Κατά χιλιάδες οι οδηγοί περνούν από τις κατά τόπους σχολές ΣΕΚΑΜ ή οδηγών που χορηγούν και το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) καθώς οι μήνες περνούν και θα πρέπει να το αποκτήσουν οι μεν οδηγοί λεωφορείων μέχρι 9 Μαρτίου (μετά την παράταση που δόθηκε) οι δε οδηγοί φορτηγών μέχρι την 9η Σεπτεμβρίου 2014, καθώς σύμφωνα με το νόμο μετά τις παραπάνω ημερομηνίες πρέπει να κατέχουν ΠΕΙ.
Την ίδια στιγμή, αυξημένος είναι και ο αριθμός των νέων που σπεύδουν στις σχολές οδηγών για να αποκτήσουν επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης είτε λεωφορείων είτε φορτηγών.
«Δεν είναι όλοι υποψήφιοι αυτοκινητιστές. Αντίθετα, οι περισσότεροι νέοι ενδιαφέρονται για επαγγελματικό δίπλωμα, προκειμένου να το έχουν σαν εφόδιο, σαν ένα επιπλέον τυπικό προσόν κάθε φορά που αναζητούν δουλειά», εξηγεί στο Τ.Τ, ο κ. Ανδρέας Μπότσικας που μαζί με τον κ. Κίμωνα Λογοθέτη λειτουργούν σχολές ΣΕΚΑΜ ΣΕΚΟΟΜΕ και ΠΕΙ στην Αθήνα.
«Παρακολουθούν τις προκηρύξεις των δημόσιων Οργανισμών, των Περιφερειών και των Δήμων, που ζητούν οδηγούς με άδεια επαγγελματικής κατηγορίας, αλλά και τις αγγελίες για προσλήψεις στον ιδιωτικό τομέα και στις μεταφορικές εταιρείες. Είναι χιλιάδες οι νέοι που ψάχνουν για δουλειά», συμπληρώνει ο κ. Μπότσικας.
Στην ερώτηση του Τ.Τ., αν οι νέοι οδηγοί προσβλέπουν σε μια δουλειά στα ΦΔΧ ή στα ΦΙΧ, μας είπε:
«Οι περισσότεροι σκέφτονται τα ΦΔΧ και εκεί προσδοκούν να βρουν δουλειά. Αυτοί που έρχονται για δίπλωμα με σκοπό να δουλέψουν σε ΦΙΧ έχουν βρει δουλειά σε μια ιδιωτική επιχείρηση που απαιτεί δίπλωμα ή βγάζουν το δίπλωμα για μεγαλύτερη επαγγελματική ασφάλεια».
Σε άλλη ερώτησή μας αν υπάρχει κάποια εκτίμηση για το μορφωτικό επίπεδο των νέων που εκπαιδεύονται, η άποψη του κ. Μπότσικα είναι ότι τυγχάνουν κυρίως χαμηλής μόρφωσης: «Έχουν τελειώσει το Γυμνάσιο ή κάποια Τεχνική Σχολή, λιγότεροι εκείνοι που έχουν τελειώσει το Λύκειο».
Όσο αφορά το φύλο, ο κ. Μπότσικας μας είπε ότι οι γυναίκες είναι ελάχιστες. «Αντιπροσωπεύουν περίπου το 2% των εκπαιδευόμενων και αποσκοπούν κυρίως στο να βρουν δουλειά στις αστικές συγκοινωνίες ή σε σχολικά λεωφορεία».
Αναφερόμενος τέλος στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την εκπαίδευση, είπε αυτά που … όλοι γνωρίζουμε.
«Υπάρχει έντονο άγχος για τον εκπαιδευόμενο και είναι φυσικό. Δυστυχώς όμως, αυτό γίνεται εντονότερο εξαιτίας των άλλων χρηστών του δρόμου που δεν δείχνουν την πρέπουσα υπομονή. Πρέπει να έχουν υπομονή και κυρίως να μη κορνάρουν βλέποντας μπροστά τους το όχημα της Σχολής Οδηγών» σχολίασε ο κ. Μπότσικας.
Στην ερώτησή μας αν οι 15 ώρες πρακτικής εξάσκησης επαρκούν, μας είπε:
«Θεωρώ ότι είναι λίγες. Θα μπορούσαν να ήταν περισσότερες και παράλληλα, ορισμένες δοκιμασίες να γίνονται σε πίστα».
Η σχολή
Οι ιδρυτές της Σχολής, ο Κίμων Λογοθέτης και ο Ανδρέας Μπότσικας, ξεκίνησαν αρκετά νέοι τη δουλειά των εκπαιδευτών, αλλά εργάστηκαν σκληρά για αρκετά χρόνια και έτσι συνεχίζουν μέχρι τώρα.
«Δουλεύουμε 7 μέρες την εβδομάδα, σπάνια να καθίσουμε μια μέρα» μας λέει ο κ. Κίμων Λογοθέτης.
«Σε ετήσια βάση εκπαιδεύουμε περί τους 250-280 μαθητές για όλα τα διπλώματα και τον τελευταίο καιρό βέβαια, έχουμε σημαντική προσέλευση επαγγελματιών που έρχονται για την εκπαίδευση για το ΠΕΙ» συμπλήρωσε.
Στη σχολή, στο Θησείο, οι αίθουσες είναι αρκετά μεγάλες και φωτεινές, διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και διάφορα χρήσιμα βοηθήματα, αφίσες με αναλυτική παρουσίαση των βασικών συστημάτων των αυτοκινήτων κλπ. Ξεχωριστή είναι επίσης η αίθουσα για την εκπαίδευση του ADR και ΣΕΚΑΜ.
Για τις προοπτικές και τα επόμενα βήματα των δύο νέων συνεταίρων, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη:
«Θα συνεχίσουμε το ίδιο δυναμικά στο μέλλον, δίδοντας όμως μεγαλύτερη έμφαση στο ΠΕΙ».
«Πρωταρχικός μας στόχος είναι να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνουν τον τομέα των χερσαίων μεταφορών προσώπων και εμπορευμάτων». Αυτό τονίζει ο κ. Κίμων Λογοθέτης, διευθυντής σπουδών Σ.Ε.ΚΑ.Μ. Σ.Ε.Κ.Ο.Ο.Μ.Ε. Π.Ε.Ι., μιλώντας στο Τ.Τ.
«Σκοπός μας είναι η άρτια εκπαίδευση των οδηγών προκειμένου να εναρμονιστούν με το Προεδρικό Διάταγμα 74/2008 που ορίζει την πιστοποίηση των οδηγών και την απόκτηση του κοινοτικού οδηγού των Π.Ε.Ι. «095» στην άδεια οδήγησης.
Μέχρι σήμερα στη σχολή μας έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την κατάρτισή του το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών τουριστικών και σχολικών λεωφορείων του Νομού Αττικής ενώ είναι σε εξέλιξη η κατάρτιση των οδηγών μεταφοράς εμπορευμάτων.
Με την ευκαιρία που μου δίνουν οι σελίδες του περιοδικού «TPOXOI & TIR» θέλω να ευχαριστήσω όλους και έναν ένα προσωπικά τους οδηγούς που έκλεψαν κυριολεκτικά πολύτιμο χρόνο από την οικογένειά τους τη δουλειά τους και την ανάπαυσή τους προκειμένου να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα. Θα ήθελα ακόμη να τονίσω πως είναι ιδιαίτερη τιμή για τον Ανδρέα, για εμένα καθώς και για όλο το διδακτικό προσωπικό της σχολής μας, η εμπιστοσύνη που μας έχουν δείξει μέχρι σήμερα μεγάλοι δήμοι του Νομού Αττικής αλλά και καταξιωμένες ανά κλάδο επιχειρήσεις αναθέτοντάς μας την επιμόρφωση των επαγγελματιών οδηγών που ανήκουν στο δυναμικό τους.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι καθοριστικής σημασίας στην προσπάθεια αναβάθμισης του ρόλου του επαγγελματία οδηγού, είναι η δράση του Τομέα Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όπου με διαρκή πληροφόρηση αλλά και τις κατάλληλες προσαρμογές στη Νομοθεσία διασφαλίζει την επιτυχή υλοποίηση του Προγράμματος Π.Ε.Ι. σε όλη την επικράτεια. Αυτή η δράση αποτελεί για μας τον κόσμο της εκπαίδευσης την οποία μεταφέρουμε στους εκπαιδευόμενους.
Τέλος, θα ήθελα να τονίσω τη συμβολή της Περιφέρειας στην εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων πολιτών οι οποίοι καταχωρούν το πιστοποιητικό τους στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας έτσι ώστε να καταχωρηθεί ο κωδικός 095 στην άδεια οδήγησης».