Το Iveco Daily, το «Van της Χρονιάς 2015» δέχθηκε μία εκτεταμένη ανανέωση το καλοκαίρι του 2016, η οποία συνδυάστηκε με το λανσάρισμα νέων, Euro 6 κινητήρων, για τα μικρότερα τονάζ της γκάμας. Αυτή η τελευταία του έκδοση μόλις πρόσφατα άρχισε να παραδίδεται στους πελάτες, και η εταιρεία «Πουλημένος Κάκτοι-Παχύφυτα» παρέλαβε πριν μερικές εβδομάδες το, κατά πάσα πιθανότητα, πιο πλούσια εξοπλισμένο van της ελληνικής αγοράς. Βρεθήκαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, στο Καπανδρίτι Αττικής, για να συνομιλήσουμε με τον ιδιοκτήτη του οχήματος και να δούμε από κοντά τον τρόπο χρήσης του Daily.

Μοναδικά φυτά, καμπίνα-κινητό γραφείο

Αν έχετε κάποιον κάκτο ή παχύφυτο στο σπίτι ή την επιχείρησή σας, είναι πολύ πιθανό να είναι παραγωγής της εταιρείας που επισκεφθήκαμε. Η «Πουλημένος» διανύει την όγδοη δεκαετία συνεχούς δραστηριότητας στον τομέα των κάκτων και παχύφυτων, με υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία, απόλυτη εξειδίκευση και πλήρως κάθετη ανάπτυξη της μονάδας. Τα θερμοκήπια καλύπτουν μία έκταση 8.000 τ.μ., και αποτελούν το μεγαλύτερο χώρο με κάκτους και παχύφυτα στη χώρα μας. Υπάρχουν διαθέσιμα χιλιάδες είδη, με πολλές σπάνιες ποικιλίες από μερικά χιλιοστά ύψος έως πάνω από τέσσερα μέτρα. Τα θερμοκήπια είναι επιβλητικά και παραπέμπουν σε εξωτικούς προορισμούς και χαρακτηρίζονται από μια άγρια ομορφιά. Στα μόλις 33 χιλιόμετρα από την Αθήνα, θεωρούμε πως μια βόλτα αξίζει μόνο και μόνο για να απολαύσει κανείς κάποιες στιγμές ηρεμίας.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το νέο Daily τώρα, εξωτερικά οι επεμβάσεις είναι ανεπαίσθητες –ουσιαστικά, μόνο οι γρίλιες της μάσκας είναι διαφορετικές από αντίστοιχο μοντέλο του 2015– με τα Daily που «φοράνε» το οχτάρι κιβώτιο να ξεχωρίζουν καθώς υπάρχουν χρωμιωμένα «φιλετάκια». Σημαντική δουλειά έχει γίνει στην καμπίνα, όπου, με τη χρήση νέων υλικών και τεχνικών, το επίπεδο θορύβου έχει μειωθεί κατά 4 ντεσιμπέλ, κάτι που αντιστοιχεί σεπερίπου 8% μείωση σε σχέση με το Euro 5 μοντέλο. Το Daily της

«Πουλημένος» είναι συβαριτικά εξοπλισμένο, καθώς διαθέτει ό,τι προσφέρει αυτή τη στιγμή ο κατασκευαστής ως στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό. Η καμπίνα του νέου μοντέλου, ακόμη και στη βασική της διαμόρφωση είναι έτσι κι αλλιώς ένας χώρος εργασίας που προσφέρει ένα περιβάλλον στο οποίο χαίρεσαι να περνάς τη μέρα σου. Η κύρια οπτική διαφορά στον διάκοσμο του μοντέλου τελευταίας γενιάς είναι οι νέες μπλε επενδύσεις των καθισμάτων. Το τιμόνι διαθέτει τώρα δερμάτινη επένδυση και τα προσκέφαλα έχουν νέο αφρώδες υλικό. Συνολικά, όλες οι αλλαγές είναι καλοδεχούμενες και αυξάνουν σημαντικά την προσλαμβάνουσα ποιότητα. Υπάρχει και νέα μονάδα πολυμέσων που περιλαμβάνει πολλές πηγές ήχου καθώς και πλήρη συνδεσιμότητα με κινητό τηλέφωνο.

Η βάση στήριξης για φορητές συσκευές κάθε είδους (τάμπλετ, κινητά, GPS κ.ά.) είναι στιβαρή και έξυπνα σχεδιασμένη. Πέρα από τις θύρες USB διατίθεται προαιρετικά και βάση για ασύρματη, χωρίς καλώδια, φόρτιση συσκευών που υποστηρίζουν τέτοια τεχνολογία. Λεπτομέρειες για τον εξοπλισμό του οχήματος της παρουσίασης μπορείτε να βρείτε και στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που παραθέτουμε.

Το Hi-Matic αλλάζει τα «ήθη» της κατηγορίας

Ο κινητήρας του Daily σε συνδυασμό με το 8άρι κιβώτιο, μεταμορφώνουν ένα van σε όχημα επιδόσεων. Οι Euro 6 της Iveco είναι της σειράς Multijet II με πολλά πλεονεκτήματα στη διαδικασία της καύσης. Ο τρίλιτρος με την ονομασία F1C αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα Euro 5 που ξέρουμε, και συνοδεύεται από τεχνολογία SCR και φέρει νέα ψεκαστήρια που βελτιστοποιούν την καύση και περιορίζουν τις εκπομπές σωματιδίων. Τα διαστήματα μεταξύ των εργασιών τακτικής συντήρησης μπορούν να απέχουν τώρα μεταξύ τους 50.000 χιλιόμετρα. Σε ό,τι έχει να κάνει με την πέδηση τέλος, έχουν τοποθετηθεί νέα πιο ανθεκτικά τακάκια.

Η κουβέντα μας με τον ιδιοκτήτη του Daily επικεντρώθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων, κι όχι άδικα. Η κίνηση της Iveco πριν από περίπου ένα χρόνο να εφοδιάσει το Daily με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF εξελίχθηκε σε εμπορική επιτυχία. Από τον Απρίλιο του 2015, ο κατασκευαστής έχει διαθέσει 10.000 Daily Hi-Matic όπως αποκαλούνται οι εκδόσεις που «φοράνε» το συγκεκριμένο σασμάν. Εκτιμάται ότι, για το 2016 το νούμερο θα είναι υπερδιπλάσιο. Αυτή η επίδοση είναι αξιοσημείωτη καθώς, στα ελαφρά επαγγελματικά, το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνουν οχήματα με αυτόματο κιβώτιο είναι περίπου αμελητέο –αρκετοί κατασκευαστές δεν προσφέρουν παρόμοια συστήματα μετάδοσης ούτε ως έξτρα εξοπλισμό. Υπάρχουν μόνο αυτοματοποιημένα, με την εξαίρεση ενός ανταγωνιστή, και πάλι όμως, με λιγότερες σχέσεις.

Στο Daily Hi-Matic Euro 6 σύμφωνα με τους μηχανικούς, οι αλλαγές πραγματοποιούνται αστραπιαία –σε 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Με 8 σχέσεις και χάρη στο «άπλωμα» της κλιμάκωσης των σχέσεων είναι περίπου δεδομένο ότι, ο κινητήρας θα στροφάρει συνέχεια στην ιδανική περιοχή. Σε σχέση με το κιβώτιο του Euro 5 Daily, το νέο μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο για όλες σχεδόν τις εκδόσεις του Iveco. Ο κατασκευαστής δίνει επίσης τη δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών εκδοχών, με διαφορετική χαρτογράφηση και λειτουργίες: Urban, Regional και International, για αστική, περιφερειακή και μεγάλων αποστάσεων χρήση.

Όπως είχαμε αναφέρει και στην πρώτη δοκιμή του Daily, η αποκαλούμενη «adaptive» λειτουργία του κιβωτίου είναι σημαντικό πλεονέκτημα: το κιβώτιο μαθαίνει το οδηγικό σου στιλ και προσαρμόζεται άμεσα. Τα κατεβάσματα είναι σε κάθε περίπτωση ανεπαίσθητα και οι αλλαγές αστραπιαίες. Το σασμάν της ZF είναι έτσι κι αλλιώς από τα πιο εξελιγμένα της αγοράς –τώρα οι μηχανικοί της Iveco το έκαναν ακόμη πιο ραφιναρισμένο στη λειτουργία του. Είναι εμφανές πως, με 8 σχέσεις ο κινητήρας δεν ζορίζεται ποτέ και δουλεύει ξεκούραστα.

Αν και το προηγούμενο κιβώτιο AGile ήταν καλό, και κάποιοι πελάτες το σκέφτονταν ως επιλογή, το νέο οχτάρι σε «υποχρεώνει» σχεδόν να το προτιμήσεις έναντι του στάνταρ μηχανικού με τις έξι σχέσεις.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΕΟΠΤΌΛΕΜΟΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΣ

«Δεν υπάρχει κάτι στην κατηγορία που να το πλησιάζει»

T&T: Μπορείτε να μας περιγράψετε τη δραστηριότητα της εταιρείας;

Ν.Π.: Δραστηριοποιούμαστε από το 1945 στον κάκτο και τα παχύφυτα, όταν και ιδρύθηκε η εταιρεία «Πουλημένος ΚάκτοιΠαχύφυτα» από το Νεοπτόλεμο Πουλημένο. Εγώ ανήκω στην τρίτη γενιά που συνεχίζω αυτή την παράδοση, συνεχίζουμε δηλαδή, τα παιδιά του πατέρα μου, και τα παιδιά του θείου μου.

Το αντικείμενο της εταιρείας είναι η παραγωγή και εμπορία κάκτων και παχυφύτων. Τα φυτά μας διανέμονται σε πολυκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα, σε φυτώρια, ανθοπωλεία, σε όλη την Ελλάδα, παντού, σε όλα τα σημεία λιανικής πώλησης. Ήμασταν και παραμένουμε οι μοναδικοί παραγωγοί στη χώρα, σε τέτοιο επίπεδο και με παρόμοια εξειδίκευση.

T&T: Πότε ξεκινήσατε να δουλεύετε με Iveco Daily;

Ν.Π.: Το 2009 ήμουν σε διαδικασία ανανέωσης οχημάτων, και όλα ξεκίνησαν με γνωριμία με τον Σπύρο Αρέθα, διευθυντή Τμήματος Iveco της Κοντέλλης. Είδα τα αυτοκίνητα και σύντομα προχώρησα σε αγορά του πρώτου Daily. Όλα τα οχήματα θα είναι Iveco από εδώ και πέρα, δεν πρόκειται να κοιτάξω αλλού για van. Για το μοντέλο που βλέπετε τώρα, εδώ, δε χρειάστηκε να σκεφτώ και πολύ –η αξιοπιστία και η χρήση του πρώτου ήταν επαρκής λόγος.

T&T: Τι περιμένετε δηλαδή, να προσφέρει ένα 3,5τονο van;

Ν.Π.: Να είναι αξιόπιστο, να είναι γρήγορο και να μη σε κουράζει στο δρόμο. Στη δουλειά μου απαιτείται το αυτοκίνητο να είναι ευέλικτο και εύκολο στο μανουβράρισμα. Η οδική συμπεριφορά, ιδανικά, δεν θα πρέπει να απέχει από την αντίστοιχη ενός καλού επιβατικού.

T&T: Το Daily που οδηγείτε είναι πιθανότατα από τα πρώτατης νέας γενιάς που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη, τι έχετε προλάβει να δείτε το μικρό χρονικό διάστημα που το έχετε στην κατοχή σας;

Ν.Π.: Ότι είναι εντυπωσιακά καλύτερο από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς. Σασμάν, μοτέρ και οδική συμπεριφορά είναι σε άλλο επίπεδο. Θεωρώ πως δεν υπάρχει κάτι που να το πλησιάζει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Για οποιονδήποτε ξέρει από τα LCV της Iveco, η οδική συμπεριφορά έχει κυριολεκτικά μεταμορφωθεί. Νομίζω πως ο ακροβολισμός των πίσω τροχών και ο μικρός πίσω πρόβολος εξαφάνισαν τις όποιες τάσεις πλεύσης. Ειδικά στο ταξίδι, φορτωμένο, στην εθνική, το νέο Daily είναι υποδειγματικό. Αν και το άλλο μας όχημα είναι ήδη πολύ δυνατό (180 hp) αυτό εδώ είναι το κάτι άλλο. Τα φρένα πάντα ήταν αποτελεσματικά, σε κάθε γενιά του αυτοκινήτου.

«Απόλυτο εργαλείο δουλειάς»

T&T: Γιατί επιλέξατε πνευματική ανάρτηση;

Ν.Π.: Το Daily φορτώνεται με γλαστράκια με φυτά. Με συμβατική ανάρτηση στον πίσω άξονα, σε οποιοδήποτε van, οι κραδασμοί στο ταξίδι είναι ικανοί ακόμη και να… βγάλουν τα φυτά από το χώμα. Με την ανάρτηση αέρα, το Daily γίνεται «χαλί» και δεν μεταφέρεται στην κλούβα ο παραμικρός κραδασμός.

T&T: Πού και με πόσο φορτίο κινείται συνήθως το αυτοκίνητο;

Ν.Π.: Εντός Αττικής και σε δρομολόγια σε μία ακτίνα 150 χιλιομέτρων γύρω από το νομό Αττικής. Συνήθως είναι στο μέγιστο του μικτού, μερικές φορές ίσως και με 300 κιλά λιγότερο. Το οδηγώ συνέχεια εγώ.

Τ&Τ: Το σύστημα με τα ράφια στο χώρο φόρτωσης το φτιάξατε εσείς;

Ν.Π.: Ναι, σε όλα τα αυτοκίνητα. Εδώ,δεν υπήρχε άλλη επιλογή –έπρεπε να είναι ιδιοκατασκευή μας γιατί έχουμε πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις. Πρέπει η κλούβα να είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να μας εξυπηρετεί στη διανομή και να υπάρχει η μέγιστη εκμετάλλευση και να χωράνε ακριβώς οι καρτέλες μέσα στις οποίες είναι τοποθετημένα τα φυτά μας.

T&T: Το Daily «φοράει» το σύνολο του έξτρα εξοπλισμού του κατασκευαστή, τα χρειάζεστε όλα αυτά;

Ν.Π.: Απολύτως, γιατί το Daily είναι το γραφείο μου. Αν έχεις μια δύσκολη μέρα στη δουλειά και βρίσκεσαι και σε ένα χώρο που δεν είναι «σωστός» ταλαιπωρείσαι. Δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρεί ο επαγγελματίας τον εαυτό του και να δυσανασχετεί εν ώρα εργασίας. Το Daily συνδυάζει άπλετους χώρους, άνεση και όλες τις τεχνολογίες για να απλοποιείται η δουλειά σου. Είναι το απόλυτο εργαλείο δουλειάς.