Τροχοί & TIR

Νέο Nissan NV300 Combi

Το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Nissan Primastar, το νέο NV300, είναι πλέον έτοιμο και έρχεται στην ελληνική αγορά γεμάτο σημαντικές καινοτομίες. Θα συμπληρώσει ένα κενό που υπήρχε στη γκάμα του
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 01/01/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Nissan Primastar, το νέο NV300, είναι πλέον έτοιμο και έρχεται στην ελληνική αγορά γεμάτο σημαντικές καινοτομίες. Θα συμπληρώσει ένα κενό που υπήρχε στη γκάμα του κατασκευαστή, μεταξύ του NV200 και του NV400, καθώς το Primastar είχε σταματήσει να παράγεται. Μετά την οδηγική πρεμιέρα του νέου van της Nissan, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση Combi για μεταφορά επιβατών ή αμιγώς ιδιωτική χρήση. Το NV300 κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της κοινοπραξίας Renault-Nissan στο Σαντουβίλ της Γαλλίας και εντάσσεται άμεσα στη γκάμα LCV της Nissan.

Καμπίνα για VIP μετακινήσεις

Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από τον πολύ φροντισμένο διάκοσμο που δίνει μια νότα πολυτέλειας, άσχετα μάλιστα από το επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό που ξεχωρίζει κανείς άμεσα είναι η προσοχή στη συναρμογή και την εφαρμογή των πάνελ του αμαξώματος. Το πόσο καλή δουλειά έκαναν οι σχεδιαστές φαίνεται από το γεγονός ότι, ενώ το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, δείχνει μικρότερο από τον προκάτοχο. Από κοντά δείχνει επίσης ιδιαίτερα στιβαρό και συμπαγές, και οι κύριες αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο της Renault εντοπίζονται σε κάποια πάνελ στη μάσκα και μερικές «πινελιές» στο σαλόνι.

Το NV300 θυμίζει περισσότερο πολυμορφικά (MPV) επιβατικά αυτοκίνητα, παρά van καθώς οι σχεδιαστές έχουν κρύψει έντεχνα τις «επαγγελματικές» καταβολές του οχήματος. Το εσωτερικό είναι όμορφο και χρηστικό, με την εργονομία να είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Υπάρχει υπεραφθονία αποθηκευτικών χώρων, και οι επιβάτες δεν θα έχουν το παραμικρό πρόβλημα να εναποθέσουν χωρίς πολύ ψάξιμο τα προσωπικά τους μικροαντικείμενα.

Εκμετάλλευση

Το NV300 combi διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, με τις αντίστοιχες εκδόσεις να ονομάζονται L1H1 και L2H1. Το αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει έως εννέα επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων. Ακόμη και με την πλήρη χρήση των καθισμάτων απομένει αρκετός ωφέλιμος όγκος στο χώρο αποσκευών -550 και 890 λίτρα για τα L1 και L2 αντίστοιχα. Η μεταβλητότητα του μεσαίου και του πίσω καθίσματος –αμφότερα τύπου «πάγκου»- επιτρέπει την απόλυτη σχεδόν εκμετάλλευση του εσωτερικού. Μπορούν να δημιουργηθούν δηλαδή, διάφοροι συνδυασμοί αριθμού επιβαινόντων και μεγέθους χώρου αποσκευών. Η εταζέρα στον χώρο αποσκευών μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικά ύψη. Μπορεί επίσης να τοποθετηθεί κάθετα και να λειτουργήσει ως διαχωριστικό του χώρου αποσκευών, κάτι που βολεύει πολύ όσους θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο. Ως είθισται στην κατηγορία, στάνταρ είναι ή μία πλαϊνή συρόμενη πόρτα ενώ, προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και μία δεύτερη.

Οδική συμπεριφορά, ενεργητική ασφάλεια

Στη διάρκεια της σύντομης οδηγικής μας επαφής, στο νοτιοδυτικό Μαρόκο, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον πλέον ισχυρό κινητήρα (Euro 6 με AdBlue) των 145 hp και 340 Nm μέγιστη ροπή –εκπομπές CO2 152 γρ./χλμ. Για τον επαγγελματία οδηγό είναι πραγματικά δύσκολο να πιστέψει ότι, οδηγεί όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας με μόλις 1,6 λίτρα χωρητικότητα. Ο διπλοτούρμπινος dCi δεν αφήνει το παραμικρό κενό απόδοσης και είναι πρακτικά αδύνατο να «κρεμάσεις» το αυτοκίνητο ακόμη και σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα. Θέει μεγάλη προσπάθεια για να λαχανιάσει ο κινητήρας όπου και να πατήσεις το γκάζι. Αυτό που μας έμεινε από τη διαδρομή με το Nissan είναι ο τρόπος που το αυτοκίνητο επιταχύνει χωρίς τον παραμικρό δισταγμό ακόμη και με 1.300 σ.α.λ. με 5η ή 6η σχέση στο κιβώτιο και άγαρμπο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Το κιβώτιο είναι (σε όλες τις εκδόσεις) ένα μηχανικό εξάρι, με μικρές διαδρομές στο λεβιέ και πολύ «θετικό» κούμπωμα.

Η Nissan ανακοινώνει τυποποιημένη μέση κατανάλωση μόλις 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες της παγκόσμιας αγοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε πραγματική χρήση, θα πρέπει να πιέζεις πολύ για να ξεπεράσεις τα 7,5 με 8 λίτρα/100 χλμ. που και πάλι είναι λίγα για αυτοκίνητο με παρόμοιο αμάξωμα. Το NV300 είναι υποδειγματικό στον τρόπο που ξεδιπλώνει τις αρετές του στο οδόστρωμα. Ό,τι έχουμε γράψει και για το αδελφό μοντέλο, το Trafic της Renault, ισχύει φυσικά κι εδώ στο ακέραιο. Ευκολία, άνεση, και υψηλή ποιότητα κύλισης είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Nissan. Αναμενόμενα τα διπλοτούρμπινα μοντέλα είναι εντυπωσιακά, και σύμμαχος του οδηγού τόσο σε αστικές συνθήκες όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το NV300 είναι πολύ ήσυχο και απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακόμη και με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά ζυγισμένο και αρκούντως πληροφοριακό.

Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, η Nissan έχει εξοπλίσει το νέο NV300 με σχεδόν οτιδήποτε διατίθεται στην αγορά: Στάνταρ είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP με σύστημα αντισπιναρίσματος (ASR), το ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού (ΕΒΑ), σύστημα συγκράτησης σε ανωφέρεια. Νέο είναι το Extended Grip που επιδρά στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και υποβοηθά την εκκίνηση σε σαθρές επιφάνειες επεμβαίνοντας στον εμπρός (κινητήριο) άξονα. Ο κατασκευαστής έχει επίσης εφοδιάσει το NV300 με διάφορα συστήματα που αυξάνουν την αποδοτικότητα, όπως Stop & Start καθώς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (και την πέδηση). Διατίθενται επίσης σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια Hill Start Assist, σύστημα ελέγχου ταλαντώσεων τρέιλερ (Trailer Sway Control) και κάμερα οπισθοπορείας με προβολή της εικόνας στον εσωτερικό καθρέπτη του αυτοκινήτου.

Σε σχέση με τον άμεσο και επίσης «φρέσκο» ανταγωνισμό, το NV300 πέρα από το να είναι ένα από τα πιο ικανά και αποδοτικά μοντέλα της αγοράς, υπερτερεί χάρη στην πενταετή (ή 160.000 χιλιόμετρα) εγγύηση της Nissan. Στοιχείο που, επί του παρόντος, το καθιστά την καλύτερη και ασφαλέστερη επιλογή στην κατηγορία, είτε για VIP transfer είτε για ιδιωτική χρήση, καθώς δύσκολα μπορεί να αγνοήσει κάποιος τη γενική κάλυψη που προσφέρει ο κατασκευαστής. Στο «δια ταύτα» λοιπόν, θεωρούμε πως η διαμόρφωση και ο έξυπνος διάκοσμος της καμπίνας, σε συνδυασμό με έναν από τους πιο εξελιγμένους ντίζελ κινητήρες παραγωγής, είναι ικανά από μόνα τους να προσελκύσουν νέους πελάτες.

PreviousNext