Τροχοί & TIR

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013

Παρά την ύπαρξη «σκληρού» και τεχνολογικά, πολύ προηγμένου ανταγωνισμού, με χρήση υβριδικής τεχνολογίας, το νέο Mercedes-Benz Citaro Euro 6 είναι το «Λεωφορείο της Χρονιάς 2013 σύμφωνα με την ψηφοφορία της επιτροπής κρίσης «Bus and Coach of the Year». Το πρώτο αστικό λεωφορείο παραγωγής που υπερκαλύπτει τις «σφιχτές» προδιαγραφές της νέας αντιρρυπαντικής νόρμας, με SCR, EGR και φίλτρο σωματιδίων κλειστού τύπου,εκμπέμπει σύμφωνα με τον κατασκευαστή οριακά ανιχνεύσιμους ρύπους.
Δευτέρα 01/10/2012 - 16:53
Κοινοποίηση στα Social Media

Παρά την ύπαρξη «σκληρού» και τεχνολογικά, πολύ προηγμένου ανταγωνισμού, με χρήση υβριδικής τεχνολογίας, το νέο Mercedes-Benz Citaro Euro 6 είναι το «Λεωφορείο της Χρονιάς 2013 σύμφωνα με την ψηφοφορία της επιτροπής κρίσης «Bus and Coach of the Year». Το πρώτο αστικό λεωφορείο παραγωγής που υπερκαλύπτει τις «σφιχτές» προδιαγραφές της νέας αντιρρυπαντικής νόρμας, με SCR, EGR και φίλτρο σωματιδίων κλειστού τύπου,εκμπέμπει σύμφωνα με τον κατασκευαστή οριακά ανιχνεύσιμους ρύπους.

Με τους νέους εξακύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 7,7 και 10,7 λίτρων, η Mercedes υπόσχεται δραστικά μειωμένη κατανάλωση λιπαντικού, καυσίμου και AdBlue. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του νέου Citaro όπως έχουμε γράψει αναλυτικά, είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρει. Πρόκειται για μία 24βολτη εγκατάσταση που, παίρνει την ενέργεια που παράγεται από το δυναμό σε φάση αδράνειας, την αποθεκεύει σε υπερπυκνωτές (πυκνωτές διπλής στρώσης, δηλαδή) και το όχημα μπορεί να την χρησιμοποιεί ως πρόσθετη ενέργεια όταν επιταχύνει. Οι καινοτομίες που έγειραν την πλάστιγγα της τελικής κρίσης των εκπροσώπων του ειδικού Τύπου προς την πλευρά του νέου Citaro, δε σταματούν εδώ. Νέος ελκυστικός σχεδιασμός εξωτερικά αλλά και στο χώρο επιβατών, με φωτιστικά σώματα LED παντού, φιλόξενη διαμόρφωση στο εσωτερικό με στοιχεία που πριμοδοτούν την ευχάριστη μετακίνηση, προσεγμένη συναρμογή, φαρδύς διάδρομος και πολλά ακόμη, συνθέτουν μία ολιστική προσέγγιση της σύγχρονης οδικής μεταφοράς επιβατών.

Νέος είναι και ο χώρος εργασίας για τον οδηγό, με προσεκτική μελέτη ακόμη και σχετικά με το ύψος τοποθέτησης του καθίσματος για αντιμετώπιση κακόβουλων ενεργειών και άλλες επεμβάσεις είναι ενδεικτικές του «βάθους» της εξέλιξης του νέου αστικού λεωφορείου. Σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας τέλος, έχουμε σε παγκόσμια «πρώτη» την τοποθέτηση στάνταρ ESP ενώ, υπερκαλύπτονται από τώρα, οι μελλοντικές προδιαγρφές ECE R 66/01 –για μεγαλύτερο χώρο επιβίωσης σε περίπτωση ανατροπής, που τίθενται σε ισχύ το 2017.

Στο ίδιο τεύχος #294

PreviousNext