Στην τελική ευθεία για τη μεγάλη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων ΙΑΑ 2016 στο Αννόβερο, τον προσεχή Σεπτέμβριο, η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε στον ειδικό Τύπο τα κυριότερα από τα εκθέματα που θα δείξει στον χώρο της. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται η δεύτερη γενιά του Euro 6 κινητήρα OM 470 με εντυπωσιακές αναβαθμίσεις, μία επετειακή έκδοση περιορισμένης παραγωγής για τα 20 χρόνια από το λανσάρισμα του Actros, σειρά βελτιώσεων στη ναυαρχίδα της εταιρείας, δεύτερη γενιά του Euro 6 κινητήρα OM 470, νέο ΑΒΑ 4 και ένα πρωτοποριακό σύστημα προληπτικής συντήρησης ονόματι ≪Uptime≫. Το ήδη πρωτοποριακό προγνωστικό σύστημα PPC εξελίχθηκε περαιτέρω, και σε παγκόσμια πρώτη, λανσάρεται το σύστημα γωνιακής θέασης Sideguard Assist. Πέρα από τα προφανή, την αδιάκοπη δηλαδή, βελτίωση του προϊόντος, η Mercedes δείχνει τα ≪δόντια≫ της στον ανταγωνισμό κυρίως με την άρδην βελτιωμένη δεύτερη γενιά του κινητήρα ΟΜ 470 που, κάνει χρήση πολύ εξελιγμένων τεχνολογιών και αναμένεται να είναι σούπερ αποδοτικός.
Φαντεζί σούπερ τράκτορας για τα 20 χρόνια Actros
Σε περίοπτη θέση, μαζί με τους νέους κινητήρες υπήρχε και μία νέα σπέσιαλ έκδοση του Actros με αφορμή τα ≪γενέθλια≫ του μοντέλου που παρουσιάστηκε πριν από ακριβώς 20 χρόνια, το 1996. Το μοντέλο που θα κυκλοφορήσει σε μόλις 200 μονάδες ξεχωρίζει από την εκτεταμένη χρήση χρωμίου και το γεγονός πως ≪φοράει≫ όλο τον κατάλογο των έξτρα του κατασκευαστή. Πέρα από το φουλ πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων, και τις εντυπωσιακές επενδύσεις στο εσωτερικό, υπάρχει κλιματιστικό στάσης, ψυγείο, σύστημα εκγύμνασης, κορυφαίο ηχοσύστημα, και, φυσικά, όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Η καταπακτή της ηλιοροφής στο εσωτερικό περιβάλλεται από 138 LEDάκια που αλλάζουν χρώμα φωτισμού, και το βελούδο καλύπτει σχεδόν τα πάντα. Πολλά από τα στοιχεία της εξωτερικής βελτίωσης, καθώς και λεπτομέρειες στο αμάξωμα, είναι αποκλειστικά προνόμια της σπέσιαλ έκδοσης. Οι παραγγελίες εκκινούν τον Σεπτέμβριο με την έναρξη παραγωγής να τοποθετείται κάπου στο Νοέμβριο. Οι άνθρωποι του κατασκευαστή μας είπαν πως μάλλον η συγκεκριμένη έκδοση θα ξεπουλήσει σε χρόνο ρεκόρ.
Μεγαλύτερη ισχύς μικρότερη κατανάλωσηπανίσχυρος 11λιτρος με 456hp
Μετά από τη βελτιωμένη, δεύτερη γενιά του Euro 6 13λιτρου, που παρουσιάστηκε πέρυσι, ήρθε η σειρά και του μικρότερου 11λιτρου (10,7 για την ακρίβεια) ΟΜ 470 να δεχθεί τις περιποιήσεις των μηχανικών της εταιρείας. Για να δώσουμε την είδηση ευθύς εξαρχής, όλες οι επαναστατικές τεχνολογίες που λανσαρίστηκαν πέρυσι με τον OM 471 δεύτερης γενιάς, μεταφέρονται αυτούσιες και στον μικρότερο κινητήρα. Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας ΟΜ 470 είναι ο πιο συμπαγής σε διαστάσεις από τα ≪heavy duty≫ μηχανικά σύνολα της Mercedes και όλες οι βελτιώσεις που δέχθηκε, αυξάνουν τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα.
Σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ώστε να μπορούν άνετα οι μηχανικοί εξέλιξης να δουλέψουν πάνω στη σωστή του συνεργασία με τα παρελκόμενα της τεχνολογίας Euro 6, χωρίς περιορισμούς παλαιότερων μηχανικών συνόλων. Οι κύριες καινοτομίες που έφερε στην αγορά ο ΟΜ 471 ήταν οι διπλοί εκκεντροφόροι επικεφαλής από συνθετικά (composite) υλικά, το μονό σύστημα ψεκασμού common-rail με τον ενισχυτή πίεσης X-Pulse, ο ασύμμετρης σχεδίασης υπερυσμπιεστής καυσαερίων και αρκετά ακόμη. Όλα αυτά, μεταφέρονται αυτούσια λοιπόν, και στον 11λιτρο. Επίσης, τα διαστήματα συντήρησης που μπορούν να απέχουν μεταξύ τους έως και 150.000 χιλιόμετρα παραμένουν ακόμη και σήμερα στοιχείο σημαντικό για πολλούς ιδιοκτήτες.
Συνολικά, οι μηχανικοί για τη νέα γενιά του ΟΜ 470 κράτησαν τα κύρια δομικά στοιχεία του κινητήρα, βελτιώνοντας σχεδόν κάθε εξάρτημα. Κύρια μέριμνα ήταν η με κάθε τρόπο μείωση των λειτουργικών εξόδων για τον πελάτη, και η αύξηση της ωφέλιμης ζωής. Επίσης, έχει αυξηθεί σημαντικά η ροπή σε χαμηλές στροφές και στις 4 εκδόσεις ισχύος που γνωρίζαμε, προστίθεται τώρα, μία ακόμη, στο άνω άκρο της γκάμας.
Οι πελάτες –για Antos, Arocs και Actros-μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις εξής εκδόσεις: 326, 360, 394, 428 και 456 hp και 1.700, 1.800, 1.900, 2.100 και 2.200 Nm μέγιστη ροπή αντίστοιχα. Οι τέσσερις πρώτες είναι ως προς την τιμή της μέγιστης ισχύος, ακριβώς ίδιες ως τώρα. Η τελευταία είναι ολοκαίνουργια, και μία από τις ισχυρότερες της παγκόσμιας αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία κυβισμού. Με ειδική ισχύ 42,7 hp ανά λίτρο χωρητικότητας και ειδική ροπή 206 Nm ανά λίτρο, είναι πανίσχυρος και εισέρχεται στα ≪χωράφια≫ του μεγαλύτερου ΟΜ 471 –για όποιους πελάτες θέλουν κινητήρα μικρότερου όγκου χωρίς να χάνουν σε επιδόσεις. Μπορεί να μην έχει τη ροπή του 13λιτρου στις χαμηλές στροφές αλλά, στις μεσαίες και υψηλές αποδίδει ελαφρώς μεγαλύτερη ισχύ, ενώ ζυγίζει 150 κιλά λιγότερο. Προσφέρεται δηλαδή, για εφαρμογές ≪ευαίσθητες≫ ως προς το ωφέλιμο φορτίο. Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τους πίνακες, σημασία έχουν και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των νέων κινητήρων. Η μέγιστη ισχύς λ.χ., αποδίδεται σταθερά, στη μέγιστη τιμή της, μεταξύ 1.450 και 1.800 σ.α.λ. αντίστοιχα, η μέγιστη ροπή, μεταξύ 900 και 1.450σ.α.λ., με εύλογα οφέλη στην αποκαλούμενη οδηγησιμότητα του οχήματος και την ελαστικότητα του κινητήρα. Συνολικά, ισχύς και ροπή αποδίδονται σε ένα αρκετά πιο ευρύ φάσμα.
Η πρόθεση της Mercedes είναι φανερή. Μεγάλη ισχύς, σε ακόμη πιο χαμηλές στροφές προκειμένου να εξοικονομηθεί και το τελευταίο γραμμάριο πετρελαίου. Να σημειωθεί ότι, τελείως αθόρυβα, η Mercedes προχώρησε σε σημαντικές βελτιώσεις και στον θηριώδη 16λιτρο ΟΜ 473 (πίεση ψεκασμού κι εδώ στα 2.700 bar) που τον καθιστούν κατά 3% πιο αποδοτικό, κάτι που αποκάλυψε σε μία διαφάνεια στη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Αν κοιτάξει κάποιος τα διαγράμματα η ισχύς και η ροπή ≪εκτοξεύονται≫ στις μεσαίες στροφές ενώ, η μέγιστη ισχύς παραμένει διαθέσιμη από τις 1.450 έως τις 1.900 σ.α.λ. η ροπή ≪πιάνει≫ τη μέγιστη τιμή της στις 1.100 σ.α.λ. αλλά, στην πράξη είναι συνεχώς διαθέσιμη μεταξύ 900 και 1.400 σ.α.λ. επί του πρακτέου, αυτό σημαίνει πως οι νέοι κινητήρες είναι κοντά στο μάξιμουμ ήδη από τις 1.000 σ.α.λ. Κι αυτό γιατί, ήδη από τις 900 σ.α.λ., προσφέρεται η μέγιστη τιμή.
Τι αλλάζει
Οι αλλαγές, αν και πρόκειται για το ίδιο μπλοκ και η ονομασία δεν αλλάζει, είναι πολλές, με κάποιες από αυτές να αποτελούν πρωτιά για την κατηγορία όπως ακριβώς και με τον ΟΜ 471. Ενδεικτικά, το σχήμα του θαλάμου καύσης έχει επίσης αλλάξει με μια εσοχή σχήματος ωμέγα στα πιστόνια. Ξανασχεδιάστηκε το σύστημα ψεκασμού X-Pulse, αλλάζει με έξυπνο τρόπο η λειτουργία του EGR και χρησιμοποιείται ένα πρωτοποριακό ασύμμετρο turbocharger κατασκευής της ίδιας της Mercedes. Το νέο, πατενταρισμένο από τη Mercedes, ασύμμετρο turbocharger είναι σχέδιο των μηχανικών της εταιρείας –δεν προέρχεται δηλαδή, από κάποιον εξωτερικό προμηθευτή- και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Μανχάιμ, μαζί με τους κινητήρες για βαρέα οχήματα. Ο λόγος που δεν επιλέχθηκε κάποιος εξωτερικός συνεργάτης έχει να κάνει με το γεγονός πως έτσι στη Mercedes μπόρεσαν να σχεδιάσουν το νέο εξάρτημα χωρίς κανέναν ουσιαστικά περιορισμό. Οι αποκαλούμενες ≪ανοχές ποιότητας≫ είναι πολύ χαμηλές στην παραγωγή και διασφαλίζουν την υψηλή αντοχή και αξιοπιστία. Όπως και πριν, το turbocharger φέρει τουρμπίνα σταθερής γεωμετρίας. Έτσι, είναι λιγότερο περίπλοκο ως προς τη λειτουργία του, και πιο αξιόπιστο συγκρινόμενο με κάποιο που φέρει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Το σχέδιο απλοποιείται περαιτέρω αφού, δεν χρειάζεται βαλβίδα εξαγωγής. Συνολικά, σκοπός εδώ ήταν, να αντιμετωπιστούν τα πιο συνήθη προβλήματα όπως διαρροές.
Άρδην βελτιωμένο είναι και το (common-rail) σύστημα ψεκασμού X-Pulse της Mercedes. Η μέγιστη πίεση ανέρχεται πλέον στα 2.700 bar. Τα μπεκ όμως, συνεχίζουν να διαθέτουν 7 οπές και όχι 8 όπως στον ΟΜ 471. Να σημειωθεί πως, εδώ εντοπίζεται και η μόνη διαφορά του ΟΜ 470 με τον 12λιτρο ΟΜ 471 –το μπεκ έχει 7 οπές κι όχι 8. Η σχέση συμπίεσης είναι πλέον στο 18,5:1 (πριν ήταν 17,5:1). Συνολικά, ανακοινώνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 6%.
Νέας σχεδίασης βαλβίδα EGR
Ανάμεσα στις σημειώσεις μας πάντως, θεωρούμε ως πιο σημαντικό την αλλαγή στο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων στην εξαγωγή (EGR). Ενώ λοιπόν, ο ασύμμετρος υπερσυμπιεστής είναι βελτίωση του συστήματος που υπήρχε από το 2011, το EGR είναι τελείως νέο σχέδιο. Για να ≪χτιστεί≫ πίεση γρήγορα, αλλά και να αποδίδονται γρήγορα ισχύς και ροπή, τα καυσαέρια από τους κυλίνδρους 4 έως 6 κατευθύνονται απευθείας στην τουρμπίνα χωρίς παρακάμψεις. Στον αντίποδα, μία καθορισμένη ποσότητα καυσαερίων από τους κυλίνδρους 1 έως 3 αλλάζει κατεύθυνση και χρησιμοποιείται από τη μονάδα του EGR. Αυτό γίνεται για να μειωθούν τα οξείδια του αζώτου (NOx). Η βασική λειτουργία του συστήματος EGR παραμένει, πλην όμως, τώρα, το άνοιγμα (≪φλαπ≫) του EGR μετακινήθηκε πολύ μπροστά, προς την πολλαπλή εξαγωγής, απέχοντας από το σημείο όπου τα καυσαέρια της εξαγωγής εισέρχονται στο turbocharger.
Ενώ λοιπόν μέχρι τώρα, η διανομή των καυσαερίων εξαγωγής μεταξύ της πολλαπλής και του turbocharger ήταν σε συνάρτηση με το σχήμα της πολλαπλής και τη γεωμετρία του ασύμμετρου υπερσυμπιεστή, με το νέο σύστημα η κυκλοφορία τους γίνεται πλέον με μοναδική ακρίβεια σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Το θερμικό μάνατζμεντ δηλαδή, γίνεται πιο αποδοτικό, και η βαλβίδα του EGR δουλεύει λιγότερο, μειώνοντας την κατανάλωση. Τόσο η ροή των καυσαερίων όσο και η λειτουργία του EGR ελέγχοντα ανά πάσα στιγμή, οπότε απαλείφθηκαν ένας σένσορας που υπήρχε μέχρι τώρα, καθώς και μία μονάδα ελέγχου (downstream) του EGR.
Τα πλεονεκτήματα δε σταματούν εδώ. Η αλλαγή θέσης του – ρυθμιζόμενου συνεχώς, σε ≪άπειρες≫ θέσεις- πτερυγίου του EGR προσφέρει πολλές δυνατότητες. Η ποσότητα των καυσαερίων εξαγωγής π.χ., που κατευθύνονται από τους τρεις ≪δωρητές≫ κυλίνδρους στον θάλαμο καύσης μπορεί να διαφέρει από 0 έως 100%, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε κινητήρα παραγωγής. Γι αυτό, το άνοιγμα της βαλβίδας EGR δεν ελέγχει μόνο τη ροή των καυσαερίων της εξαγωγής, αλλά και τον υπερσυμπιεστή.
Πιο αποτελεσματική λειτουργία αναγέννησης του φίλτρου σωματιδίων
Ο ασύμμετρος ψεκασμός είναι τέλος, μία ακόμη σημαντική καινοτομία. Στη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, τα μπεκ και για τους έξι κυλίνδρους του νέου ΟΜ 471 εφοδιάζονται με ακριβώς την ίδια ποσότητα καυσίμου. Αν απαιτηθεί διαδικασία αναγέννησης του φίλτρου σωματιδίων υπό χαμηλά φορτία, το EGR δουλεύει στο 50%, ώστε να ανέβει γρήγορα η θερμοκρασία στην εξαγωγή. Για να αποτραπεί η ημιτελής καύση που θα οδηγούσε στην αυξημένη αναλογία σωματιδίων αιθάλης στα καυσαέρια της εξαγωγής, η ποσότητα καυσίμου μειώνεται ομαλά στους κυλίνδρους 1 έως 3 -όσο πιο έντονα δουλεύει το EGR- και, αντίστοιχα αυξάνει στους κυλίνδρους 4 έως 6. Σε ακραίες περιπτώσεις, αν τα ηλεκτρονικά το κρίνουν απαραίτητο, μπορεί να κοπεί τελείως ο ψεκασμός καυσίμου στους τρεις πρώτους κυλίνδρους, με τους υπόλοιπους να δουλεύουν στο ≪φουλ≫.
Οι μηχανικοί έκαναν ό,τι μπορούσαν και με τους δευτερεύοντες καταναλωτές των φορτηγών –μία νέα αντλία για το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης λ.χ., λειτουργεί τώρα με 70 αντί για 460 Watt. Ένα νέο ≪έξυπνο≫ δυναμό λειτουργεί με μόλις 28,3 Volt. Από εκεί και πέρα, βελτιώσεις δέχθηκε και το κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift 3 με 12 σχέσεις: νέα γρανάζια με το αποκαλούμενο ≪Superfinish≫ φινίρισμα όπου τα οδοντωτά τμήματα είναι τόσο λεία που θυμίζουν γυαλί στην αφή και οι τριβές είναι οι μικρότερες σε κιβώτιο παραγωγής παγκοσμίως. Επίσης με σειρά αλλαγών, κατέστη δυνατή η μείωση της απαιτούμενης ποσότητας λαδιού για το κιβώτιο, κατά 3 λίτρα. Η αντικατάστασή του συνεχίζει ως είχε –μάξιμουμ κάθε 600.000 χιλιόμετρα. Με όλες τις βελτιώσεις που παραθέσαμε, ένα Actros του 2016 είναι ήδη κατά 6% πιο αποδοτικό σε σχέση με ένα αντίστοιχο του 2011, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε η τρέχουσα γενιά του μοντέλου. Το ήδη εξαιρετικό PPC έγινε ακόμη πιο ≪έξυπνο≫ καθώ . τώρα υπάρχει η δυνατότητα όταν οδηγείς σε ανηφόρα να ρυθμίσεις το κάτω όριο στον αυτόματο πιλότο έως και στα μείον 10 χλμ./ώρα από την ταχύτητα κίνησης (π.χ., 85) που έχεις επιλέξει. Έχουν αλλάξει επίσης τα σημεία που τα ηλεκτρονικά δίνουν εντολή για αλλαγή ταχύτητας και η χρήση του Ecoroll. ABA 4 που βλέπει και πεζούς.
Με το Active Brake Assist 4 η Mercedes ≪προικίζει≫ τα φορτηγά της με ό,τι πιο προχωρημένο υπάρχει αυτή τη στιγμή στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Οι αναγνώστες μας θα αναρωτηθούν τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει παραπάνω από το ήδη εξαιρετικό ΑΒΑ 3 που διακρίνει ακόμη και σταθερά εμπόδια και είναι ικανό να ακινητοποιήσει ένα Actros από οποιαδήποτε ταχύτητα και να αποσοβήσει σύγκρουση χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό. Το σύστημα λοιπόν, είναι ≪χτισμένο≫ πάνω σε ραντάρ τελευταίας γενιάς που αξιοποιούν στο έπακρο τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε αντίθεση με κάμερες που χρησιμοποιούνται σε παρόμοια συστήματα, τα ραντάρ ≪αδιαφορούν≫ για τις συνθήκες του εξωτερικού φωτισμού καθώς και για βροχή, ή ομίχλη. Επίσης, τα ραντάρ υπολογίζουν την απόσταση και τη σχετική ταχύτητα με μεγάλη ακρίβεια. Το ραντάρ εντοπίζει οχήματα, πεζούς αλλά και πιθανά σταθερά αντικείμενα των οποίων τη μορφή προσδιορίζει χάρη στην αντανάκλαση του σήματός του πάνω τους. Πρόκειται για ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών που σκανάρουν ηλεκτρονικά μία προκαθορισμένη περιοχή.
Η Mercedes επωφελείται από τις συνέργειες με το τμήμα επιβατικών οχημάτων του ομίλου.
Υπάρχουν δύο ραντάρ –κοντινής και μακρινής εμβέλειας. Το μακρινής εμβέλειας ανιχνεύει οχήματα ή αντικείμενα σε μία ευθεία γραμμή ακριβώς εμπρός από το φορτηγό έως και 250 μέτρα μακριά, και πεζούς σε απόσταση έως 80 μέτρα. Μοτοσυκλέτες και ποδήλατα μπορούν να ανιχνευθούν σε μία απόσταση μεταξύ των δύο παραπάνω (160 μέτρα). Η μέγιστη γωνία θέασης του ραντάρ μακρινής εμβέλειας φτάνει τις 18ο. Αντίστοιχα, το ραντάρ κοντινής εμβέλειας σκανάρει το περιβάλλον σε μία απόσταση έως 70 μέτρα, διαθέτει όμως πολύ πιο ευρυγώνια κάλυψη, έως 120ο. Αυτό επιτρέπει στο ΑΒΑ 4 να βλέπει οχήματα και πεζούς ακόμη και στα πλαϊνά του φορτηγού.
Η εμβέλεια και των δύο ραντάρ ποικίλλει πάντως ανάλογα με την τοπογραφία, τη μορφή του δρόμου, τις καιρικές συνθήκες καιτο πώς κινούνται οι πεζοί. Σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώσαμε και στην επίδειξη που είχε ετοιμάσει η Mercedes, το σύστημα εντοπίζει ακόμη και κάποιον πεζό που απρόσεκτος, από το πεζοδρόμιο και κινούμενος ανάμεσα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, θα βρεθεί άξαφνα εμπρός από ένα Actros. Το σύστημα όχι μόνο προειδοποιεί τον πεζό κορνάροντας αλλά και φρενάρει αυτόματα το Actros. Το ΑΒΑ 4 ≪βλέπει≫ τους πεζούς όταν το φορτηγό κινείται σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα. Τα υπόλοιπα οχήματα και τα σταθερά εμπόδια ανιχνεύονται από τα 0 έως και τα 90 χλμ./ ώρα. Το ΑΒΑ 4 θα φρενάρει μόνο αν διαπιστώσει πως ο οδηγός δεν αντιδρά, και παρακάμπτεται με κάθε ενέργεια σε τιμόνι, γκάζι ή φρένα που δείχνει πως ο οδηγός αναλαμβάνει δράση. Το ΑΒΑ 4 θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
«Φύλακας άγγελος» της τυφλής γωνίας
Σε παγκόσμια πρώτη, η Mercedes λανσάρει σε φορτηγό το σύστημα Sideguard Assist το οποίο είχαμε δει σε πειραματική μορφή πριν από δύο χρόνια. Πρόκειται για μία υπερεξελιγμένη μορφή ενός συστήματος θέασης τυφλής γωνίας το οποίο καλύπτει όλη τη δεξιά πλευρά του οχήματος (πλάτος θέασης 3,75 μέτρα και μήκος 18,75) και ειδοποιεί με οπτικά και ηχητικά σήματα για πεζούς, παιδιά, σκυλιά ή ψηλά τοιχία και ρείθρα πεζοδρομίου στην πλευρά εκείνη στην οποία ο οδηγός στην πόλη δύσκολα βλέπει, τη δεξιά. Λειτουργεί και στον αυτοκινητόδρομο στη διάρκεια της αλλαγής λωρίδας. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει τίποτα αντίστοιχο στην αγορά, ειδικά στο εύρος ταχύτητας από 0 έως 36 χλμ./ώρα: αν για παράδειγμα θες να στρίψεις δεξιά σε φανάρι και υπάρχει σκούτερ στη δεξιά πλευρά της καμπίνας που δεν φαίνεται στους καθρέφτες, τα ηλεκτρονικά αμέσως θα σε ενημερώσουν για τον επικείμενο κίνδυνο. Πρεμιέρα είχαμε τέλος για το Mercedes-Benz Uptime, ένα πρωτοποριακό σύστημα συνδεσιμότητας όπου το φορτηγό ειδοποιεί ιδιοκτήτη/εταιρεία και συνεργείο για τις πιθανές ανάγκες συντήρησης που έχει.