Νέος Τράκτορας Hyundai Xcient!

Παρ, 29/03/2013 - 10:46

Εντυπωσιακή πρεμιέρα από το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της Hyundai χθες, στην έκθεση Motor Show 2013 της Σεούλ. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε ο μεγάλος τράκτορας Xcient ο αντικαταστάτης του μεγαλύτερου οχήματος της γκάμας, του Hyundai Trago που είχε λανσαριστεί το 2006. Η ονομασία του μοντέλου είναι νεολογισμός που προέρχεται από τη σύμπτυξη των XC (η μεγαλύτερη γνωστή μονάδα μέτρησης) και «efficient» (αποδοτικό). Στο δελτίο Τύπου που συνοδεύει το λανσάρισμα, ο κατασκευαστής επικεντρώνεται στο εντυπωσιακό ντιζάιν του νέου ελκυστήρα, τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, και τις αυξημένες διαστάσεις της νέας καμπίνας.

Χαρακτηριστικά του νέου σχεδίου είναι η τεράστια μάσκα με το εντυπωσιακό πλάτος, και οι δυναμικές ανάγλυφες γραμμές («character lines») στα πλαϊνά. Οι σχεδιαστές είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός σοφιστικέ αλλά ταυτόχρονα τολμηρού ύφους, κατά τα λεγόμενά τους. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Hyundai Motor, κ. Hanyoung Choi, «το νέο Xcient θα βοηθήσει την κορεατική εταιρεία να αναδειχθεί ως ένας από τους μεγάλους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο». Για την εξέλιξη του νέου οχήματος χρειάστηκαν 3 χρόνια, και 200 δις γουάν με τη γκάμα να περιλαμβάνει ήδη από την έναρξη της παραγωγής ελκυστήρες, μονά φορτηγά και χωματουργικά. Υπήρξαν μεγάλες έρευνες αναφορικά με τις απαιτήσεις των πελατών καθώς και τις σύγχρονες τάσεις της Μεταφοράς καθόλη τη διάρκεια της εξέλιξης.

Αυξημένες διαστάσεις στο εσωτερικό, νέοι κινητήρες

Η χωροταξική βελτίωση του νέου Xcient σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι τέτοιας έκτασης που, μαρτυρά ότι, έχουμε να κάνουμε με τελείως καινούριο σχέδιο. Το ωφέλιμο ύψος στο εσωτερικό της καμπίνας λ.χ., είναι πλέον στα 1.895 χιλιοστά, αυξημένο κατά 330 χιλιοστά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Για πρώτη φορά επίσης, το Hyundai απευθύνεται και σε διεθνομεταφορείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο κρεβάτι με το αυξημένο στα 800 (από 650) χιλιοστά πλάτος. Ανάμεσα στις διαστάσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το νούμερο που αναφέρεται στους διαθέσιμους αποθηκευτικούς χώρους -1.046 λίτρα.

Στους κινητήρες θα υπάρχουν επιλογές ανάμεσα σε δύο σύνολα διαφορετικής χωρητικότητας. Ο 10L H, μέγιστης ισχύος 420ps και μέγιστης ροπής 2000 Nm, και ο μεγαλύτερος Powertech με 520ps και 2550 Nm αντίστοιχα. Το δελτίο Τύπου αναφέρει μειωμένη κατανάλωση έως και 7% εξαιτίας των βελτιωμένων κινητήρων. Στις εκτεταμένες δοκιμές αποδείχθηκε και η αυξημένη αντοχή του Xcient εξαιτίας κυρίως νέων εξαρτημάτων όπως στοιχεία της ανάρτησης, και τον διπλό συμπλέκτη που μειώνουν και τις απαιτήσεις τακτικής συντήρησης.

Ανάμεσα στα στοιχεία άνεσης ξεχωρίζουν τα καθίσματα με εξαερισμό όχι μόνο ψυχρού αλλά και θερμού αέρα, και το μπουτόν εκκίνησης. Πρωτιά για επαγγελματικό της Hyundai αποτελεί η διάθεση του ιδιαίτερα εξελιγμένου συστήματος τηλεματικής και διάγνωσης «Blue Link». Η εμπορική πορεία του Xcient εκκινεί στο δεύτερο μισό της χρονιάς που διανύουμε, με δηλωμένο στόχο τη διάθεση 60.000 μονάδων έως το 2017. Το Xcient θα λανσαριστεί και σε αγορές εκτός Κορέας, όπως Ρωσία και Περού ενώ, δεν υπάρχει οποιαδήποτε αναφορά σχετικά με την έλευση της ναυαρχίδας της Hyundai στην Ευρώπη. Συνολικά τέλος, στο Seoul Motor Show 2013 υπήρχαν 8 νέα οχήματα του κατασκευαστή, με 3 εξ αυτών να προέρχονται από το τμήμα επαγγελματικών και να εκτίθενται σε ξεχωριστό περίπτερο. Αυτά ήταν το Xcient, ένα λεωφορείο CNG/υβριδικό καθώς κι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο.

Βασίλης Δαραμούσκας