Τροχοί & TIR

Διασχίζουμε ποτάμια με Mercedes-Benz Arocs

Όπως μας αναφέρει ο ένας εκ των ιδιοκτητών και οδηγός του Arocs, Λάμπρος Φλωράκης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες, ο ισχυρός κινητήρας και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα δυνατά στοιχεία του οχή
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/10/2016 - 17:19
Κοινοποίηση στα Social Media

Όπως μας αναφέρει ο ένας εκ των ιδιοκτητών και οδηγός του Arocs, Λάμπρος Φλωράκης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες, ο ισχυρός κινητήρας και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα δυνατά στοιχεία του οχήματος και ήταν οι βασικοί λόγοι της επιλογής του. Το τετραξονικό μεταφέρει αδρανή υλικά, από την περιοχή Γεφύρι Ταυρωπού, σε υπό κατασκευή έργα στα γύρω χωριά του νομού καταγράφοντας καθημερινά περισσότερα από 300 χιλιόμετρα, σε δύσκολες συνθήκες, εξαιτίας της μορφολογίας του εδάφους. Σε μια από τις μεταφορές αυτές ακολουθούμε το όχημα, παρατηρώντας από κοντά τα πλεονεκτήματα που μας αναφέρει ο ιδιοκτήτης του.

Στιβαρή καμπίνα, κατάλληλη για ανατρεπόμενο

Οι καμπίνες του Arocs προσαρμόζονται κατάλληλα για κάθε είδους εργασία στον κλάδο των κατασκευών προσφέροντας τρία διαφορετικά πλάτη και δυο μήκη. Η σχεδίαση των καμπινών έχει γίνει με γνώμονα την πιο εύκολη εργασία και τη βέλτιστη εργονομία της. O οδηγός περνάει στο εσωτερικό της καμπίνας χρησιμοποιώντας τα τρία αντιολισθητικά σκαλοπάτια, πιάνοντας την αριστερή χειρολαβή και τη δεξιά, η οποία είναι τοποθετημένη σε βολικό σημείο, χαμηλά, ώστε να μη χρειάζεται να σηκώσει ψηλά το δεξί του χέρι. Ο Λάμπρος μας αναφέρει σχετικά με τον τύπο της καμπίνας ότι: « Πριν γίνει η αγορά του Arocs, αξιολογήσαμε τη χρήση για την οποία προορίζεται, έτσι ώστε να καταλήξουμε στον τύπο αυτής, επιλέγοντας τελικά την S Classic Space με πλάτος 2,30 μέτρα. Οι λόγοι της επιλογής είναι προφανείς. Στη δική μας δουλειά δεν χρειαζόμαστε καμπίνα με κρεβάτια γιατί δεν διανυκτερεύουμε στο φορτηγό, καθώς οι ώρες εργασίας είναι συγκεκριμένες και τα δρομολόγιά μας γίνονται μέσα στο 8ώρο. Επίσης, ένας εξίσου σημαντικός λόγος είναι ότι το πλάτος της είναι μικρό και αυτό μας εξυπηρετεί στο να μπαίνει το όχημα σε στενά σημεία χωρίς να χτυπάει η καμπίνα σε κλαδιά δέντρων. Ένα άλλο πλεονέκτημά της, το οποίο ανακαλύψαμε στην πορεία, είναι η απουσία βιραρίσματος στις στροφές. Δεν κουνάει και είναι αρκετά σταθερή στο δρόμο. Επίσης, η καμπίνα διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για δρομολόγιο ημέρας. Για παράδειγμα, στο θόλο του κινητήρα χωράει η τσάντα με το φαγητό, κάποια προσωπικά αντικείμενά μας, αλλά και το φορητό ψυγείο, ενώ χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει πίσω από τα καθίσματα. Κινητό τηλέφωνο, πορτοφόλι, έγγραφα και χαρτιά τοποθετούνται στην κονσόλα, δίπλα από τις δυο ποτηροθήκες. Στις τσέπες κάθε πόρτας χωρούν μεγάλα μπουκάλια νερού. Γενικά, θεωρώ πως η σχεδίαση του εσωτερικού είναι μοντέρνα και μου αρέσει που το ταμπλό είναι κυρτό προς την πλευρά του οδηγού».

Πιο συγκεκριμένα, η S Classic καμπίνα έχει εξωτερικό πλάτος 2.300 χιλιοστά, εξωτερικό μήκος 1.700 χιλιοστά και εσωτερικό ύψος στο θόλο του κινητήρα 1.460 χιλιοστά.

Επιλογή Κινητήρα

Αναφορικά με τον κινητήρα και τις διαθέσιμες ιπποδυνάμεις οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μια μεγάλη γκάμα, από 238 έως 625 ίππους, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες της επιχείρησής τους. « Όσο απαιτητική και αν είναι η δουλειά του καθενός, με τόσες πολλές επιλογές ισχύος, είναι σίγουρο ότι θα βρει την κατάλληλη ιπποδύναμη που χρειάζεται για το δικό του όχημα. Εμείς κρίναμε ότι ο κινητήρας που ταιριάζει στο δικό μας μεταφορικό έργο είναι αυτός με την ιπποδύναμη των 510 ίππων και θεωρώ ότι πράξαμε σωστά καθώς ανταποκρίνεται πολύ καλά όταν κινείται φορτωμένο. Η υψηλή ροπή είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές και έτσι γίνεται ευκολότερη η εκκίνηση ακόμη και με βαρύ φορτίο», καταλήγει ο Λάμπρος.

Powershift 3: Ο σύμμαχος στο εργοτάξιο

Το Arocs της παρουσίασης είναι εξοπλισμένο με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Mercedes-Benz Powershift 3 από το οποίο ο ιδιοκτήτης του δεν είχε προηγούμενη σχετική εμπειρία και μας επεσήμανε τα εξής: « Το κιβώτιό του είναι υπέροχο, αλλάζει τις ταχύτητες με ακρίβεια, έχει συνεχόμενη μετάδοση ισχύος και είναι πιο άνετο για τον οδηγό. Τον πρώτο καιρό το δούλευα στη μηχανική λειτουργία, αλλά παρατηρώντας πώς συμπεριφέρεται το εμπιστεύθηκα και πλέον το έχω μονίμως στην αυτόματη. Το μόνο σημείο που πιστεύω ότι υστερεί είναι σε ανηφορικές διαδρομές, όπου ο δρόμος ισιώνει για λίγα μέτρα, με αποτέλεσμα το κιβώτιο να ανεβάζει ταχύτητα και μόλις πιάνει ξανά την ανηφόρα να την κατεβάζει. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι προτιμότερη η μηχανική λειτουργία από την αυτόματη, για να διατηρεί ο οδηγός μια σταθερή σχέση στο κιβώτιο. Στο δρόμο προς το Καρπενήσι χρησιμοποιώ τη λειτουργία Power όπου οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται περίπου 100 στροφές πιο ψηλά απ' ότι στην Eco Roll, για να αποφεύγω περιττές αλλαγές».

Φόρτωμα και μεταφορά άμμου μέσα από ποτάμι

Το δρομολόγιο του Arocs αφορούσε τη μεταφορά άμμου από το εργοτάξιο σε ειδικό χώρο απόθεσης λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά. Στη διαδρομή διασχίσαμε και ένα ποτάμι όπου είχαμε την ευκαιρία να ελέγξουμε την αυξημένη γωνία προσέγγισης στις 28 μοίρες και τη γωνία διαφυγής στις 25 μοίρες. Πιο απλά, η απόσταση του πλαισίου από το έδαφος είναι ψηλή και σε συνδυασμό με τη νέα σχεδίαση της ανάρτησης το όχημα αντεπεξέρχεται δυναμικά σε κάθε οδηγική κατάσταση. Επιπρόσθετα, το μπροστινό μέρος εφοδιάζεται με ατσάλινη ποδιά για αυξημένη προστασία.

Σταματούμε το φορτωμένο όχημα στη μέση του ποταμιού, με τον Λάμπρο στο τιμόνι του Arocs, ο οποίος μας αναφέρει: « Όταν οδηγώ σε δύσκολα εδάφη ή όταν διασχίζω ποτάμια, χρησιμοποιώ την off road λειτουργία και το όχημα κινείται διαρκώς με υψηλές στροφές ενώ με τη λειτουργία ερπυσμού διευκολύνεται η εκκίνηση και μπορώ να κάνω ακριβείς χειρισμούς κατά τους ελιγμούς.

Όταν χρειαστεί, κυρίως σε λασπώδη εδάφη, χρησιμοποιώ μέσω του περιστροφικού διακόπτη στο ταμπλό, το κεντρικό μπλοκέ διαφορικό και το μπλοκέ διαφορικό του πίσω κινητήριου άξονα. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι ηλεκτροϋδραυλική με αποτέλεσμα το τιμόνι να στρίβει με ευκολία, να μην δέχομαι πολλούς κραδασμούς ακόμη και μέσα στο ποτάμια που πατάω συνεχώς πέτρες, και να έχει γρήγορη επαναφορά. Τέλος, αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι για εμάς, ιδιοκτήτες και οδηγούς της εταιρείας, τα χωματουργικά Mercedes-Benz είναι τα κυρίαρχα φορτηγά των εργοταξίων.

Έχουμε παλαιότερα μοντέλα που έχουν δείξει την αξιοπιστία τους σε βάθος χρόνου, από τα οποία μείναμε ευχαριστημένοι. Αυτό που επισημαίνω είναι ότι το Arocs είναι το πλέον βελτιωμένο χωματουργικό όχημα της γερμανικής εταιρείας που κυκλοφορεί σήμερα, έχοντας πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό. Είναι πολύ καλό σε όλους τους τομείς, αναρτήσεις, κινητήρα, καμπίνα και στο βοηθητικό σύστημα πέδησης. Θεωρώ ότι θα δείξει την ίδια και ακόμη καλύτερη διαγωγή από τα Actros που έχουμε».

«Φρένο μόνο για ακινητοποίηση»

Με 31 τόνους μικτό φορτίο ξεκινούμε τις κατηφόρες της διαδρομής, με τον οδηγό του να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα, χρησιμοποιώντας το βοηθητικό σύστημα πέδησης μέσω του μοχλού στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού, για το οποίο ο οδηγός επεσήμανε: « Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στην τοποθέτηση αποδοτικού και δυνατού συστήματος πέδησης γιατί όλες οι διαδρομές που δουλεύουμε στην Ευρυτανία έχουν μεγάλες κατηφόρες. Το συγκεκριμένο είναι εφοδιασμένο με μηχανόφρενο και δευτερεύον σύστημα πέδησης νερού τα οποία κάνουν εξαιρετική δουλειά τόσο σε υψηλές ταχύτητες όσο και σε μικρές, κάτω από τα 25 χλμ. Γενικά, το φρένο το χρησιμοποιώ ελάχιστα και μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος».

Τελειώνοντας το δρομολόγιο ο Λάμπρος δηλώνει για το όχημά του: « Αυτό που παρατηρώ στο Arocs είναι ότι η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς, με άμεσο όφελος προς τον ιδιοκτήτη, με κέρδος στην οικονομία καυσίμων και λιγότερες φθορές, ενώ στους οδηγούς προσφέρει πιο άνετο και ξεκούραστο δρομολόγιο».

PreviousNext