Μαίνεται για τα καλά ο «πόλεμος» για την εξέλιξη και παραγωγή βαρέων φορτηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Tesla ότι, επίκειται η παρουσίαση μεγάλου ηλεκτρικού τράκτορα τον προσεχή Σεπτέμβριο, η Toyota την… προσπέρασε, με ένα εντυπωσιακό όχημα υδρογόνου. Το επονομαζόμενο «Project Portal» είναι ένας τράκτορας βασισμένος σε ένα Kenworth Class 8 (40τονο), ισχύος 670 hp (ροπή 1.796 Nm) και μπαταρία 12 kWh που παράγεται από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχουν δύο συστοιχίες κυψελών καυσίμου, όπως συμβαίνει και με το επιβατικό Mirai της ιαπωνικής εταιρείας.

Ηλεκτροκινητήρας και μπαταρίες είναι φυσικά μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα του Mirai και επαρ- κούν για αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων με μικτό 40 τόνων, με έναν ανεφοδιασμό με πεπιε- σμένο υγραέριο. Από την εξαγωγή βγαίνει φυσικά μόνο ατμός (νερό) και καθόλου ρύποι. Το φορτηγό θα δουλέψει, σε μερικές εβδομάδες, στο λιμάνι του Λος Άντζελες μεταφέροντας εμπορευματοκιβώτια από τα πλοία στην αφετηρία του τρένου. Επί του παρόντος, το όλο εγχείρημα έχει σκοπό να εξακριβώσει τη βιωσιμότητα ενός φορτηγού με παρόμοια γραμμή μετάδοσης κίνησης, και δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο μαζικής παραγωγής. Οι μηχανικοί της Toyota πάντως, δηλώνουν ότι, σε επιδόσεις και οδηγησιμότητα, το «Project Portal» είναι εφάμιλλο, αν όχι καλύτερο ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου τράκτορα.