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης για λειτουργία υποσυστημάτων του οχήματος και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Όλα αυτά μειώνουν την κατανάλωση κατά 0,5 λίτρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με την πλέον οικονομική εκδοχή του μοντέλου να αρκείται πλέον σε μόλις 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές 179 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο. Περισσότερα, στο επόμενο τεύχος του Τ&Τ με τις εντυπώσεις μας από τη λειτουργία του πρώτου κιβωτίου 8 σχέσεων της κατηγορίας.

PreviousNext