Επικαιροποίησε με πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» τα προβλήματα Κλάδου των ιδιοκτητών ΦΔΧ, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης επαναλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και την αντίθεσή του στην αύξηση κατά 2 τόνους του μικτού βάρους των φορτηγών.

«Η αύξηση του τονάζ στους 42 τόνους είναι ένα μέτρο που έπληξε τα φορτηγά κοινού φόρτου, αφού τα περισσότερα από αυτά κινούνται με το δρομολόγιο και όχι με τον τόνο. Βάζοντας δύο τόνους παραπάνω, γίνονται λιγότερα δρομολόγια, περίπου 8% ημερησίως. Ως εναλλακτική, το συνδικάτο έχει αντιπροτείνει το τονοχιλιόμετρο», ανέφερε ο κ. Σκουλικίδης.

Αναφέρθηκε κατόπιν στο πρόβλημα που έχει προκύψει για τη χορήγηση αδειών εγκατάστασης δεξαμενών: «Ο νόμος 3887/10 παρείχε στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. τη δυνατότητα, σαν αντισταθμιστικό όφελος, να διαθέτουν μια δεξαμενή, η οποία θα αδειοδοτούνταν μόνο με ένα πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Ωστόσο, το αντισταθμιστικό αυτό όφελος ουδέποτε ενεργοποιήθηκε, αφού η Πυροσβεστική δεν δίνει τις σχετικές άδειες, δηλώνοντας ότι χρειάζονται πρόσθετα πιστοποιητικά από την πολεοδομία», ανέφερε ο κ. Σκουλικίδης και πρόσθεσε: «Φαίνεται ότι θέλουν να οδηγήσουν τον Κλάδο στα ιδιωτικά πρατήρια και δεδομένου ότι η νομοθεσία γι’ αυτά προβλέπει μίνιμουμ 21 οχήματα, έστω κι αυτή η λύση, εξαιρεί το 99% των μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν διαθέτουν τόσα πολλά». Συνοψίζοντας τα αιτήματα του Κλάδου ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ υπογράμμισε τα παρακάτω:

• Επαναφορά των φορτωτικών που καταργήθηκαν, τόσο ως συνοδευτικό έγγραφο, όσο και ως αποδεικτικό δαπάνης, γιατί το σημερινό καθεστώς εξυπηρετεί την παράνομη μεταφορά, την φοροδιαφυγή, την φοροκλοπή εισοδήματος, κ.α.

• Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ και ρυθμίσεις, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτές, οι εισφορές του κλάδου υγείας για το διάστημα που, λόγω μη θεώρησης των βιβλιαρίων, η υπηρεσία αυτή δεν παρεσχέθη ποτέ.

• Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο, μέσω ΕΤΕΑΝ.

• Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για ουσιαστικούς ελέγχους. Με τη δομή που υπάρχει σήμερα, οι έλεγχοι είναι από πλημμελείς έως ανύπαρκτοι.

• Επιδότηση τροχαίου υλικού, όπως προβλέπει ο Νόμος 3887/10.

• Μείωση των ασφαλίστρων των Φ.Δ.Χ., γιατί είναι από τα υψηλότερα στην Ε.Ε.

• Μητρώο Ι.Χ. Φορτηγών, γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά, ενώ έχουν κλείσει οι επιχειρήσεις για τις οποίες κυκλοφόρησαν.

• Νομοθετική ρύθμιση για μίσθωση φορτηγών, χωρίς άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου να ταξινομηθούν φορτηγά Δ.Χ. από μισθωτή κάτοχο δικαιώματος κυκλοφορίας φορτηγού Δημόσιας Χρήσης.»