Τροχοί & TIR

Επιλογή Επαγγελματικού: Atego Euro 6 στη Μυτιλήνη για Μεταφορές Κρεάτων

«Αποσύραμε δύο από τα παλαιότερα οχήματα του στόλου μας και χρειαζόμασταν δύο καινούργια, τα οποία αγοράσαμε μέσω επενδυτικού προγράμματος. Από το 1975 αγοράζουμε συνεχώς φορτηγά μάρκας Mercedes-Ben
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/06/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«Αποσύραμε δύο από τα παλαιότερα οχήματα του στόλου μας και χρειαζόμασταν δύο καινούργια, τα οποία αγοράσαμε μέσω επενδυτικού προγράμματος. Από το 1975 αγοράζουμε συνεχώς φορτηγά μάρκας Mercedes-Benz επενδύοντας πάντοτε σε αυτά για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί τα θεωρούμε τα πλέον αξιόπιστα, χωρίς να παρουσιάζουν προβλήματα σε βάθος χρόνου. Δεν αναφέρομαι σε μικρά προβλήματα τα οποία είναι αναμενόμενα, αλλά σε σημαντικές αβαρίες, που μπορεί να καθηλώσουν το όχημα για ημέρες στο συνεργείο. Το νησί μας βρίσκεται μακριά από συνεργεία καθώς δεν διαθέτουμε κάποιο εξουσιοδοτημένο, που σημαίνει ότι τα οχήματα πρέπει να αντέχουν και να μην βγάζουν ζημιές», εξηγεί στο περιοδικό μας ο κ. Παναγιώτης Σελάχας, διευθυντής της εταιρείας που ήδη διαθέτει στόλο 19 ιδιόκτητων φορτηγών.

Το Atego 916 καλύπτει μεγάλο μέρος των μεταφορών εντός των πόλεων πραγματοποιώντας καθημερινά δρομολόγια για παραδόσεις κρεάτων σε πελάτες στις πόλεις και στα κέντρα αυτών, ενώ το 16τονο Atego 1624L αναλαμβάνει βαριά φορτία κρεάτων για μακρύτερες και συχνά συνδυασμένες μεταφορές ταξιδεύοντας με τα καράβια της γραμμής από τη Μυτιλήνη προς τον Πειραιά και από κει στην κρεαταγορά ή προς άλλους μεγάλους πελάτες.

«Το 16τονο Atego θα το χαρακτήριζα ως ένα μικρομέγαλο φορτηγό, καθώς αποτελεί εναλλακτική επιλογή από ένα τριαξονικό και έχοντας μάλιστα πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτό. Είναι πιο οικονομικό στην κίνησή του με λιγότερα πετρέλαια και διαθέτει αυξημένους χώρους για φορτία. Επίσης, το μήκος του είναι πιο κοντό σε σχέση με ένα τριαξονικό, οπότε είναι και πιο φθηνό στα ναύλα των καραβιών», προσθέτει ο κ. Σελάχας. Δεν παρέλειψε μάλιστα να εκφράσει και την ικανοποίησή του προς τη MercedesBenz Ελλάς: «Η Mercedes-Benz διαθέτει καλό και οργανωμένο δίκτυο σέρβις και αναφέρομαι κυρίως στην Αθήνα όπου εκτελούμε τα δρομολόγια. Τέλος, έχουμε εξαιρετική συνεργασία με τους ανθρώπους της εταιρείας, κυρίως όμως με το σύμβουλο πωλήσεων κ. Νίκο Παπαθανασίου, ο οποίος είναι συνεχώς δίπλα μας σε ό,τι χρειαστούμε».

 Atego 816 και Atego 1624L Euro 6

Με τους νέους κινητήρες Euro 6 τα Atego δέχτηκαν ταυτόχρονα και μια σειρά αισθητικών αλλά και ουσιαστικών βελτιώσεων. Η νέα μάσκα, η οποία διακρίνεται από τρεις φαρδιές γρίλιες και το αστέρι που τώρα βρίσκεται σε μεγαλύτερο κύκλο, καθώς και ο προφυλακτήρας σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας δίνουν ξεχωριστή εμφάνιση στο όχημα. Τα νέας σχεδίασης αεροδυναμικά βοηθήματα με τα ανάγλυφα πλαϊνά στις πόρτες να είναι ανασχεδιασμένα, κρατούν τις λάσπες μακριά από τα πλαϊνά παράθυρα. Στο εμπρός τμήμα, λογότυπο και μάσκα παραπέμπουν στην εμφάνιση του Antos, ενώ εύκολη είναι η πρόσβαση για τον καθαρισμό του παρμπρίζ, πατώντας στο φαρδύ σκαλοπάτι του προφυλακτήρα. Τα φαρδύτερα σκαλοπάτια εισόδου και το μεγαλύτερο άνοιγμα της πόρτας που φτάνει τις 90 μοίρες βοηθά στην εύκολη από/επιβίβαση. Βέβαια στο 9τονο η είσοδος είναι ευκολότερη καθώς το πρώτο σκαλοπάτι βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος σε σύγκριση με αυτό του 16τονου.

Οι διαθέσιμες καμπίνες στα Atego είναι τέσσερις, όλες με πλάτος 2,3 μέτρα. Οι συγκεκριμένες των δυο οχημάτων είναι οι καμπίνες ημέρας, με την κωδική ονομασία Classic Space S cab. Στο εσωτερικό η αναδιάταξη του ταμπλό σχεδιαστικά δανείζεται αρκετά από τον μεγαλύτερο «αδερφό» Actros, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης του οδηγού. Το κάθισμα του οδηγού με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι καινούργια, διαθέτουν ανακλινόμενα υποβραχιόνια και ρυθμίσεις με πλήκτρα, στην αριστερή πλευρά. To τιμόνι έχει δερμάτινη στεφάνη με εξαιρετική υφή. Τα βασικά υλικά που καλύπτουν το ταμπλό είναι καλής ποιότητας, όπως επίσης βελτιωμένα είναι και τα υλικά που καλύπτουν τις μεγάλες επιφάνειες της καμπίνας στην οροφή, στα πλάγια και πίσω. Εργονομική είναι η διάταξη των βασικών χειριστηρίων, όπως ο λεβιές ταχυτήτων στο ταμπλό, οι διακόπτες και τα κουμπιά. Ο ψηφιακός ταχογράφος και το ράδιο/cd βρίσκονται σε βολικό ύψος χωρίς να απαιτεί από τους οδηγούς να σηκωθούν για να τα φτάσουν. Επίσης, σε βολικές θέσεις είναι τοποθετημένοι οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι, οι ποτηροθήκες και οι επιφάνειες για να ακουμπάει τον υπολογιστή, τα τιμολόγια και τα έγγραφα του δρομολογίου ο οδηγός. Οι χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος εμφανίζονται μέσω του υπολογιστή στην κεντρική οθόνη 10,4 ιντσών, η οποία είναι υψηλής ευκρίνειας και εύκολη στο χειρισμό της.

Όπως αναφέρθηκε, οι κινητήρες είναι αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6. Ο κινητήρας του 9τονου είναι ο ΟΜ 934, 5.1 λίτρων, με μέγιστη απόδοση 156 ίππους και ροπή 650 Nm. Αντίστοιχα, αυτός του 16τονου είναι ο ΟΜ 936, 7.7 λίτρων με μέγιστη απόδοση 238 ίππους και ροπή 1.000 Nm. Και οι δύο πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και συνεργάζονται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο.

Η άποψή μας σχετικά με το κιβώτιο ταχυτήτων έχει διατυπωθεί αρκετές φορές στο παρελθόν και συγκλίνει προς το αυτοματοποιημένο κιβώτιο, για ξεκούραστο δρομολόγιο και μεγαλύτερη οικονομία κατά τη διάρκειά του. Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης τους στηρίζει την επιλογή του λέγοντας ότι το μηχανικό κιβώτιο είναι ιδανικότερο για τη δική τους χρήση καθώς τα οχήματα δεν κινούνται στον αυτοκινητόδρομο, ενώ για τα συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα και τις μανούβρες στις ράμπες θεωρεί πως οι οδηγοί ελέγχουν καλύτερα το όχημα με τη χρήση συμπλέκτη.

 Στο δρόμο με το 16τονο Atego

Ο προορισμός του Mercedes-Benz Atego είναι κατά βάση η αστική μεταφορά και εν συνεχεία τα δρομολόγια μακρινότερων αποστάσεων. Το 16τονο συνδυάζει την ευκολία κίνησης στο εσωτερικό της πόλης, με καλό κόψιμο του τιμονιού, μικρό κύκλο στροφής και καθρέφτες που εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα.

Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του σε σύγκριση με το 9τονο, τα καταφέρνει εξίσου καλά στην κίνηση σε στενούς δρόμους χωρίς να προβληματίζει ιδιαίτερα τον οδηγό του. Βέβαια για τον επαγγελματία που θέλει να μεταφέρει μικρότερα φορτία σε ιστό πόλεων, για παράδειγμα γαλακτοκομικά σε καταστήματα στην Κυψέλη, συνιστούμε το 9τονο, για μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού. Το Atego τα καταφέρνει περίφημα στην κίνησή του εντός πόλεων και χωριών και με την ίδια ευκολία οδηγεί σε μακρινότερες αποστάσεις. Το ''κούμπωμα'' των ταχυτήτων είναι άμεσο και το όχημα μπορεί να κινηθεί γρήγορα με υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα ο οδηγός δεν πρόκειται να παραπονεθεί για βιράρισμα της καμπίνας, μιας και το δέσιμό της είναι πολύ καλό, ενώ οι θόρυβοι μένουν μακριά από το εσωτερικό, χαρίζοντας ήσυχο δρομολόγιο.

Το όχημα είναι σε θέση να φέρει σημαντικά χαμηλές καταναλώσεις, αρκεί βέβαια ο οδηγός να κάνει σωστή και προνοητική οδήγηση κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

Κλείνοντας, αυτό που θα τονίσουμε είναι ότι ο επαγγελματίας πριν την τελική επιλογή και αγορά του εκάστοτε οχήματος θα πρέπει να κάνει σωστή έρευνα σχετικά με τις μεταφορικές ανάγκες της επιχείρησής του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα δυο οχήματα έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα το καθένα ξεχωριστά, αποτελώντας βασικό σύμμαχο στη σωστή μεταφορά των αμνοεριφίων στον πελάτη. Το 16τονο με τον μεγάλο ωφέλιμο χώρο καταφέρνει να έχει αυξημένες επιδόσεις όχι μόνο στα μακρινά δρομολόγια, αλλά και μέσα σε πόλεις και χωριά. Αντίστοιχα το 9τονο είναι οικονομικό στα δρομολόγια και ''χωράει'' σχεδόν παντού.

Μεταφορές Κρεάτων από την εταιρεία Σελάχας ΑΒΕΕ

Οι καθημερινές μεταφορές των φορτηγών της εταιρείας «Σελάχας» αφορούν διανομές στο εσωτερικό του νησιού και σε ένα μικρότερο βαθμό σε μακρινά δρομολόγια με χρήση των αυτοκινητόδρομων. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα οδικά έργα, οι πεζοί, συντελούν σε μια αγχωτική ημέρα για τον οδηγό και την παράδοση των προϊόντων. Η πρώτη προτεραιότητα είναι να γίνει σωστά και στο χρόνο της η μεταφορά, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες, σε συνδυασμό με το προσεκτικό φόρτωμα/ξεφόρτωμα του εμπορεύματος. Ως εκ τούτου, η δουλειά του οδηγού πρέπει να γίνεται στις καλύτερες δυνατές συνθήκες, κάτι που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την καμπίνα και τον εξοπλισμό της, αλλά και τον αριθμό των παραδόσεων που περιλαμβάνει το κάθε δρομολόγιο.

Τα οχήματα της εν λόγω εταιρείας εκτελούν μεταφορές αμνοεριφίων στο εσωτερικό του νησιού και προς την κεντρική κρεαταγορά Αθηνών, προμηθεύοντας μεγάλους πελάτες. Οι χιλιομετρικές αποστάσεις στο νησί είναι μεγάλες με τις διαδρομές να εμφανίζουν αρκετές δυσκολίες εξαιτίας της στενότητας των δρόμων καθώς και των πολλών αναβάσεων/καταβάσεων. Τις μεταφορές εντός νησιού αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο το 16τονο Atego συνδυάζοντας αυξημένες επιδόσεις με μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο.

«Η φόρτωση των αμνοεριφίων γίνεται κάτω από αυστηρές υγειονομικές συνθήκες από έμπειρο προσωπικό της εταιρείας», μας αναφέρει ο κ. Σελάχας, τη στιγμή που οι ράγες φέρουν τα πρώτα αρνιά επάνω στα τσιγκέλια για να μπουν στο θάλαμο και συνεχίζει λέγοντας: «Στο 16τονο χωράνε 1.100-1.200 αρνιά δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μεταφέρουμε μεγάλο αριθμό ζώων. Στους δυο θαλάμους έχει γίνει καλή δουλειά καθώς πετυχαίνουμε αυξημένες αποδόσεις στην ψύξη για τους θερμούς καλοκαιρινούς μήνες».

Το φόρτωμα των αρνιών γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά, κατόπιν κόβονται τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα του δρομολογίου και το 16τονο ξεκινάει για την Καλλονή και τα χωριά γύρω απ' αυτήν.

Στο τιμόνι του Atego βρίσκεται ο ίδιος ο Παναγιώτης Σελάχας, ο οποίος καθημερινά περνάει απ' όλα τα πόστα της επιχείρησης για τον έλεγχο της ομαλής λειτουργίας της, και μας μίλησε για την εταιρεία που εκπροσωπεί: «Η εταιρεία ΣΕΛΑΧΑΣ Α.Β.Ε.Ε είναι μια πρότυπη οικογενειακή επιχείρηση που ασχολείται με τον τομέα του κρέατος εδώ και πέντε γενιές. Έχει έδρα την Καλλονή Λέσβου και βασική της δραστηριότητα είναι η εμπορία νωπών αμνοεριφίων και γιδοπροβάτων που έχουν σφαχτεί σε άριστες υγειονομικά συνθήκες στο ιδιόκτητο σφαγείο της εταιρείας. Διαθέτει ιδιόκτηες πιστοποιημένες εγκαταστάσεις σε οικόπεδο 25 στρεμμάτων, με κτίριο σφαγείου 1.280 τ.μ., αποθήκες και βοηθητικές εγκαταστάσεις 2.800 τ.μ. και υπό κατασκευή κτίριο μονάδας τυποποίησης 1.500 τ.μ., με συνολικές επενδύσεις σε πάγιες εγκαταστάσεις την τελευταία πενταετία αξίας 7 εκατομμυρίων ευρώ. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας αγγίζει τα 8 εκ. ευρώ, απασχολεί συνολικά 45 εργαζομένους και μέρος της δραστηριότητάς της κατευθύνεται στο εξωτερικό (Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο).

Τις μεταφορές των προϊόντων αναλαμβάνουν τα 19 ιδιόκτητα φορτηγά, εκ των οποίων τα 3 είναι μεγάλα ψυγεία για τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτός νησιού, 5 αυτοκίνητα διανομών εμπορευμάτων, 8 αυτοκίνητα μεταφοράς ζώντων ζώων και 1 αυτοκίνητο για τη μεταφορά υποπροϊόντων σφαγείου».

Οι Θάλαμοι

Ανάλογη και επίσης σωστή ήταν η απόφαση του κ. Σελάχα για την προμήθεια των ψυκτικών θαλάμων. Για το 16τονο Atego τοποθέτησε έτοιμο σύγχρονο «τσιγκελάδικο» θάλαμο Lamberet από τη γνωστή Dyna Trailers (Καλαδάμης) ενώ στο 9τονο ο θάλαμος, επίσης τσιγκελάδικος, είναι της εταιρείας Α & Ζ. Χονδρόπουλος Ο.Ε. γνωστή και με την επωνυμία «Σγουρής». Και οι δύο θάλαμοι καλύπτονται με τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις και εγκρίσεις. Εξοπλίζονται με ψυκτικές μονάδες Thermo King της σειράς T – 800 R που εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ψύξη σε ένα πολύ μεγάλο εύρος εξωτερικών θερμοκρασιών.

Ειδικότερα, ο θάλαμος «Σγουρής» είναι κατασκευασμένος από ενιαία πάνελ τύπου «σάντουιτς» που έρχονται έτοιμα από την Ιταλία και πληρούν όλες τις προδιαγραφές για μεταφορές ευπαθών προϊόντων.

Η εταιρεία Α&Ζ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ Ο.Ε (SGOURIS) ασχολείται με ψυκτικούς θαλάμους από το 1973 για τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων. Οι ψυκτικοί θάλαμοι κατασκευάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη όσον αφορά στις διαστάσεις ενώ στον εξοπλισμό διαμορφώνονται ανάλογα με την εκάστοτε χρήση όπως για μεταφορά κρεάτων, συρόμενα ή σταθερά τσιγκέλια, διαχωριστικό για την επιλογή 2 δύο θερμοκρασιών, μπροστά κατάψυξη πίσω συντήρηση.

PreviousNext