Το μικτό βάρος του φορτηγού, όσο και το κατά άξονα βάρος θα καταγράφεται στον Ταχογράφο, ο οποίος θα είναι ψηφιακά συνδεδεμένος με μία συσκευή μέτρησης των βαρών που θα υπάρχει στο φορτηγό μόνιμα, όπως και ο Ταχογράφος. Αυτή η ρύθμιση προστέθηκε στους νέους κανόνες που εισήγαγε η επιτροπή στην ευρωβουλή, η οποία και τους ενέκρινε πρόσφατα (στις 10 Μαρτίου). Ακόμη προβλέπεται ο εξοπλισμός με πλάστιγγες περισσότερων σημείων ελέγχου φορτηγών (tracks control) επί των αυτοκινητόδρομων και ιδιαίτερα στα ρεύματα εισόδου αμέσως μετά τη διέλευση από το συνοριακό σημείο. Με τον τρόπο αυτό θα ελέγχονται και τα εισερχόμενα σε μία ευρωπαϊκή χώρα φορτηγά με αναλογικό ταχογράφο.
Στην αιτιολογική έκθεση της επιτροπής αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι τα υπέρβαρα των φορτηγών στοιχίζουν 950 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στους φορολογούμενους πολίτες της Ε.Ε., ποσό το οποίο διατίθεται για την επισκευή των κατεστραμμένων πριν την ώρα τους οδοστρωμάτων. Εκτός όμως από την καταστροφή στους δρόμους, κρισιμότερο στοιχείο είναι ότι τα υπέρβαρα αφαιρούν δρομολόγια από τα ΦΔΧ, πέρα από τις βλάβες που προκαλούν στο όχημα, αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονούν για την οδική ασφάλεια.
Η καταγραφή εξάλλου του βάρους, υποχρεωτικά θα συμμορφώσει και τους φορτωτές οι οποίοι δεν θα μπορούν να απαιτούν τη μεταφορά περισσότερων τόνων με το ίδιο φορτηγό.
Υπενθυμίζουμε ότι οι άλλοι κανόνες της επιτροπής οι οποίοι επίσης εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση του ευρωκοινοβουλίου της 10ης Μαρτίου, είναι οι αεροδυναμικές βελτιώσεις με την προσθήκη κάθετων πτερυγίων και στα ρυμουλκούμενα, η αύξηση της ορατότητας του οδηγού με αλλαγή του σχήματος της καμπίνας, η βελτίωση του συστήματος απορρόφησης των δυνάμεων κατά την πρόσκρουση φορτηγού με άλλο όχημα κ. α.
Μέχρι δύο φορές το δικαίωμα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας
Ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που δεν έχουν ασκήσει το δικαίωμα επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία ή το έχουν απωλέσει, μπορούν με αίτησή τους να επιλέξουν την κατάταξή τους σε μία εκ των τριών αμέσως κατώτερων ασφαλιστικών κατηγοριών του κλάδου σύνταξης, όπως αυτές προβλέπονται από το π.δ. 5/2007 (Α΄ 4), από αυτήν που υπάγονται υποχρεωτικά, και να παραμείνουν σε αυτήν έως 31.12.2016.
Ασφαλισμένοι που διατηρούν ενεργό δικαίωμα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4075/2012 (Α΄ 89), όπως ισχύει, μπορούν, με νέα αίτησή τους, να ασκήσουν το δικαίωμα επιλογής ως προς τον, κατά περίπτωση, αριθμό κατηγοριών που υπολείπονται, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Το δικαίωμα επιλογής κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία, χορηγείται μέχρι δύο φορές.
Αντικατάσταση - διαγραφή ρυμουλκουμένων του «Νorman Atlantic»
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ούτε από το αποδεικτικό επιβίβασης των εν λόγω φορτηγών οχημάτων (εισιτήριο) ούτε από τη σχετική βεβαίωση της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Κρήτης (ΑΝΕΚ) με την οποία επιβεβαιώνεται η φόρτωση του οχήματος στο πλοίο, αποδεικνύεται ο αριθμός κυκλοφορίας του ανεξάρτητου ρυμουλκούμενου «Ρ», θα προσκομίζεται ενώπιον των περιφερειακών υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών της Χώρας:
i. Υπεύθυνη Δήλωση του ιδιοκτήτη ή των ιδιοκτητών του ανεξάρτητου ρυμουλκούμενου «Ρ» (αριθμός κυκλοφορίας), με την οποία θα δηλώνεται το γεγονός φόρτωσης του συγκεκριμένου ρυμουλκούμενου οχήματος, συνοδευόμενη από:
ii. Την απόδειξη μεταφοράς οχήματος της ΑΝΕΚ, στην οποία εμφαίνεται το μήκος του οχήματος και αποδεικνύεται η φόρτωση συνδυασμού οχημάτων.
Τα παραπάνω διευκρινίζονται από τη Δ/ ση Μεταφορών του Υπ. Υποδομών με την « Αντικατάσταση – διαγραφή ρυμουλκουμένων φορτηγών αυτοκινήτων («Ρ») που καταστράφηκαν κατά το ναυτικό δυστύχημα της 28ης Δεκεμβρίου 2014. Ευνόητο είναι, ότι οι υπηρεσίες σε κάθε περίπτωση αντικατάστασης – διαγραφής ρυμουλκούμενου, θα ελέγχουν από τους φακέλους των οχημάτων που τηρούν, ότι το ρυμουκλούμενο ανήκει στον ιδιοκτήτη, που προσκομίζει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση.