Το νέο Caddy TGI του οποίου η παγκόσμια πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε πέρυσι, διαθέτει δύο χαρακτηριστικά που το τοποθετούν ανάμεσα στις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών με καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG) ή και οποιοδήποτε εναλλακτικό καύσιμο: τη μεγαλύτερη αυτονομία (έως 860 χιλιόμετρα αποκλειστικά με χρήση CNG) που έχει ανακοινωθεί ποτέ, και το συνδυασμό του με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Η τελευταία δημιουργία της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα διατίθεται σε αριθμό εκδόσεων και διαμορφώσεων που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε τέτοιο εύρος σε όχημα με CNG. Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το TGI ως όχημα μεταφοράς προσωπικού, πάνελ van, combi, alltrack (μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς), ταξί, αυτοκινούμενο τροχόσπιτο και πάει λέγοντας, σε δύο μήκη αμαξώματος, νορμάλ και Maxi, με μηχανικό ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.

Κινητήρας εξέλιξη του νέου TSI

Το νορμάλ/«κοντό»Caddy TGI φτάνει τα 630 χιλιόμετρα καταναλώνοντας μόνο CNG, χωρίς ανάγκη για ανεφοδιασμό και το Caddy Maxi, τα 860 χιλιόμετρα. Η γραμμή μετάδοσης κίνησης, όπως και στο μοντέλο προηγούμενης γενιάς δεν είναι ακριβώς monofuel (μονού καυσίμου) αλλά «quasi-monovalent» καθώς υπάρχει κι ένα ρεζερβουάρ ανάγκης για βενζίνη, χωρητικότητας 13 λίτρων. Η βάση του TGI είναι ένας τελευταίας γενιάς Euro 6 κινητήρας TSI 1,4 λίτρων, στον οποίο τροποποιήθηκαν μεταξύ άλλων η κυλινδροκεφαλή, οι βαλβίδες, τα πιστόνια και ο στροφαλοφόρος άξονας, ώστε να είναι κατάλληλος για να λειτουργεί με CNG. Επεμβάσεις έγιναν από τους μηχανικούς στους καταλύτες, στη μονάδα ελέγχου καθώς και στο τούρμπο. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως, ήδη από τα πρώτα στάδια της εξέλιξης των νέων TSI είχε ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε μελλοντικά να μπορούν να «δουλέψουν» και με φυσικό αέριο.

Η μέγιστη ροπή του TGI είναι 200 Nm, σταθερά αποδιδόμενη από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ., και η τελική ταχύτητα 174 χλμ./ ώρα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή 172 με DSG. Το έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης έχει διπλή αποστολή. Χρησιμοποιείται για τη φάση της εκκίνησης και για λίγο, μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας (μετά πάει στο CNG μόνο του, αυτόματα) αλλά και ως ρεζέρβα αν ξεμένεις από CNG και δεν υπάρχει στην περιοχή πρατήριο με φυσικό αέριο. Όταν οι δεξαμενές καυσίμων είναι γεμάτες, χρησιμοποιεί το πιο οικονομικό φυσικό αέριο για την εκκίνηση του κινητήρα. Όταν αυτό το καύσιμο τελειώσει, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα αυτόματα συνδέεται με την δεξαμενή βενζίνης ενώ κινείται το όχημα.

Ταυτόχρονα με το Caddy TGI λανσάρεται και το περιορισμένης παραγωγής «Caddy Edition TGI» που περιλαμβάνει στον στάνταρ εξοπλισμό του στοιχεία όπως τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, παχιά ραφή με έντονο κοντράστ χρώματος, δερμάτινο λεβιέ για το μοχλό του κιβωτίου και δερμάτινο χειρόφρενο. Ειδικά, η «κλούβα» σε αυτή τη σπέσιαλ έκδοση διαθέτει χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών, έχει βασικό εξοπλισμό κάθισμα οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση ύψους και συρόμενο ντουλαπάκι κάτω από τα έδρανα, στήριξη οσφυϊκής χώρας και το ηχοσύστημα Composition Audio με χειρισμό για κινητό τηλέφωνο. Εξωτερικά, στο αμάξωμα, τα μοντέλα «Edition» ξεχωρίζουν από το αντίστοιχο λογότυπο στα πλαϊνά προστατευτικά, στην πίσω πόρτα καθώς και τις μεσαίες κολώνες.